OT 2 forumet

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
När OT2 infördes tyckte jag att det var lite korkat men jag börjar mer och mer inse att jag nog hade fel.
Jag tycker mig ha noterat att det blir färre och färre som engagerar sig i den här delen, mot slutet är det typ 90% av alla inlägg som skrivs av samma fem, sex medlemmar och många som tidigare var mer aktiva här bara gör sporadiska inhopp.
Varför?

Jag vet hur jag själv tänker i alla fall. Hade i helgen planer på att ta upp en tråd med en annan medlem men när jag öppnade SH så tänkte jag "Det är f-n inte värt det!" Jag vet ju att om jag svara så kommer det en drös med påhopp, feltolkningar, irrelevanta svar och ifrågasättande av mig och min mentala hälsa som bara skulle resultera i att jag hade behövt ta ut semester för att hinna med att svara/kommentera allt. Typ "Svara nu på den och den frågan!". Det är väl helt ärligt inte någon annan än jag som avgör om en fråga är intressant att svara på eller inte?
Det har t.o.m förekommit insinuationer mot Locomondo om att han på något vis hänger ihop med pedofili. Jag vet inte vad andra tycker, och visst ska man väl stå ut med en del, men jag tycker att det är långt över gränsen för vad som är ok även på ett forum.

Om det inte bara är en fantasi utan en realitet så kommer snart detta forumet till att vara extremt tråkigt, vilket jag kan tycka är synd. Fast någon kanske kan sitta i sandlådan då och tänka "Vi vann!" Efter ett tag kanske det är dags för en annan fråga.

"Å nu då?!"
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Dom där insinuationerna du yrar om, var hittar man dom?

För övrigt tror jag du börjar bli gammal och grinig, möjligtvis något uppgiven.:) Men att svara är inte bara att leverera olika länkar, det blir till slut som att diskutera religion med någon som enbart och envist citerar bibeln. Men inte fasen har du gjort annat än att bara sparodiska inhopp, eller har jag helt enkelt missat det?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skum tråd, kanske mest pga avsändaren, bråkstake #1. ;)

I övrigt rekommenderar jag perspektiv på tillvaron. Det är ett forum, ta inte allt så allvarligt.

:hej
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag också! Å nu ska jag vara pappaledig i fem dagar...

Låter som ett ypperligt tillfälle att sprida osämja! :mattias

Kan du vid tillfälle konkretisera dina frågeställningar lite så att jag kan dra en massa förhastade slutsatser och veva igång drevet?

Tack på förhand.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Säger inte att jag har rätt, säger bara att jag tycker forumet verkar engagera färre och färre. Lite tråkigt i så fall då spännande trådar nog bygger på flera aktörer på båda sidor. Få trådar skapas och få trådar lyfter. (som denna med andra ord...)

Lycka till med eventuell uppvigling Kollar resultatet på måndag!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Säger inte att jag har rätt, säger bara att jag tycker forumet verkar engagera färre och färre. Lite tråkigt i så fall då spännande trådar nog bygger på flera aktörer på båda sidor. Få trådar skapas och få trådar lyfter. (som denna med andra ord...)

Lycka till med eventuell uppvigling Kollar resultatet på måndag!

Jo men hela forumet är ju stiltje jämfört med den gamla goda tiden.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Såhär blir det när alla skall stöpas i samma form, oavsett hur formen ser ut.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Som du såg gillade jag ditt inlägg. För jag håller delvis med dig.

Jag har även gillat vissa inlägg du gjort i diverse debatter.

Men samtidigt representerar ju du en samhällsåskådning (enligt min tolkning/bedömning) som vill precis det här. Som skäggot var inne på. Du ska väl vara glad? Eller?

Sen är vi ju i OT2 inte i OT, vad förväntar du dig?

U mad bro?

sadface.jpg
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Folk har kanske tröttnat på att wall-of-text besvaras med:
"valfri irrelevant oneliner följd av :lol"
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Dessutom får man väl ingen info/respons på nya inlägg från OT^2-avdelningen när man klickar "Visa Nya Inlägg" (inte jag iaf... utan måste aktivt gå in på Överflödiga Diskussioner och sedan klicka på OT^2)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dessutom får man väl ingen info/respons på nya inlägg från OT^2-avdelningen när man klickar "Visa Nya Inlägg" (inte jag iaf... utan måste aktivt gå in på Överflödiga Diskussioner och sedan klicka på OT^2)
Visste inte att man fick det från någon forumdel

:gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top