Svenska regeringen unplugged

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Själva saken i sig är nog inte fel.
Men sättet beslutet togs på, och kommunicerades ut, visade tidigt hur ovan den nya regeringen var.
Jag tror nog det blir svårare att ignorera Palestina om det ses som ett eget land.

Väl medveten om att denna tråd kan bli vääääldigt lång. :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tja. Vi har iaf anslutit oss till länder vi inte delar så mycket annat med vad gäller åsikter och värderingar.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har (eller ska) inte England erkänna Palestina också?
Om vi nu har något gemensamt med dem. ;)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur funkar det nu om Palestina blir ett land, det borde väl ge Israel skäl till invasion på samma premisser som USA invaderade Irak?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Påhittade massförstörelsevapen kan nog legitimera det mesta... :tummenupp

Bara några få veckor sedan New York Times dock släppte en artikel och material som bekräftade att det har och finns massförstörelsevapen, framförallt kemiska sådana.

Varför Pentagon valt att hålla detta hemligt är det nog som många undrar. En anledning till detta lär vara just det som precis hänt, en terroristgrupp (ISIS) har fått nys om det hela och en stor del av fynden tillhör numera dem. Grattis världen...

http://www.nytimes.com/interactive/...t/us-casualties-of-iraq-chemical-weapons.html
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/10/fullt-fortroende-for-naturvardsverkets-beslut/

Ah. Visst är det härligt med otydliga gränsdragningar.
"Regeringen tycker såhär!" "Näwär, såhär ska det vara!"
De som nu röstade på rödgrönt, känner de att "Yes! Det här blev bra!"

Jag fattar inte..

Har någon överhuvudtaget efter (välj ett val du vill) just känt att "Yes! Det här blev bra!" :va

Skillnaden kan möjligen vara att inget parti är villigt att sälja ut sin själ som tex Fp och C gjorde i alliansens lekstuga!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har någon överhuvudtaget efter (välj ett val du vill) just känt att "Yes! Det här blev bra!" :va

Skillnaden kan möjligen vara att inget parti är villigt att sälja ut sin själ som tex Fp och C gjorde i alliansens lekstuga!
Alla allians-väljare 2006 och 2010 lär varit nöjda.

Och alla SD-väljare 2014 förstås. :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har någon överhuvudtaget efter (välj ett val du vill) just känt att "Yes! Det här blev bra!" :va

Skillnaden kan möjligen vara att inget parti är villigt att sälja ut sin själ som tex Fp och C gjorde i alliansens lekstuga!

Ja, jag är av uppfattningen att det ligger till såsom Markus beskriver det, med detaljen att jag inte tror att alla är rätt antal. Men det bör vara betydligt fler då, än nu som är nöjda, nu när facit börjar visa sig. Löfvens regering är ett misslyckande.

Och vad gäller sälja ut sig så måste väl ändå S vara helt utsålt i detta fallet, för så mycket inflytande de givit åt Mp, borde få vilken gammal gråsosse som helst att få sura uppstötningar.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
när facit börjar visa sig. Löfvens regering är ett misslyckande.

Även om jag inte lagt min röst på Löfven utan står helt opartisk så är du ju onekligen liiite tidigt ute med just den profetian.

I grunden brukar nog ändå väljarna år ut o år in känna sig blåsta på konfekten. Det kan visst finnas undantag, med generellt är det så.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Även om jag inte lagt min röst på Löfven utan står helt opartisk så är du ju onekligen liiite tidigt ute med just den profetian.

I grunden brukar nog ändå väljarna år ut o år in känna sig blåsta på konfekten. Det kan visst finnas undantag, med generellt är det så.
Generellt så har vänstermänniskor alltid varit missnöjda.
Det är bra.
Att vara nöjd för inte utvecklingen framåt.
Men vänsterpolitiker är oerhört duktiga på att göra folk besvikna.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top