U-båt eller foliehatt - blir det krig?

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Dåså, då är de glada sötebrödsdagarna över. Höj skatterna, återinför värnplikten, öka anslagen till krigsmaskineriet! Äntligen kanske den genomsnittlige Svensson kan få lite riktiga vardagsbekymmer istället för att behöva tänka på hur man bäst ska göra barn könslösa på dagis, vem som vinner Idol osv.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Krig Ryssland vs Sverige.

- Putin : Ville bara meddela att Sverige tillhör Ryssland nu.
- Lövgren : Nää..
- Putin : Då tar vi ert land med militär styrka.
- Lövgren : Men.. Kan ni inte vänta nått år först?
- Putin : Nej.
- Lövgren : Okej, Sverige är erat. Ni har möjligtvis inte några lediga politiska tjänster, har tidigare erfarenhet inom politik och har varit statsminister!
- Putin : Nej. "klick"
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Krig Ryssland vs Sverige.

- Putin : Ville bara meddela att Sverige tillhör Ryssland nu.
- Lövgren : Nää..
- Putin : Då tar vi ert land med militär styrka.
- Lövgren : Men.. Kan ni inte vänta nått år först?
- Putin : Nej.
- Lövgren : Okej, Sverige är erat. Ni har möjligtvis inte några lediga politiska tjänster, har tidigare erfarenhet inom politik och har varit statsminister!
- Putin : Nej. "klick"
Varför så komplicerat?

Mycket enklare med en telefonsvarare:

Vi ger oss. Vi ger oss. Vi ger oss. o.s.v
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äntligen är de här, hoppas de hinner stoppa Pride så man kan åka hem och tvätta i helgen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tror att det är nåt gammalt skrot och de där ocean X "ufot i Östersjön"-gänget vill få lite publicitet..igen.. Å journalister sväljer..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror att det är nåt gammalt skrot och de där ocean X "ufot i Östersjön"-gänget vill få lite publicitet..igen.. Å journalister sväljer..

https://www.flashback.org/p54150373#p54150373
Ok. För ganska _exakt_ ett år sedan så frågar användaren "Peter Lindberg" (namnet känns kanske igen från en av de två Ocean X Team gubbarna) följande:

" Anyone know anything about the Russian submarine "Som" that sunk after a collision? Anything like nationality of the ship that collided with "Som" and where it happened, thx in advance, cheers!"


Se:
http://uboat.net/forums/read.php?23,...0033#msg-90033


.....vilket väl iaf indikerar att de var intresserade av "Som" då och någon nämnde ju att "positionen har varit känd i ett år".... tycker det är lite väl konstigt samanträffande (även om jag just skrev tidigare när jag jämförde bilder att jag inte direkt tyckte det såg ut som "Som")....


Skulle det vara på det viset och de väljer att gå ut med informationen såhär så blir det väl spiken i kistan för detta företag då man för alltid kommer att avskriva dem som "scammers" och sensationsmakare...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jösses, det där var lågt om det nu stämmer... Till och med för ett företag som forskar på djupet..(kvällshumorn är inte den bästa..)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför är det så lågt av dem att informera nu och vad skulle de ha att vinna på att tajma det i detalj?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför är det så lågt av dem att informera nu och vad skulle de ha att vinna på att tajma det i detalj?

Om det är ett företag som undersöker vrak, befunnit sig i Östersjön minst en gång tidigare. Då VET man vad som är "nytt" och "gammalt ". Dessutom verkar det ju som om de visste att de letade efter Kattfisken. Så varför insinuera (ja, det är ju vad delar av företagets utlåtande gör gällande) att det skulle vara nåt "nytt". Härav det låga, i min mening. Positionen har varit känd sen ett år.

Vad blev det av upptäckten de gjort sist , de "mystiska ciklarna på Östersjöns botten"?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top