Okvädesord och häxjakt

Är du en ängel i trafiken?


  • Antal röstningar
    0

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag har pekat fulfingret åt en hojåkare hahahahaha han blev skitförbannad och kom efter mig... Hans passagerare började men killen som körde visste ju inte det.:hihi:hihi:hihi

En liten hemlis mellan killen bakpå och mig.. hehe
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
+moms för det mesta tyvärr. Det GÅR fan inte att köra lagligt på hoj, antingen ligger man på för lågt motorvarv eller för högt, finns ALDRIG en bra växel, skit också.. :crash
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Det finns egentligen bara två sorters människor:

de som lättvindigt delar in folk i grupper och de som inte gör det.

Och alla som tillhör den förstnämnda gruppen är dumma i huvet.
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Notorisk fortkörare... Respekterar alltid 30km/h. En (1) fortkörningsböter på 31 år med kk, haft/ kört bil hela tiden och sista 3 åren MC också. Lite lastbil och SL-buss emellanåt.
Tur eller uppmärksam och skenhelig..?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Försöker hålla mig inom rimliga fortkörningsgränser och oftast lyckas det, dock till priset av att jag kör på bakhjulet istället :rofl Fast ju mer bana och knixkurser jag har varit på, desto mindre attraktivt har det blivit att köra fort på landsväg för skoj skull. Numera vill jag bara vara minimalt snabbare än bilen framför mig. typ så.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Det finns egentligen bara två sorters människor:

de som lättvindigt delar in folk i grupper och de som inte gör det.

Och alla som tillhör den förstnämnda gruppen är dumma i huvet.

haha det är humor:) vilken grupp var det som du tillhörde isf? :):fakta
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Just nu är jag en 88%are.
Hoppas det fortsätter vara så, och att jag inte blir gammal och grå.
I hjärnan.
 

Micke_B

Medlem
Gick med
13 Sep 2014
Ort
valdemarsvik
Hoj
yamaha R1 2009
Det går ofta för fort (säger frugan ;) men jag utsätter inte medtrafikanter för fara. I samhället är det skyltar som man följer. På större vägar hjärnan som avgör.:tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag har hejat på Gais men gått över till Blåvitt,
jag har tallat på cheyer som legat och sovit.
Jag har gömt diamanter bak ollonets fläns men det finns en slags osynlig gräns.
Jag säljer inte knark till poliser och jag går aldrig stenad på gayklubb och sover aldrig näck bland interner.
Då blir det värst för mig själv.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har hejat på Gais men gått över till Blåvitt,
jag har tallat på cheyer som legat och sovit.
Jag har gömt diamanter bak ollonets fläns men det finns en slags osynlig gräns.
Jag säljer inte knark till poliser och jag går aldrig stenad på gayklubb och sover aldrig näck bland interner.
Då blir det värst för mig själv.

Den där sista raden...
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Precis vem som helst. Men jag hoppas och tror att de flesta inser att dubbla hastigheten mellan bilar, fly från polisen och sedan ljuga i rättegången för att rädda sitt eget skinn, är lite mer än lagom olagligt. Jag hoppas även de flesta kan inse att även om gränsen för lagom är i allra högsta grad flytande och individuell, så är det jag precis beskrev klart över den gränsen.

Eller tycker du att om man snattat en gång har man ingen rätt att tycka illa om någon som begått väpnat rån?

Du verkar hänga upp dig på det där med att ljuga i rättegången. Om man nu får för sig att dra bylingen och senare torskar under oklara former utan att sitta på hojen så är man mer än måttligt sinnesslö om man inte tar en rövare och ljuger sig blå oavsett instans.

