Ni med robotgräsklippare - är ni nöjda?

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Här på sporthoj finnas det säkert många pryl-hbt'ar!

Jag önskar synpunkter från de som verkligen gått och köpt sig en robotgräsklippare av valfritt märke, spikat ner 150+ meter avgränsningskabel och sedan pensionerat sin rostiga bensinklippare.

Är ni nöjda? Är det verkligen så fantastiskt som i reklamen ?

Hur känns prylarna, känns det som de har en livslängd på 10 år?

Jag vill ägna sommaren åt :hojbusa :hojraket :dricka :öl istället för att klippa gräs!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Har en relativt avancerad klippare med zonindelning, UL sensorer, regnsenor, prorammering och en jävla massa skit. Trots det billig och naturligtvis en Kines. Saken är att den inte är färdigutvecklad känns det som. Känns inte heller som om den kommer att hålla i 10år.

Kör fast med jämna melllanrum och rymmer nån gång då och då. Man får liksom anpassa trädgården till roboten så det funkar. Sen så glömmer man saker på gräsmattan, det har kostat nån vattenslang och ett par barnskor.

Är inte heller så underhållsfritt som jag tänkt mig. Den klipper inte lika långt ut i kanterna som jag gör själv så det blir ungefär dubbelt så mycket trimmerkörning som tidigare.

Men gräsmattan är skitfin (det var den förvisso innan med) och jag skulle köpa en robor igen även om det är mer projekt än förväntat.

Grannen kör med en 25000kr Husqvarna och det är strul med den med...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har en Husqvarna AC220
Inte ett enda problem. Gjorde därtill installationen helt själv så hade den trillat över kanten hade jag haft mig själv att skylla.

Klipper snyggt, inga spår och annat. Gräsmattan blir tokfin, som rena golfgreenen.
Tyst och lättskött. Bästa köpet till kåken ever.

Anledningen till att det blev en sån är för att förra grannen har en och den bytte jag batteri på en gång. Hans har gått klanderfritt sen 2006. Brukar hjälpa honom att starta upp och vintetvårda den varje år så har rätt torrt på att den lirar.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Flera av mina grannar som har självgående klippare går omkring med sina handjagare numera, jag har inte frågat dem varför men jag har mina misstankar:rofl
 

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Arvika
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Kan bara hålla med med Fettsnok, har oxå en 220 AC och klart det bästa köpet vi gjort till hemmet. Haft våran i 2 år och enda underhållet har varit och bytt knivarna tar ca 5 minuter bladen följde med i paketet så inga inköp gjorda ännu. Tyvärr så slog den ut grannens robot (Worx) när de var ute på grönbete samtidigt, så fick flytta slingan lite så den klipper lite på grannens tomt nu. ( Orka inte med nån grann fejd) Värt varenda krona så jäkla gött och behöva slippa den där pressen på Söndag, är hellre kvar på banan och svettas än i trädgården. Det är livs kvalité när den är som bäst. P.s Ett tips göm ogräsupptagaren om det nu finns en i hushållet.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har ingen själv men firade midsommar hos en som har en.
Det är fanemej en golfgreen till gräsmatta.
Jag trodde inte det var sant.

Tyvärr s¨blir det nog svårt för mig då jag har matta som har en grusväg emellan. :gråta



Men att köra runt med åkklipparen är ganska kul det med :hihi
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
När jag blir stor ska jag ta fram en full-size robotåkgräsklippare så man kan styra upp när man känner för det. Bara att vänta tills övervakningen från skrotsidorna plingar till och meddelar att en Tesla kommit in...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
När jag blir stor ska jag ta fram en full-size robotåkgräsklippare så man kan styra upp när man känner för det. Bara att vänta tills övervakningen från skrotsidorna plingar till och meddelar att en Tesla kommit in...

Jag håller koll på Returbilen, nothing yet.
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Jag har en Gardena R40 funkar klockrent, bästa investeringen jag har gjort till trädgården.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har varit jäkligt inne på en nu senaste två åren.
Bensinklipparen börjar bli lite dålig och ett byte kommer ske. Frågan är bara vågar jag lägga in vår allmänning mellan våra hus på min robot? Det är ca 600kvm till. Då skulle jag helt bli av med det där jäkla klippandet.
Det blir ju många meter avgränsningskabel om jag ska ha med den med, då det är berg som tittar upp 3ställen, min infart mm.
Om jag inte tar med allmänningen så behöver jag en bensinklippare ändå.
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Lejde en städfirma som skötte klippningen i somras.
Löjligt billigt med rut och funkade hur bra som helst.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top