Svenska regeringen unplugged

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Tror faktiskt du har bättre betalt än Sjöstedt. Ingen heltidspolitiker inom Vänsterpartiet får ha en högre nettolön än 20.000 kr. Överskottet ska gå till partiet. Ohly hade f ö också nån unge i privatskola. Sällan de lever som de lär, våra folkvalda.

Jag är arbetslös, hade jag haft 20k netto hade jag skitit på mig av lycka.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Ser i och för sig inte mer problem med att Sjöstedt, Ohly och andra kommunister använder friskolor än att borgare tittar på SVT eller får barnbidrag. Tramsigt. Samma typ av resonemang som när Marit Paulsen säger att SD:are inte får äta spagetthi. Trams.


Angrip alltid vänstern, men gör det med logik. Och kraft. :)

Jag håller inte med. Skillnaden är att Sjöstedt vill göra privata lösningar så dyra att endast en liten klick (som han själv tillhör) i praktiken har tillgång till dem. Med andra ord privata lösningar är till för de rika enligt honom så vi måste göra dem ännu dyrare så färre rika kan välja den lösningen (utom en liten klick förstås återigen) Han må ha 20k netto men jag vågar slå vad om att hans egentliga tillgångar ser helt annorlunda ut än 20k*12/år.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men nu får de väl förfan ge sig. För två månader sedan slog Sverige rekord i god ekonomi enligt flera utländska och nationella bedömare.

Förvisso har statsskulden ökat vilket också uppmärksammats lite varstans ..

Ett smidigt sätt att skylla på när de inte kan genomföra ett dyft av deras påhittade valfläsk .. Och dumlojalsossen blir snyftsnyftsnyftig och skyller allt på borgarna.. Here we go..:död
Jag gillar inte att mina senaste bidrag i denna tråd är pro- vänstern, men visst måste man väl tillstå att Magdalena hela tiden sagt att ekonomin är dålig, rätt eller fel?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag gillar inte att mina senaste bidrag i denna tråd är pro- vänstern, men visst måste man väl tillstå att Magdalena hela tiden sagt att ekonomin är dålig, rätt eller fel?

Usch ja. Men allt är väl en fråga om perspektiv.

Sossarna kan sannolikt inte genomföra sina bidrag åt alla, ingen som inte vill ska behöva jobba reform. Då är det ju klart att ingen ekonomi är god nog...:lol
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Lite smått komiskt att 9 artiklar av 10 som berör "känsliga" ämnen på det här viset måste innehålla någon sorts smutskastning mot SD oavsett om dom har med saken att göra eller inte.

Det är väl artikelförfattarens brasklapp så denne inte får medlemskortet till godhets-klubben indraget...:hihi
Nalin är SD :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Anders Borg får konsulta åt Finland men Magdalena Andersson sprider lögner. Flashbackryktet att hon setts berusad i Kungsan verkar stämma.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I mitt huvud är det solklart varför hon går på som hon gör trots att de faktiskt sitter i regeringen och inte behöver ljuga längre.

De är helt enkelt inte säkra på att de kommer ro iland det här och kunna sitta hela sin mandatperiod. De fiskar helt enkelt fortfarande röster inför ett eventuellt nyval.

Intressant analys!
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
känns som att man skulle kunna ge max 3 år innan korthuset rasar, liera sej med extremister känns som ett bra recept att verkligen dra svedala ner i avgrunden.....för det är dit vi ska innan saker och ting kan börja styras upp på ett förnuftigt sätt- pajkastningen som är och har varit, är ju bara rent löjlig- sunt förnuft är ersatt av PK ideologier där alla vill övertrumfa varandra i att vara mest PK.

näää- åt helvete med svedala........

//jj
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Intressant analys!

Det finns ingen annan anledning att måla upp det skräckscenario hon gör. De har makten nu och kommer ha det i 4 år utan att alliansen kan göra något direkt åt det.
Varför då fortsätta smutskasta motståndarsidan om man inte på allvar tror att man sitter pyrt till redan nu? Hennes utspel låter ju precis som det brukar göra sista veckan INNAN valet, inte månaden efter när det i vanliga fall mest brukar handla om vad man vill och kommer att göra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns ingen annan anledning att måla upp det skräckscenario hon gör. De har makten nu och kommer ha det i 4 år utan att alliansen kan göra något direkt åt det.
Varför då fortsätta smutskasta motståndarsidan om man inte på allvar tror att man sitter pyrt till redan nu? Hennes utspel låter ju precis som det brukar göra sista veckan INNAN valet, inte månaden efter när det i vanliga fall mest brukar handla om vad man vill och kommer att göra.

Jag tror du har helt rätt. Att de inte kommer få igenom någon budget om inget borgerligt parti sviker känns ju alldeles uppenbart. Man har ju inte hört något från FP på länge så de kanske velar.

Jag gillar faktiskt det parlamentariska läget, tycker det är perfekt att inget jävla betongsosseparti någonsin kommer diktera mitt liv i detalj igen. :) Visst, osäkerhet och instabilitet är kass, men det är det att leva i mini-DDR också.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top