KB's 7/11 Turbosleeper

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hört att ni gillar bilder på det här forumet och nu har det varit tyst ett tag :hihi
eQzmfhT.jpg

jZkrd2w.jpg

zLnllQX.jpg

6A2j3Bx.jpg

v9wzeyo.jpg

wwaDXKM.jpg

6nKd86K.jpg


Varit lite att göra på jobbet så grenröret var i princip färdigt på 1,5 arbetsdag, bara jag som varit slö och inte uppdaterat :D .... Köpte även WG av Steen som ska skickas iväg till Nyköping där hojen är nu!

Ha det bra så länge!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Om ni söker sådana i Sverige så har Slangservice i Uppsala

Perfekt! Skulle dock gärna vilja kunna designa graderingskivan själv. Inte just att det ska stå "mc-xpress" utan något eget över wika loggan!
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Roligaste hade ju varit att ha den klassiska gräsklippar gasreglagemärkningen med sköldpaddan vid lågtryck och haren vid högtryck:banana
Perfekt! Skulle dock gärna vilja kunna designa graderingskivan själv. Inte just att det ska stå "mc-xpress" utan något eget över wika loggan!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Roligaste hade ju varit att ha den klassiska gräsklippar gasreglagemärkningen med sköldpaddan vid lågtryck och haren vid högtryck:banana

Eller göra om en variant som Stellan hade på sin Slugger :hihi

image.jpg
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Varit lugnt ännu ett tag här, men IC och wastegate är svetsat! Åker och hämtar hem hojen på lördag. Sen ska det fixas plenum i samma veva (förhoppningsvis). Ner med motorn till Lahi när det finns tid, så kammarna kan ställas in.

Sen...

Sen......

Är det fan dags för uppstart! :banana
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Är ju mer seg på att uppdatera än när man försöker skita efter man trycker i sig en påse Chilinötter.
Hojen är hemma, blåste förbi en fartkamera på vägen upp med släp och är ganska säker på att den tog kort i 100 på 70väg så jag har nog varken jobb eller körkort kvar snart :D blir väl att överklaga, då jag ser ut så här :rock på bilden (illustreras även på bilden där nere) och det absolut inte är jag som kör! Köpte plenum av Steen igår och fick även en P-bot. Staten blir glad över allt jag gör iallafall.

Banhojen måste det pillas med också. Så mycket arbete och så lite tid hela tiden :huvet


image.jpgimage.jpg
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Turbomuppar se hit! Steen's gamla plenum av Sjödin. Behöver vända anslutningen på undersidan, men eftersom det sitter en vägg inuti som förhindrar att all luft flyger rakt in i 3-4 's cylinder så tänkte jag bara kapa av sidorna och vända på allt på det sättet. Så slipper jag tänka på att göra nåt åt den.

Måste då pitotväggen vara lutad eller är det bara för att få bättre flöde när luften kommer in i plenumet?

Sista bilden, gängpaj på den till vänster som ni ser på bilden i ventilkåpan... kan jag fixa eller måste jag köpa ny kåpa?

En till fråga. Vilken tum ska jag ha på tryckröret för att få så bra flöde som möjligt samt att få plats under originalkåpan, 1,5"? Inte så mycket på jobbet denna veckan så tänkte försöka fixa så mycket som möjligt efter jobbet!

image.jpgimage.jpgimage.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Gängpajen fixar du med helicoil. Eftersom flänsen tätar med en o-ring behöver man bara dra åt med en kort insexnyckel mellan tumme och pekfinger dvs långt under kilot.

Kör med 2"/50mm-rör som du plattar till så att det blir så smalt som du vill.

Undvik tvära 90-graders kanter. Låt den nya kortsidan också vara vinklad.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Många blir ju glada över att få deklarationen. MEN EN ANNAN SKA JU FÅ BETALA TILLBAKA EN JÄVLA MASSA :4skrika

Har inte hunnit räkna på allt än. Men är man ensamstående med tre japanska barn, en som bara går att använda på bana, den tredje är utvecklingsstörd så den knappt går att skänka bort, så kommer nog detta bygget stå still ett tag...

Ni kan ju vara sociala på Swish om ni vill under tiden: 0767865255
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Många blir ju glada över att få deklarationen. MEN EN ANNAN SKA JU FÅ BETALA TILLBAKA EN JÄVLA MASSA :4skrika

Du får väl se det som att du har lånat pengar av skattemyndigheten till fördelaktig ränta, synd bara att dom har avbetalningsplan som en större världsomspännande mc-klubb:D

Får man tillbaka har man ju blivit blåst på sätt och vis, då har man ju lånat ut sina pengar utan att man blivit tillfrågad och dessutom får man inte ett nickel för det:dummer

(Med dagens räntenivåer står sig ovanstående argumentation rätt så slätt:gnisslamen ändå...)
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Du får väl se det som att du har lånat pengar av skattemyndigheten till fördelaktig ränta, synd bara att dom har avbetalningsplan som en större världsomspännande mc-klubb:D

Får man tillbaka har man ju blivit blåst på sätt och vis, då har man ju lånat ut sina pengar utan att man blivit tillfrågad och dessutom får man inte ett nickel för det:dummer

(Med dagens räntenivåer står sig ovanstående argumentation rätt så slätt:gnisslamen ändå...)

Va som chefen sa till mig "Men då var det ju ett jävligt bra år förra året!" :D vilket iofs är sant... :gnissla
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har jobbat väldigt mycket övertid för att få fart på den här hojen samtidigt som man ska betala tillbaka till skattmasen. Sen har det varit en massa annan skit som gjort att man bara velat dra iväg på en rejäl hojtur och aldrig komma tillbaka. Men skam den som ger sig, för ingen kommer ihåg han som gjorde det!

Skit kommer och går, är sjukskriven ett tag till men nu går det åt rätt håll iallafall. Här får ni bilder :)

TWfnAWr.jpg

03ipRQ1.jpg

l70Swjj.jpg

ZoKOc46.jpg

G5r8Fe6.jpg

O0vSw0D.jpg

rFDoSEj.jpg

M1eZSSa.jpg

PrbZvHx.jpg

5RD5EAZ.jpg

GdUm854.jpg

jz31tGch.jpg
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Ser trångt ut för att svänga med den där ICn på plats.

Skönt när det är trångt ju! :tuttar

Men jag har nästan fullt styrutslag faktiskt innan det tar emot. Lite baxande när man ska vända får man leva med!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Förvisso!

Ja man kan inte få allt! :D

Kul bygge hur som haver!
GSX750R -90 är bra jäkla snygg!
Ja, var en som tyckte jag skulle sätta på moderna kåpor istället för original. Förstod inte vad han menade :va :hihi
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top