REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 4 av 18 FörstaFörsta 12345678910 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 356
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Hoj
    Ingen just nu
    Citat Ursprungligen postat av Smagatusk Visa inlägg
    Tror faktiskt du har bättre betalt än Sjöstedt. Ingen heltidspolitiker inom Vänsterpartiet får ha en högre nettolön än 20.000 kr. Överskottet ska gå till partiet. Ohly hade f ö också nån unge i privatskola. Sällan de lever som de lär, våra folkvalda.
    Jag är arbetslös, hade jag haft 20k netto hade jag skitit på mig av lycka.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Hoj
    Ingen just nu
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Ser i och för sig inte mer problem med att Sjöstedt, Ohly och andra kommunister använder friskolor än att borgare tittar på SVT eller får barnbidrag. Tramsigt. Samma typ av resonemang som när Marit Paulsen säger att SD:are inte får äta spagetthi. Trams.

Angrip alltid vänstern, men gör det med logik. Och kraft.
    Jag håller inte med. Skillnaden är att Sjöstedt vill göra privata lösningar så dyra att endast en liten klick (som han själv tillhör) i praktiken har tillgång till dem. Med andra ord privata lösningar är till för de rika enligt honom så vi måste göra dem ännu dyrare så färre rika kan välja den lösningen (utom en liten klick förstås återigen) Han må ha 20k netto men jag vågar slå vad om att hans egentliga tillgångar ser helt annorlunda ut än 20k*12/år.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Men nu får de väl förfan ge sig. För två månader sedan slog Sverige rekord i god ekonomi enligt flera utländska och nationella bedömare.

Förvisso har statsskulden ökat vilket också uppmärksammats lite varstans ..

Ett smidigt sätt att skylla på när de inte kan genomföra ett dyft av deras påhittade valfläsk .. Och dumlojalsossen blir snyftsnyftsnyftig och skyller allt på borgarna.. Here we go..
    Jag gillar inte att mina senaste bidrag i denna tråd är pro- vänstern, men visst måste man väl tillstå att Magdalena hela tiden sagt att ekonomin är dålig, rätt eller fel?

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Jag gillar inte att mina senaste bidrag i denna tråd är pro- vänstern, men visst måste man väl tillstå att Magdalena hela tiden sagt att ekonomin är dålig, rätt eller fel?
    Usch ja. Men allt är väl en fråga om perspektiv.

Sossarna kan sannolikt inte genomföra sina bidrag åt alla, ingen som inte vill ska behöva jobba reform. Då är det ju klart att ingen ekonomi är god nog...
    Stöd samhället, kör svenskt.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Storfräsare _Johansson_s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gasturbindriven landspeedhoj
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Lite smått komiskt att 9 artiklar av 10 som berör "känsliga" ämnen på det här viset måste innehålla någon sorts smutskastning mot SD oavsett om dom har med saken att göra eller inte.

Det är väl artikelförfattarens brasklapp så denne inte får medlemskortet till godhets-klubben indraget...
    Hårt arbete skapar välmående och rikedom, lättja och supande göder sjukdomar och psykiskt förfall.

Mobacken Racing

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av _Johansson_ Visa inlägg
    Lite smått komiskt att 9 artiklar av 10 som berör "känsliga" ämnen på det här viset måste innehålla någon sorts smutskastning mot SD oavsett om dom har med saken att göra eller inte.

Det är väl artikelförfattarens brasklapp så denne inte får medlemskortet till godhets-klubben indraget...
    Nalin är SD

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    http://www.expressen.se/ledare/inte-...ena-andersson/ undrar vad Magdad Bob ska fabricera ihop härnäst

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    Men varför inte, Romson tillsammans med Ruwaida som statssekreterare.

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19686694.ab

Inte alltid man håller med Annie Lööf, men i denna intervjun är hon HELT KORREKT.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Anders Borg får konsulta åt Finland men Magdalena Andersson sprider lögner. Flashbackryktet att hon setts berusad i Kungsan verkar stämma.

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    http://www.expressen.se/ledare/inte-...ena-andersson/ undrar vad Magdad Bob ska fabricera ihop härnäst
    I mitt huvud är det solklart varför hon går på som hon gör trots att de faktiskt sitter i regeringen och inte behöver ljuga längre.

De är helt enkelt inte säkra på att de kommer ro iland det här och kunna sitta hela sin mandatperiod. De fiskar helt enkelt fortfarande röster inför ett eventuellt nyval.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av YipYip Visa inlägg
    I mitt huvud är det solklart varför hon går på som hon gör trots att de faktiskt sitter i regeringen och inte behöver ljuga längre.

De är helt enkelt inte säkra på att de kommer ro iland det här och kunna sitta hela sin mandatperiod. De fiskar helt enkelt fortfarande röster inför ett eventuellt nyval.
    Intressant analys!

kanske inte helt normal... asfalt svarvares avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Hoj
    19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
    känns som att man skulle kunna ge max 3 år innan korthuset rasar, liera sej med extremister känns som ett bra recept att verkligen dra svedala ner i avgrunden.....för det är dit vi ska innan saker och ting kan börja styras upp på ett förnuftigt sätt- pajkastningen som är och har varit, är ju bara rent löjlig- sunt förnuft är ersatt av PK ideologier där alla vill övertrumfa varandra i att vara mest PK.

näää- åt helvete med svedala........

//jj

Medlem YipYips avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    2001 TDM 850
    Intressant analys!
    Det finns ingen annan anledning att måla upp det skräckscenario hon gör. De har makten nu och kommer ha det i 4 år utan att alliansen kan göra något direkt åt det.
    Varför då fortsätta smutskasta motståndarsidan om man inte på allvar tror att man sitter pyrt till redan nu? Hennes utspel låter ju precis som det brukar göra sista veckan INNAN valet, inte månaden efter när det i vanliga fall mest brukar handla om vad man vill och kommer att göra.

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av YipYip Visa inlägg
    Det finns ingen annan anledning att måla upp det skräckscenario hon gör. De har makten nu och kommer ha det i 4 år utan att alliansen kan göra något direkt åt det.
    Varför då fortsätta smutskasta motståndarsidan om man inte på allvar tror att man sitter pyrt till redan nu? Hennes utspel låter ju precis som det brukar göra sista veckan INNAN valet, inte månaden efter när det i vanliga fall mest brukar handla om vad man vill och kommer att göra.
    Jag tror du har helt rätt. Att de inte kommer få igenom någon budget om inget borgerligt parti sviker känns ju alldeles uppenbart. Man har ju inte hört något från FP på länge så de kanske velar.

Jag gillar faktiskt det parlamentariska läget, tycker det är perfekt att inget jävla betongsosseparti någonsin kommer diktera mitt liv i detalj igen. Visst, osäkerhet och instabilitet är kass, men det är det att leva i mini-DDR också.

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc

Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    Highland 950 SM
    http://www.expressen.se/debatt/samha...at-jihadismen/

Hon är hyggligt rätt på det för att va politiker.

Sidan 4 av 18 FörstaFörsta 12345678910 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Menvafaniallamoppefukkonsblågrönakalsonger! Då är ju min bakluft osnurrad den med för jag har ju också grova sidan ut Hur fan ska jag nu göra? Nästan all [...]

Ryddarn
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här