U-båt eller foliehatt - blir det krig?

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
... och den röstade svenskarna in i Riksdagen......
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det enda jag är förbannad på är att det talas om Ubåtsjakt, inte ubåttsjAckt som man gjorde förra gången. Får för mig att de ville markera tyngden i ärendet genom att insinuera att försvarets beredskap i frågan renderat i en rad militärjargongbaserade termer rörande ubåtar.

ubåts: spaning, skydd, jakt, mm. Detta var ubåtsjakt varav begreppet ubåt står som det mindre viktiga och i det här fallet jakt det väsentliga.

Ett par sjunkbomber senare och all media hakade på i oro över att annars framstå som novisa.

Jag har inte hört ubåttsjAckt än och kanske är hela den här charaden bara sista kapitlet i ett spratt på media av försvaret med vilken man visar på att "vi lurade er allihopa".
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Har lilla gudrun börjat dricka igen?


Men hon har ju ratt i sakfragan, krig ar verkligen ett foraldrat satt att fora politik. Det ar for fan skammigt att det skall vara en san javla sandlada, nog fan ar testosteron lite skyldigt..
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men hon har ju ratt i sakfragan, krig ar verkligen ett foraldrat satt att fora politik. Det ar for fan skammigt att det skall vara en san javla sandlada, nog fan ar testosteron lite skyldigt..

Testosteron har visats sänka våldstendensen i försök.
Det är föreställningen av att testosteron gör någon våldsam som föder våldsamt beteende och tänkande.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men hon har ju ratt i sakfragan, krig ar verkligen ett foraldrat satt att fora politik. Det ar for fan skammigt att det skall vara en san javla sandlada, nog fan ar testosteron lite skyldigt..

Margaret Thatcher?
Hillary Clinton?

Svårt att möta ett gevär med genuspedagogik dock.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ok stryk testosteron. Men tendensen hos vissa personer att behova visa sig stoddiga. Loosers kan vi kalla dom, behover inte involvera genus.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ok stryk testosteron. Men tendensen hos vissa personer att behova visa sig stoddiga. Loosers kan vi kalla dom, behover inte involvera genus.

Så hon hade fel enligt dig? Det är inte det patrialkala (män!män!män!) samhällets fel?
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Så hon hade fel enligt dig? Det är inte det patrialkala (män!män!män!) samhällets fel?
Du missade mitt inlagg ovan dar jag efter eftertanke strok genuset:
Ok stryk testosteron. Men tendensen hos vissa personer att behova visa sig stoddiga. Loosers kan vi kalla dom, behover inte involvera genus.

Sa for att gora det lite mer klartydligt.

Jag haller med om att krig ar ett forlegat, aldrat och 'ganska' ineffektivt satt att fora politik. Det ar rent ut sagt barnsligt.

Att det har nagot med genus att gora haller jag inte med om. Hennes fortsatta svamlande om konskvoter etc kommenterar jag inte.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag haller med om att krig ar ett forlegat, aldrat och 'ganska' ineffektivt satt att fora politik.

Nja, ganska effektivt är det väl ändå? Med vapen mot huvudet får du alternativet "lyd eller dö", de som inte lyder får ett skott i huvudet och resten lyder, politiken genomförd! Verkar funka i nordkorea iaf.. . . .
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Verkar funka i nordkorea iaf.. . . .

Nordkorea visar snarare vad som händer vid "diplomati", det är ok med arbetsläger så länge vi har lite handelsembargon.

Inget förändras förutom att befolkningen drabbas.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nordkorea visar snarare vad som händer vid "diplomati", det är ok med arbetsläger så länge vi har lite handelsembargon.

Inget förändras förutom att befolkningen drabbas.

Tycker nog det bevisar att militär makt är ganska effektiv, befolkningen lyder utan protester. . . ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Själv så föredrar jag lyxjakt. Men det kanske bara är jag.


Svårt att möta ett gevär med genuspedagogik dock.
http://www.expressen.se/debatt/genusteori-biter-inte-pa-putin/

Kan vi inte parkera Gudrun (Fi) med en bib rödtjut i en eka ute vid Svenska Högarna så kan hon förklara för eventuella annalkande undervattensbåtar från främmande makt att de bara är det patriarkala förtryckets ultimata fallossymboler?
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag tror att man eskorterar ut alla tre farkosterna en och en och säger fy så får ni inte göra.
Klart vi inte kan göra annat. Vi kan inte sänka dem och riskera att döda främmande besättningar. Vi kan inte tvinga upp dom pga det politiska priset hade blivit för dyrt.
Alltså bara en liten tillrättavisning och sen fortsätter allt som vanligt..
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Operationen avslutad utan konkret, offentligt resultat.
Sitter det några amiraler och gnisslar tänder och några politiker och pustar ut nu?
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top