Ni med robotgräsklippare - är ni nöjda?

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
fler som köpt ett elektriskt robotfår ovh har åsikter om vilket märke man ska passa sig för? är Worx Landroid bara skit?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det beror ju på vad du betalar för den och hur svår tomt du har. Och du kan nog räkna med att den inte håller speciellt många år, det har kommit in några kunder med sina "gamla" robotor där kretskorten har rykt efter bara några år. Alla billigare modeller. Och Biltema och såna ska vi inte ens prata om :D
Har du möjlighet att köpa en Husqvarna (Gardena är samma i de 3 lägre modellerna) på kampanj eller begagnat så gör det då de funkar klockrent. Viking är också riktigt bra men då pratar vi klippare för 15-20k dessvärre.
Bosch är en maskin du ska passa dig för också då de inte verkar vilja vara helt hundra efter några år, även dessa har vi fått frågor om vi kan laga. Dessutom klipper de jävligt konstigt, funkar kanske bra på en fyrkantig tomt utan träd och skit.
Cub Cadets nya ser intressant ut men den är säkert väldigt dyr. Bra klippbredd brukar de ha dock, med riktig kniv.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bara ställde ut min efter vintern och slog på strömbrytaren. Funkar utan bekymmer. "Servade" den i höstas, tog 10min. Aah, ett liv i lättja!
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nagon som kanner till Robomow?

Skall kopa en robot hade jag tankt, gillade designen pa Robomow da den verkar klippa valdigt langt ut i kanten, sa man slipper ga med trimmer.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
För solbrännan och motionen?

Det är just därför jag är lite motig till att ha en robotklippare. :brinnerup Tänk att förena nytta med nöje,
istället för att sitta still i en solstol å bli rastlös.

Men visst. 1000 m2 gräsmatta som växer så det knakar. Då kan det för all del bli lite drygt när man måste klippa typ varannan dag.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
hittade en beg husqy AC 220 som jag försöker dressera (eller den dressar mig och talar om var jag snålat med kabelspikningen när den kör av kabeln...)
tror att jag lyckats nu, nu har den kört 3 hela pass utan att få stop :D

eftersom jag har trädgård i 2 nivåer är min plan att göra något sånthär:
https://www.youtube.com/watch?v=8YZFVBJJQaw :gnissla

får väl se hur det går :smasha:crash
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har tre nu. En jävlas emellanåt (Huskvarnas minsting) Det blir oxid på kontaktblecken så den fattar inte att den ska ladda. Står några meter från havet då jag gissar på att det får ses som kollateralt..
De övriga två (ac220) är klanderfria.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Lyfter en gammal tråd.
Köpte mej en Viking MI422 förra veckan. Började i onsdags med klippningen och gräset fått vila under helgen. Ska bli sjukt spännande och se hur den klippt idag som är den första dagen utan bevakning.

Spika kabel och fixa gick ganska fort, har inte hela tomten på slingan än utan bara 70%. Håller på och flyttar förråd mm på baksidan.
Hittills är jag skitnöjd med resultatet hur den klipper och hur den går.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vikingen är trevlig, har dock haft några underliga problem tidigare med kretskort men det ska vara åtgärdat nu. De verkar inte vara drabbade av det tillfälliga köpstoppet som uppstod åtminstone...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
hittade en beg husqy AC 220 som jag försöker dressera (eller den dressar mig och talar om var jag snålat med kabelspikningen när den kör av kabeln...)
tror att jag lyckats nu, nu har den kört 3 hela pass utan att få stop :D

eftersom jag har trädgård i 2 nivåer är min plan att göra något sånthär:
https://www.youtube.com/watch?v=8YZFVBJJQaw :gnissla

får väl se hur det går :smasha:crash

Är det någon som vet vad låten med panflöjt heter? Bara MÅSTE ha den.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Skaffade en Gardena R40 förra sommaren när den gamla vidriga elklipparen tackade för sig halvvägs genom gräsmattan. Det var inget svårt val när man kikade på vilken peng en vettig bensinare skulle landa på, och insåg att för ett par spänn extra behövde jag inte lägga en minut på gräsklippning.

Simpel fyrkantig tomt, men jävlar vad fint den håller mattan. Särskilt nu på våren när det växer så man kan höra det.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Såja nu har min klippare gått 38000m och kör 5 dagar i veckan. Kanske gått en 25h i tid.
La till baksidan också nyss. Trots lite mer avancerad baksida än framsida så kör den bara på och gör sitt jobb.

Gräset är helt sjukt välklippt. Inte en enda tomt i området kan mäta sig med våran. Mossan har redan börjat dö och gräset är i toppform.

Måste bara få till det permanenta hemmet "Molle" förtjänar.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Måste lägga undan deg till en robot nu!

Husqvarna eller gardena som gäller fortfarande eller?
Har kanske 700kvm...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Måste lägga undan deg till en robot nu!

Husqvarna eller gardena som gäller fortfarande eller?
Har kanske 700kvm...

Det är bara att klippa till. Det är mycket pengar men det känns jäkligt värt det när man står på terrassen med en grogg och kollar när gräsklipparen harvar på därnere. Fin gräsmatta får man också!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top