Svenska regeringen unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kolla hennes facebook, en av de största rasister jag varit med, hon hatar och då menar jag hatar vita människor! Är det verkligen lämpligt att mina licenspengar går till att avlöna en sådan människa:gnissla
Betalar du licens?! Sjukaste jag hört på länge.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag försvarar principen av en statlig oberoende television.

Men numera är det inget jag betalar för längre.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Blir så jävla nojig när man bor i en enplansvilla, vill liksom inte komma hem och se okända pejlare smyga runt huset och kolla in genom rutorna i jakt efter en tv-apparat om nu det jobbet fortfarande existerar? Vem fan vill ha en snigel på ögat liksom:hihi kanske dags att säga upp avtalet:4skrika
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Stor snackis på sociala medier idag. Agenda igår!
Snacka om vinklat. Dra in lasermannen och att det är SD fel
att Bert Karlsson tjänar pengar på asylboenden :zpy
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag försvarar principen av en statlig oberoende television.

Men numera är det inget jag betalar för längre.

Jag vet inte om man kan göra det, att skriva "statlig" och "oberoende" efter varandra blir konstigt.

När man är tveksam kan man alltid fundera på, vad skulle Reagan tyckt?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet inte om man kan göra det, att skriva "statlig" och "oberoende" efter varandra blir konstigt.

När man är tveksam kan man alltid fundera på, vad skulle Reagan tyckt?

Ja, påstår ju inte att jag är frisk som gör det...

Men med en liten mindre invasiv stat skulle det kunna fungera.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Regeringen vill ha med hela det offentliga Sverige i en nationell samling kring hur nyanlända snabbare ska komma in i samhället. Förslaget ”Sverige tillsammans”, som presenterades på torsdagen, omfattar 1,8 miljarder kronor 2016."

Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-vill-miljardsatsa-pa-flyktingar/



Nu jävlar börjar det hända grejer!

1 800 miljoner kronor satsas. Det låter ju inte som småpotatis om det inte vore att man redan vet att regeringen förra året avsatte totalt 37 000 miljoner på invandringen...

37 000 miljoner
38 800 miljoner

4,8% ökad budget, känns det verklighetsanpassat?...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
För några år sedan skrattade man åt folk som på allvar menade att det var dags att förbereda sig för en total kollaps av samhället, nu vete fan vad man ska tro...:(

Bo långt från större samhällen, elda ved och gräva ett stort potatisland känns som ett vinnande koncept.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
"Regeringen vill ha med hela det offentliga Sverige i en nationell samling kring hur nyanlända snabbare ska komma in i samhället. Förslaget ”Sverige tillsammans”, som presenterades på torsdagen, omfattar 1,8 miljarder kronor 2016."

Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-vill-miljardsatsa-pa-flyktingar/
Nu jävlar börjar det hända grejer!

1 800 miljoner kronor satsas. Det låter ju inte som småpotatis om det inte vore att man redan vet att regeringen förra året avsatte totalt 37 000 miljoner på invandringen...

37 000 miljoner
38 800 miljoner

4,8% ökad budget, känns det verklighetsanpassat?...
Det är pengar man någorlunda snabbt sparar in om det nu verkligen blir så att "nyanlända snabbare ska komma in i samhället".
Med det utgår jag från att man avser integration och jobb.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är pengar man någorlunda snabbt sparar in om det nu verkligen blir så att "nyanlända snabbare ska komma in i samhället".
Med det utgår jag från att man avser integration och jobb.

Det har tyvärr inte varit nån framgångssaga hittills. Även om det nu "satsas" 1.8mdr, så är också antalet större. Trots eventuella nedskärningar i kostnader maa tak och schablonerpris på adylboende, ser inte jag hur det rent ekonomiskt blir nåt vidare över till några satsningar för just integration och jobb. Det blir av erfarenhet endast en mindre del som kommer ut i arbetslivet i god tid och i tillräcklig omfattning, resterande en förvaring i en växande segregation.

Avseende frågeställning kring "behovet av personal för vår allt växlande äldreomsorg, som ofta kommer upp i sammanhang invandring /jobb så har jag en fråga; hur många muslimska kvinnor, den grupp av invandrare som har svårast att skaffa sysselsättning (av statistik, ja statistik är bra som H. Rosling säger) kommer ta ett jobb där innebörden är att exempelvis torka en vit manlig ateist i ändan?
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Delar man 37000000000 / 130000 (antal invandrade 2014) får man 284615 Kr/person.
Om vi ser det som den invandrades pengar tror jag inte han känner sig få full valuta för pengarna. :3freak

Om nu siffrorna stämmer borde vi få ut mer av dessa resurser.
Hur kommer det sig att vi inte är bättre på integration? :va
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är pengar man någorlunda snabbt sparar in om det nu verkligen blir så att "nyanlända snabbare ska komma in i samhället".
Med det utgår jag från att man avser integration och jobb.

Var igenom flyktinglägret Malmö C precis. Vänsterpartiet stod där med banderoller om 6 timmars arbetsdag.

Verkar bra och jätteverklighetsförankrat.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är pengar man någorlunda snabbt sparar in om det nu verkligen blir så att "nyanlända snabbare ska komma in i samhället".
Med det utgår jag från att man avser integration och jobb.

Självklart vore det optimalt och helt okej, men verkligheten och resultatet av dagens (och gårdagens) politik känns ju VÄLDIGT annorlunda gentemot dessa visioner och ambitioner.







------------------------


Men va fan, artikeln jag länkade till i förra inlägget blev ungefär en timma senare "uppdaterat" (läs: rejält omredigerat").

Det stod först även saker som att deras målsättning var att alla flyktingar skulle få jobb (eller utbildning!) inom två år.

Statistik från de senaste åren säger att (endast) hälften, har ett jobb efter sju(!) år.
Men eftersom de nu har valt med utbildning i sitt uttalande så kan man inte rakt av jämföra historisk data med deras framtida ambitioner.



OBS: Det är inte flyktingar/individer i sig som är det negativa eller onda i mina ögon, bara hur våra politiker kastar bort potentialen och människors liv genom att packa dem som sillar ute i våra skogar mer eller mindre och sedan är "integrationen" klar, till 30-40 miljarders kostnader per år.... Det är inte bara pinsamt, det är fan ondska och moraliskt avskyvärt.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top