Ska köpa supermotard!

Lillalice

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2014
Ort
Här
Hoj
Går
Jag vill busa runt inne i stan men såklart också kunna använda den för att pendla korta sträckor. Kommer aldrig någonsin köra på motorväg. Kommer heller inte köra fort. Och då menar jag att det inte kommer hända att jag maxar 180 eller vad dom gör på raksträckor. Jag vill bara att det ska vara vrid i motorn när man gasar ifrån låg fart så framhjulet reser sig. Men det gör ju alla motarder. Det bästa alternativet är väl en ktm 625/660 men det är svårt att inte titta på racemotarderna för att dom väger så mycket mindre. Olja vet jag att det är lätt att byta och går fort också. Därför spelar det ingen roll om jag behöver byta var 5:e timme om det nu skulle vara så. Det är motorgenomgång jag inte vill ha för ofta. Det har jag inte råd med helt enkelt.

Jag kommer inte köpa hoj förs det blir varmare och det är därför jag frågar vad för motarder det finns och försöka få reda på saker om dom. Så att jag inte bara köper det första som lät bra och kanske ångrar mig sen att jag inte köpte en annan. Jag vill iaf kunna köra ofta. Därför ska den vara mer pålitlig. Man hör så mycket olika åsikter.... Har hört att en ktm 525 kan gå över 300 timmar utan att gå igenom motorn. Dom säger att den ska vara pålitlig. Andra säger raka motsatsen. Men har då aldrig hört att den husaberg gått 300 timmar. Kanske inte har läst tillräckligt eller så ligger det nåt i det. Sen säger vissa att lc4 inte alls är speciellt driftsäker... Så det känns som att det kommer rasa vad jag än köper och då blir jag besviken. Det börjar luta mot att jag köper mig en katt istället. Men så blir väl den påkörd...

Ne nu skojar jag bara men iaf de flesta säger att en lc4 är vad man ska ha om man kör gata. Därför kommer det nog bli än 625/660. En riktig racemotard låter inte längre intressant, det blir nog att jag köper nåt sånt senare i livet när man är mer erfaren av både hoj och mekande:brinnerup
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Men Lyssna nu! Jag är Gammal som gatan :gråta och har haft en djävulskt massa hojar och jag kommer säkert aldrig att veta vad jag vill ha,,Så köp Med Hjärtat skit i Jamen servicen o Tyngden och Husan e kass o Bla Bla Bla Nä köp något du TROR du vill ha sen därifrån börjar du sälja o köpa nytt/beg! då vet du vad du Inte vill ha.
Nu tycker ju jag att jag äntligen :D Har dom ultimata hojarna en Bmw k1300s (För Europa samt lugnare turer)
Samt en Husa 501-13 Motard För gata /bana.
Men börjar redan sukta efter en sån här arton27002.jpg Så där ser du.
Skit jobbigt :D:D:tummenupp
 

Lillalice

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2014
Ort
Här
Hoj
Går
Men Lyssna nu! Jag är Gammal som gatan :gråta och har haft en djävulskt massa hojar och jag kommer säkert aldrig att veta vad jag vill ha,,Så köp Med Hjärtat skit i Jamen servicen o Tyngden och Husan e kass o Bla Bla Bla Nä köp något du TROR du vill ha sen därifrån börjar du sälja o köpa nytt/beg! då vet du vad du Inte vill ha.
Nu tycker ju jag att jag äntligen :D Har dom ultimata hojarna en Bmw k1300s (För Europa samt lugnare turer)
Samt en Husa 501-13 Motard För gata /bana.
Men börjar redan sukta efter en sån här View attachment 413756 Så där ser du.
Skit jobbigt :D:D:tummenupp

Jo du har helt rätt i det. Man ska väl egentligen skita i vad andra tycker och tänker är bäst. Det rätta är ju vad man själv väljer att köpa. Det som jag tror passar mig bäst är en 625/660. Först trodde jag inte att jag ens skulle kolla på dom hojarna.. men så kan det gå. Jag håller utkik på blocket och kommer det nån fin i närheten kommer jag åka och kolla och se hur det känns. Blir jag inte nöjd är det ju bara att sälja. Jag är ju inte 91 utan 19 så jag har ett par år kvar att leva:rodnar
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Drz-400? Lär vara lagomt med pulver, ska gå lååååångt innan motorn behöver renoveras, servas efter 600mil och inte alltför dyra.

Angående husaberg så hade polarens fe450 '06 gått 280 timmar när han sålde den, dock med någon motorrenovering under tiden :glömdet
 

tokjohang

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2014
Ort
åre
Hoj
ktm 525sx. yamaha yzf 450. yamaha r1. M.m
Tjena ! Tänkte köpa mig en Ktm smc 690 r 2015 .
ska nämligen ta lappen nu till sommaren.

Det jag tänkt i första hand är maskinellt utrusta den med
-evo2
-puckar
-power comander.
-och allt som hör till. Mapp . Rör . Osv.

Har bara läst mig till det här.

Någon som har bra synpunkter på det jag skriver ?
 

Lillalice

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2014
Ort
Här
Hoj
Går
Tjena ! Tänkte köpa mig en Ktm smc 690 r 2015 .
ska nämligen ta lappen nu till sommaren.

Det jag tänkt i första hand är maskinellt utrusta den med
-evo2
-puckar
-power comander.
-och allt som hör till. Mapp . Rör . Osv.

Har bara läst mig till det här.

Någon som har bra synpunkter på det jag skriver ?

Ne jag har ingen aning.
 

KixGirl

Utanlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Börjar bli lite många nu...
@Lillalice:
Ehm...från en tjej till en annan. Är du inte 1,80 och väger 85 kilo kan du inte ta råd av bara killar. Hur roliga eller driftsäkra stora hojar än är så är de just stora. Vi tjejer brukar uppleva dom mycket tyngre än vad killar gör.

Sen förstår jag inte från dina inlägg (inte läst allt då det var så mycket text och jag är pissnödig) om du hade kört hoj alls eller inte. Inte motarder i alla fall, vad det verkar som. Så mitt råd till dig är att köpa en billig och liten hoj. Du behöver inte lägga massa pengar på den om (när) den åker i backen. Den kommer vara din läromästare eftersom du kan hantera den, när du byggt upp lite vana och erfarenhet kommer du veta exakt vad du vill ha - detta lovar jag dig! Då först är det dags att öppna den större pluskan.

Men dina pengar, dina val. Detta är bara mitt ödmjuka tips baserat på egna erfarenheter från ett gäng egna hojar (olika typer).
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Eftersom jag inte sett någon tråd om "Hur fan kickar man en Husa när man inte väger som en elefant" gissar jag att LillaLice tog sitt förnuft till fånga och inte köpte en 650 som förstahoj. För övrigt saknar jag fortfarande min... :(
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top