Snälla, konfigurera en korrekt hemknapp

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Sporthoj.com är en jättebra och snygg sida, men jag saknar en riktig hemknapp. Dvs en som tar en till startsidan. Kan detta ordnas?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Om du står inne i denna tråd så har du massvis med val bakåt: till överflödiga delen, allmänt snack, forum och sen genom att klicka på sporthojs-klibban så kommer du till start...
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Var vill du komma då?
Grundfrågan, en korrekt hemknapp tar en till startsidan, jag vet att man kan trycka på SH-loggan för att komma till startsidan, det är inte det som är problemet, utan I-landsproblemet i min värld är att denna knapp inte är en "riktig" hemknapp. Den borde dirigera direkt till startsidan, alltså göra SH-loggans jobb.
hemknapp.PNG
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Grundfrågan, en korrekt hemknapp tar en till startsidan, jag vet att man kan trycka på SH-loggan för att komma till startsidan, det är inte det som är problemet, utan I-landsproblemet i min värld är att denna knapp inte är en "riktig" hemknapp. Den borde dirigera direkt till startsidan, alltså göra SH-loggans jobb.
View attachment 412072

Fast det där är forumhemknappen, du syftar på en hemhemknapp.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Du vill alltså att det skall finnas en liten hussymbol i anslutning till loggan som gör samma sak som det loggan gör?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Då det finns utrymme i menyn för stunden så är jag inte emot en dedikerad länk för att komma till Startsidan (ej "Hem").

Så nu kan även de mindre internetvana även komma till startsidan från en undersida ;) seså jk!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Då det finns utrymme i menyn för stunden så är jag inte emot en dedikerad länk för att komma till Startsidan (ej "Hem").

Så nu kan även de mindre internetvana även komma till startsidan från en undersida ;) seså jk!

Jag jobbar på ett IT-företag som har hand om utvecklingen och driftsättningen av många stora företag. Mina datorkunskaper och min internetvana är helt ok :hihi Hjärtligt tack för att du gillar förslaget :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag vill ha en knapp som ser ut som en liten tärning som tar mig till en helt slumpvis vald tråd på Sporthoj när jag klickar på den. På det sättet kan jag fördriva tiden och läsa trådar utan att behöva göra aktiva val i mitt klickande. :)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Du vill alltså att det skall finnas en liten hussymbol i anslutning till loggan som gör samma sak som det loggan gör?

Nämen se där, du är också rolig :D fniss
jag vill ha en hussymbol med en fluffig tårta på taket så att den ser inbjudande ut, en som man bara inte kan låta bli att klicka på.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nämen se där, du är också rolig :D fniss
jag vill ha en hussymbol med en fluffig tårta på taket så att den ser inbjudande ut, en som man bara inte kan låta bli att klicka på.
Javisst, vi är roliga ikapp...

Du visade en bild med ett litet hus på bredvid forummenyn. Min fråga gjorde gällande ifall det var så du ville ha det. Personligen har tanken inte ens slagit mig att behovet för funktionen fanns. :)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Fantastiskt jobbat Swedie :tummenupp , nu känns sidan helt komplett när knappen "startsida" finns där, kanske psykologiskt. Men ack så fint det ser ut.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top