R1 2013 startar inte, HJÄLP!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Åhhh fan, säger du det? ;)

Jag använde dock på min 2010 tidigare alla nycklar utan några som helst problem. Därför tog jag baravförsta bästa igår när jag inte hittade min vanliga nyckel.

Tror att det kan vara nåt med startmotorn faktiskt, relät låter som om att det fungerar iaf för det slår till.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Testade CO igen, hur ställer du det, har try kt och skjutit på varje knapp o reglage men inget händer
 

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Men jösses, ring en yamahahandlare.
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Nu har vi ju olika hojar men jag använder mig av start och Select för att höja/sänka det värdet, men du kan ske behöver hålla något inne innan, så de kanske blinkar eller något?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Du kanske ska skita i att läsa denna tråden, eller vad tror du?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
"Svara med citat"-funktionen minskar risken att fel person tar åt sig och blir ledsen. :7peta

Utöver det: Lycka till!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Startmotorn lägger inte av på en ett år gammal hoj. Du sabbade det hela när du skickade i den röda nyckeln. Lös det så som sportbike skrev, eller så som du själv skrev om nycklarna innan. Eller ring yamaha.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Det funkade att komma in i Diag och CO.
Kunde byta mellan dessa 2, vet inte omkoderna ska synas direkt där men det stod bara Diag och sen var det inget annat i displayen, bytte till CO vilket kanske betyder Codes? Men det var allt som visades, inga kder alls.
Testade resetknappen men den verkar inte hanån funktion.

Trodde den skulle gå igenom massa diagnostik genom att varvräknaren skuttar fram och tillbaka, men det var kanske så endast på de gamla rettorna.

Hr som helst, inga felkoder.
Hmmmm

OBS!!!! Om man misslyckas med första ggn att regga båda så verkar det som att man måste vänta nån minut innan man testar igen.
Gör man om proceduren direkt så går inte startspärrslampan in regläge.

Här är procesuren för att regga nycklarn.
Man ska inte avsluta med den röda nyckeln verkar det som iaf.


4. Insert the red key into the ignition and turn it to "ON", then "OFF" and then remove the key within 5 seconds.
5. Insert the black key into the ignition and turn it to "ON" within 5 seconds.
6. While the immobilizer indicator light is flashing, turn the black key to "OFF" and then remove the key.
7. Wait for the immobilizer indicator light to stop flashing. It should stop 5 seconds after you remove the black key.
8. If everything went OK, then you can use the black key to start the engine.


litet tillägg för programeringen: as mentioned by Halo, if you have 2 black keys you need to reprogram them together.... but here's the trick... if you have 2 black keys, one that currently works and the other is currently un-coded, you need to program the un-coded key first, then followed by the previously coded one. It wont work the other way round.

Min hoj startar inte helt enkelt.

de du skall göra när du kommer in i Diag är att trycka på båda knapparna för att "välja" diag, sedan bläddrar du med knapparna upp o ner, sätt hojens kill-switch i död läge, annars går bränsle pumpen etc igång titt som tätt mellan varje kod du testar, på min hoj så "testar" du många funktioner genom att slå den ifrån off till on, felkod "history" brukar ligga vid nr 62 något, du kan läsa mitt förra inlägg med vad alla de vanligaste Yamaha koderna betyder, vissa gäller bara för R6 (men kanske även R1) då den har 4st tändspolar från års mod???

Hur som, de e bara o bläddra. står det "00" är allt okej, dvs ingen felkod på den punkten du kollar för stunden, för stöd o växel indicator så står de oftast on eller off
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Med tanke på denna helt onödiga och otrevliga kommentar, så har jag bestämt mig för att helt enkelt skita i att försöka hjälpa folk.
Patetiskt.

Mitt jäkla fel, det var inte menat till dig och ännu sämre är att jag inte återkom till denna tråd och b bekräftade att allt var fixat.
Det var reggningen av nycklarna som behövde göras, jag borde skrivit detta för 5 år sedan, sorry :):kär

Det var dock SinneD's inlägg som var onödig och fick mig att skriva så
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Mitt jäkla fel, det var inte menat till dig och ännu sämre är att jag inte återkom till denna tråd och b bekräftade att allt var fixat.
Det var reggningen av nycklarna som behövde göras, jag borde skrivit detta för 5 år sedan, sorry :):kär

Det var dock SinneD's inlägg som var onödig och fick mig att skriva så
Allt är förlåtet :)
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Mitt jäkla fel, det var inte menat till dig och ännu sämre är att jag inte återkom till denna tråd och b bekräftade att allt var fixat.
Det var reggningen av nycklarna som behövde göras, jag borde skrivit detta för 5 år sedan, sorry :):kär

Det var dock SinneD's inlägg som var onödig och fick mig att skriva så

Efter fem år ger du återkoppling till felet & undrar om du har legat i koma senaste fem åren?:va lr har du inte haft tillgång till nån dator/mobil att skriva det:3freak
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Efter fem år ger du återkoppling till felet & undrar om du har legat i koma senaste fem åren?:va lr har du inte haft tillgång till nån dator/mobil att skriva det:3freak

knasigt, eller hur?
vet inte om det framgick men jag bad om ursäkt för att jag svarat utan citat på ett inlägg där det såg ut som att fel person fick min kommentar.
sen tänkte jag på att det kan vara lika bra nu att svara i tråden så att om någon annan råkar ut för samma krångel så finns svaret här fastän det blev 5 år försenat :)

jag har inte varit på forumet på 5 år kan man säga men nu är jag här lite grann, många nya namn och få av de gamla rävarna :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag är inte långsint, jag glömde faktiskt av det där för ett par veckor sedan :crash
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top