Vi har fö ett rättsystem som bygger på att man skall ljuga som helvete, det är det som lönar sig bäst. Generellt så får de som erkänner allt hårdare straff än dom som försvårar och ljuger. Tycker snarare att man kan förvänta sig att folk ljuger i den situationen, precis som jag tycker att man kan förvänta sig att bylingen i samma situation alltid talar sanning. :huvet

+45 till jobbet i morse. ungefär vad en gammal Toyota Yaris klarar av. Gäller att ha koll runt sig så man inte torskar. Senaste bot 1998 (tror jag) då jag även tappade kortet en månad.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Om ens åsikter och principer inte tål att ifrågasättas kanske de inte är så väl underbyggda. Det vill säga: om man tycker att det är en bra idé att köra slalom mellan övriga trafikanter i 200+ så borde man väl kunna argumentera för sin sak och inte bli ledsen i ögat om nån anmäler avvikande åsikt.

Åsiktsfrihet innebär att man får tycka vad man vill, det innebär inte att man har rätt att alltid stå oemotsagd.
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Du verkar hänga upp dig på det där med att ljuga i rättegången. Om man nu får för sig att dra bylingen och senare torskar under oklara former utan att sitta på hojen så är man mer än måttligt sinnesslö om man inte tar en rövare och ljuger sig blå oavsett instans.

Vi har fö ett rättsystem som bygger på att man skall ljuga som helvete, det är det som lönar sig bäst. Generellt så får de som erkänner allt hårdare straff än dom som försvårar och ljuger. Tycker snarare att man kan förvänta sig att folk ljuger i den situationen, precis som jag tycker att man kan förvänta sig att bylingen i samma situation alltid talar sanning. :huvet

+45 till jobbet i morse. ungefär vad en gammal Toyota Yaris klarar av. Gäller att ha koll runt sig så man inte torskar. Senaste bot 1998 (tror jag) då jag även tappade kortet en månad.

Kanske bara är jag som beter mig så som jag vill att hela samhället ska fungera.

Jag brukar ofta fråga mig själv hur samhället skulle se ut om alla beter sig så som jag gör i något givet läge. Självklart lever jag inte ständigt efter det men det är skrämmande många på denna siten som nog aldrig ens tänkt tanken.

Hur skulle det se ut om ALLA fordon på favoritvägen drog på likadant?
Om ALLA låg i 200 och ska köra om varandra till varje pris?
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
1952 infördes hastighetsbegränsning i stan.
1968 infördes allmän hastighetsbegränsning och högertrafik.
Motvilligt har jag övergått till att för det mesta köra på höger sida.
Det var bättre förr (utom för kompisarna som grävdes ner eller bytte hojen mot rullstol)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Kanske bara är jag som beter mig så som jag vill att hela samhället ska fungera.

Jag brukar ofta fråga mig själv hur samhället skulle se ut om alla beter sig så som jag gör i något givet läge. Självklart lever jag inte ständigt efter det men det är skrämmande många på denna siten som nog aldrig ens tänkt tanken.

Hur skulle det se ut om ALLA fordon på favoritvägen drog på likadant?
Om ALLA låg i 200 och ska köra om varandra till varje pris?

Jag håller i princip med dig skulle jag tro men man är inte en flåbuse bara för att man väljer att köra riktigt fort när omständigheterna är rätt.

Jag kör hoj som en liten rädd tant men jag lovar dig att skulle snuten logga varje meter jag kör så skulle dom ta mitt kort efter varje runda och du hade trots det kallat mig både ansvarsfull, försiktig och jävligt mesig om du såg mig köra. Jag är ganska säker på att du skulle hamna i exakt samma situation själv om du granskar varje meter du kör och bara tittar på hur fort det går jämfört med lagstadgad hastighet och inte beaktar vilken risk du eventuellt tar eller utsätter andra för.

Och att ljuga i en svensk rättegång är inte ens straffbart då den anklagade inte vittnar.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Varför ens diskutera bmwjohans tråd? Om det nu är sant det han skriver så är han en skam för alla som åker hoj. Han klagar på att han får ett straff efter den gärningen vilket bara visar att vederbörande är helt intelligensbefriad. En del verkar sedan tycka det är fräckt att kommentera att var för djävligt att han åkte fast. Det verkar som om vissa går igång på att vara helt obstinata och tro att det är tufft. Jag säger bara, lyft blicken och släpp sargen!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Gamla tjejer och hastighetsöverträdelser är inget man pratar om .....:tuttar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top