Okvädesord och häxjakt

Är du en ängel i trafiken?


  • Antal röstningar
    0

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack för infon, jag har med läst matte A:rolleyes:
Ja, då vet Du att bromssträckan fyrdubblas - inte tredubblas - med fördubblad hastighet:mattias :)

Själv kör jag aldrig för fort, dricker inte en droppe och visar aldrig humör. Den enda fläcken på en i övrigt oklanderlig personlighet är att jag inte alltid är helt sanningsenlig...
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja, då vet Du att bromssträckan fyrdubblas - inte tredubblas - med fördubblad hastighet:mattias :)

Själv kör jag aldrig för fort, dricker inte en droppe och visar aldrig humör. Den enda fläcken på en i övrigt oklanderlig personlighet är att jag inte alltid är helt sanningsenlig...

Det vet ja kompis, det JA tänkte på var 250/3,6=69,4m/s
Det andra vart inte mitt påstående? Eller hur kompis!:fyllisar
Tyckte matte A var lågt nog utan att gå in på detaljer, alla vet att det är i matte B som bromssträckan x4 vid 100 till 200.
 
Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
?....... Blir faktiskt förvånad över att jag möter så många på mc som ser ut att köra lagligt och på båda hjulen dessutom. Förstår inte hur dom lyckas? Önskar nästan att jag vore likadan, speciellt med tanke på att man har två barn och med en ålder på 35år borde ha blivit mogen och ansvarsfull.

Men det går fan inte, så fort jag sätter mig på en hoj så existerar inte hastighetsbegränsningarna längre och framhjulet har en tendens att peka upp i luften. ......
Trodde nog att jag skulle bli förnuftig när jag blev över 30år och fick barn, men inte.. Undrar om det går över när man passerar 40?

Förmodligen går det inte över! Det har det i alla fall inte gjort för mig och då leder jag med drygt 20... :yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Precis så är det! Jag har varit en notorisk fortkörare i över 30 år som anpassar farten efter omständigheterna. Att jag än så länge aldrig blivit tagen för fortkörning måste nog räknas som ren och skär tur. Fast jag har inte kört hoj speciellt många år. Det tog två år innan jag körde fortare med hojen än jag gjort med någon bil. Mest för att jag nästan aldrig kör motorväg. Bristvara här omkring. "Let the speed come to you", har någon sagt, och det är faktiskt inte så tokigt om man tänker efter. Inte vrida förrän man känner att man har kontroll på vad det är man gör.

Eftersom jag inte är religiös så har jag inte något specialavtal med han där uppe. Så även om det går fort (omöjligt med en 900SS) så kör jag inte dumdristigt.

PS. om det nu inte räknas som dumdristigt att bromsa omkull i 5 km/h.

Om du inte får mer än 10% bestående invaliditet har du uppfyllt Noll Vision! :tummenupp

För oss som inte är på samma linje som Dingvall är det inte lika glädjande...:(

Hoppas din kropp läker! :hej
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Förmodligen går det inte över! Det har det i alla fall inte gjort för mig och då leder jag med drygt 20... :yoparty
Det går inte över. Över 50 år sen första hojen inhandlades. En del polare blev jordgubbar och en del hamnade i rullstol. Numera kör jag för det mesta med hyfsat stora säkerhetsmariginaler i trafik. Tror inte på att det aldrig händer mig utan är förvånad över att det inte hänt mig än. Men kommer jag ut på bana växer hornen ut igen.
Så vem är jag att döma kidsen för att dom kör lika vilt som vi gjorde i forntiden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top