Okvädesord och häxjakt

Är du en ängel i trafiken?


  • Antal röstningar
    0
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ofta när någon glappar en historia här, som bmwjohans tråd som nyligen bumpades med en illa vald kommentar, så är det ett gäng som aldrig har stigit en millimeter utanför lagens ramar.

Jag tänkte att vi tar och visar här hur läget ligger till, så kanske vi slipper situationer då folk inte vågar berätta för rädsla att arkebuseras av bror duktig-gänget.

Eftersom ingen skriver att de också har gjort olagligheter (varför skulle man det?) så blir det väldigt ensidiga påhopp och lägre kvalitet på forumet. Jag tycker att det är bättre om man har ett klimat där folk vågar berätta och vågar dra sina historier.

Så, upp till bevis då!
(Jag utformar svaren så att det inte blir något smaskigt för anti-mc-lobbyn.)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Tror du glömde ett svarsalternativ (apropå bmwjohans tråd): Jag kör gärna dubbla hastighetsgränsen i tät trafik, struntar i medtrafikanter, flyr från polisen och ljuger sedan i rättegången.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Tror du glömde ett svarsalternativ (apropå bmwjohans tråd): Jag kör gärna dubbla hastighetsgränsen i tät trafik, struntar i medtrafikanter, flyr från polisen och ljuger sedan i rättegången.

Vem väljer vem som bara är lagom olaglig och därmed berättigad att klaga?
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Hej jag heter Anton och jag är en fortkörare (Hej Anton:hej)

Har gått 14 timmar sedan min senaste fortkörning och hela 2 år sedan min senaste bot (applåder:klappar)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kör fortare i bil än på hoj. Fast jag har kört fortare på hoj än i bil.
 

MG79

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Kawasaki ER-6F
Brukar väl ligga på hastighetsgränsen plus moms när förutsättningarna tillåter. I övrigt är jag ganska snäll i trafiken. Inga wheelies förbi polisstationen med ett långfinger i luften här. :)

Däremot utnyttjar jag ofta de möjligheter hojen har till att tråckla sig förbi långsam eller stillastående trafik (annars kommer man ju ingenstans i Stockholm) och det är väl vad jag förstått lite av en legal gråzon. Har väl hänt att man utnyttjat en ledig cykelbana eller bussfil för det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det gå väl tyvärr olagligt snabbt så fort man svängt ut från parkeringen... :crash :huvet
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
min fråga är hur gör man för att hålla hastighetsbegränsningarna under 110? :D
jag kör till 95% av tiden för fort men inte fortare än att jag får behålla kortet, visst dubblar man hastigheten ibland men bara korta sträckor. går långsamare med bilen än hojen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
min fråga är hur gör man för att hålla hastighetsbegränsningarna under 110? :D
jag kör till 95% av tiden för fort men inte fortare än att jag får behålla kortet, visst dubblar man hastigheten ibland men bara korta sträckor. går långsamare med bilen än hojen.

Jag undrar hur man orkar med att hålla hastighetsbegränsningen på 110-sträckor. Fantastiskt tråkiga vägar i laglig fart. :näsblod
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bra frågeställning på Sporthoj.com...Jag kör alltid lagligt så att jag hinner med att läsa bibeln.:rolleyes:
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Vem väljer vem som bara är lagom olaglig och därmed berättigad att klaga?

Precis vem som helst. Men jag hoppas och tror att de flesta inser att dubbla hastigheten mellan bilar, fly från polisen och sedan ljuga i rättegången för att rädda sitt eget skinn, är lite mer än lagom olagligt. Jag hoppas även de flesta kan inse att även om gränsen för lagom är i allra högsta grad flytande och individuell, så är det jag precis beskrev klart över den gränsen.

Eller tycker du att om man snattat en gång har man ingen rätt att tycka illa om någon som begått väpnat rån?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Precis vem som helst. Men jag hoppas och tror att de flesta inser att dubbla hastigheten mellan bilar, fly från polisen och sedan ljuga i rättegången för att rädda sitt eget skinn, är lite mer än lagom olagligt. Jag hoppas även de flesta kan inse att även om gränsen för lagom är i allra högsta grad flytande och individuell, så är det jag precis beskrev klart över den gränsen.

Eller tycker du att om man snattat en gång har man ingen rätt att tycka illa om någon som begått väpnat rån?

Lugna nerverna innan du spricker någonstans.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Lugna nerverna innan du spricker någonstans.

Jag är faktiskt ganska lugn.

Förvånad dock att du inte inser att det finns grader av olaglighet och att din "högsta" grad i svarsalternativen är långtifrån det som beskrevs i bmwjohans tråd.

Eller tycker du på allvar att de överensstämmer?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag är mest förvånad över att så många här inte förstår att det inte allt är svart och vitt.
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag anpassar mig efter rådande omständigheter. Ibland går det under skyltad hastighet, ibland går det mer än den dubbla men oftast nånstans mitt mellan.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Jag kan med säkerhet säga att jag aldrig hållt hastighetsbegränsningarna i något fordon som varit godkänt att köra fortare än 30Km/h med.

Om någon säger att de håller hastighetsbegränsningarna väljer jag att inte tro på dem.

Det är detta som är olyckligt med hela vårt begränsningssystem. Ingen följer det för att det helt enkelt inte är logiskt.:huvet:död
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top