KD unplugged

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
"Bakom förslaget står regeringspartierna, Centerpartiet och Liberalerna. Även Kristdemokraterna stödjer regeringens linje om familjeåterförening och att utreda en ny humanitär skyddsgrund, för att särskilt utsatta asylsökande ska kunna få uppehållstillstånd."

Källa: https://www.expressen.se/nyheter/m-och-sd-nej-till-asyllag-med-anhoriginvandring/

Och där satte KD stopp för sin egna väljarökning...

Jag tro faktiskt att det är tvärt om.
Dvs en majoritet är bakom en familjeåterförening.
Alltså man har förlorat på sina tidigare åsikter om abort och familjeåterförening.
Detta är en typ av "we want you back".
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tro faktiskt att det är tvärt om.
Dvs en majoritet är bakom en familjeåterförening.
Alltså man har förlorat på sina tidigare åsikter om abort och familjeåterförening.
Detta är en typ av "we want you back".

För tidigt att säga något, men såhär nära inpå så ser det inte bra ut för KD.
~150 000 väljare tappade sedan mätningar i maj.

Du kan mycket väl ha/få rätt, just nog är det lite för kaotiskt med gamla trogna väljare som är för familjeåterförening och ökad flyktingmottagande, samtidigt massa nya KD-väljare med en falsk vision om att KD tänkt strama åt sin invandringspolitik. De nya väljarna verkar mest ha tillkommit som en reaktion på att KD öppnade för att samarbeta såväl med V som SD som MP som S som M...

KD_tappar_valjare.JPG
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En, (1), partiledare har nu bevis på att denna talat sanning och är dömd för det. Detta till det hrm, inte så facila priset av 60 dagsböter á 1000 kr.

Ser man till det kriminaliserade sanningssägandets natur, borde hon dra varenda växel hon kan på domen och vi borde högakta henne därför, ety den länder henne till heder.

Gilla KD eller inte, Ebba har visat ryggrad som få, om ens någon, bland sittande politiker och det borde lyftas. Mot en vämjelig motståndare och ett fallet rättsväsende kan hon ändå, till skillnad från övriga inblandade, gå rak ur det. Åklagaren är samma sorgfälliga individ som under partipiskan, i sin åklagarroll, lade ner åtalet mot den socdem politiker som påverkad krockade med en buss.

Ebba bör bära det här med stolthet.

"Har du något du vill tillägga?"

"Massor, men jag tror inte jag har råd!"
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Undrar om fjällen börjar falla, dels från våra ögon och dels från KDs förklädnad, så vi ser vad KD isf mycket noga dolt? Är de i själva verket lydiga får i fårakläder, åt WEF, that is?

Svarar Ebba och Ulf, som bara är en ny Magdalena Andersson med kraftigare vader, "ja" på Dr Evils, (Klaus Schwab) inbjudan till sektseans i Schweiz är saken biff, hon har valt. Millhouse är redan köpt och klar, det hyser jag inga som helst tvivel om.

Det var inte det jag skulle skriva om, utan Jakob Forssmed. Jag har betraktat honom som en av få tämligen intelligenta och resonliga individer i den sorgliga samling som benämnes riksdag. Nu kliver även han fram och orerar i enlighet med vad som förefaller vara direkt plockat ur globalistkräkens partitur. Alltså tvång och mänskliga guinea pigs.

Jakob Forssmed, tratta i dig, inte ett glas utan en rejäl dunk "håll käften".

Disclaimer:
Jag har inte kläm på den här unpluggedgrejen. Jag bara vomerar på sånt jag finner galet.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undrar om fjällen börjar falla, dels från våra ögon och dels från KDs förklädnad, så vi ser vad KD isf mycket noga dolt? Är de i själva verket lydiga får i fårakläder, åt WEF, that is?

Svarar Ebba och Ulf, som bara är en ny Magdalena Andersson med kraftigare vader, "ja" på Dr Evils, (Klaus Schwab) inbjudan till sektseans i Schweiz är saken biff, hon har valt. Millhouse är redan köpt och klar, det hyser jag inga som helst tvivel om.

Det var inte det jag skulle skriva om, utan Jakob Forssmed. Jag har betraktat honom som en av få tämligen intelligenta och resonliga individer i den sorgliga samling som benämnes riksdag. Nu kliver även han fram och orerar i enlighet med vad som förefaller vara direkt plockat ur globalistkräkens partitur. Alltså tvång och mänskliga guinea pigs.

Jakob Forssmed, tratta i dig, inte ett glas utan en rejäl dunk "håll käften".

Disclaimer:
Jag har inte kläm på den här unpluggedgrejen. Jag bara vomerar på sånt jag finner galet.
Fattar noll, what's up?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
World Economic Forum, med Klaus Schwab som överstepräst.
Jag kan inte redogöra för allt. Du får göra hemläxan men en globalistisk organisation med globalt herravälde som ambition, en liten global elit, decimering av jordens befolkning, världsregering etc och mm. Oförklarligt placerat sig i FN, proklamerar stolt att de har "penetrerat" varenda regering och mer därtill. De har fingrarna i precis all skit som händer nu och kommer så småningom att få nazisternas härjningar att framstå som en söndagsutflykt.
De har en lista med CV, namn och foto på sina adepter/marionetter på hemsidan. Några svenskar? Jodå. Ulf Kristersson, Magdalena Andersson, Anna Borg, Stefan Löfven m fl. "The young leaders of the fourth industrial revolution". Trudeau, Merkel, Zelenskij, von der Leyen, it goes on...

Deras spin doctor, Yuval Noah Harari, har målat upp framtiden bl a i sin bok "Sapiens". Man läser den först fascinerad, sen äcklad, sen skärrad.

Någon kommer skrika konspirationsteori för det låter så vansinnigt men var ligger konspirationen när de är öppna med sin ambition och genomför det de säger? Sammanslutningen är däremot en given konspiration...

Nu är även Ebba bjuden till nästa samkväm. Kristersson är redan med.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
World Economic Forum, med Klaus Schwab som överstepräst.
...
Det senaste jag hörde från honom var denna. Låter väl inte så farligt?

Hör inte riktigt men det låter som han säger något liknande typ 'It's a systemic transformation of the world.' och 'But the Chinese model is certainly a very attractive model for quite a number of countries.'
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Och i den andra ringhörnan har vi ingen mindre än Sara Skyttedal

Skärmavbild 2023-03-14 kl. 17.21.15.png


(Johan Ingerö är född 1976, Sara Skyttedal är född 1986. 44 år resp. 36 år. Det blir 36 år resp. 28 år för åtta år sedan)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Och i den andra ringhörnan har vi ingen mindre än Sara Skyttedal

View attachment 481869


(Johan Ingerö är född 1976, Sara Skyttedal är född 1986. 44 år resp. 36 år. Det blir 36 år resp. 28 år för åtta år sedan)
Politik är ju en förtroendebransch och skulle inte förvåna mig om detta slår tillbaka hårt mot Sara Skyttedal i slutändan. Oavsett vad som faktiskt hänt framstår det ju som att hon blivit förbannad över en helt orelaterad jobbkonflikt och då spelat ut det här kortet mot Ingarö för att få bort honom från sin position. Hur förklarar man annars en polisanmälan just nu, nio år efter att det skett, när preskriptionstiden för ofredande är två år?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Politik är ju en förtroendebransch och skulle inte förvåna mig om detta slår tillbaka hårt mot Sara Skyttedal i slutändan. Oavsett vad som faktiskt hänt framstår det ju som att hon blivit förbannad över en helt orelaterad jobbkonflikt och då spelat ut det här kortet mot Ingarö för att få bort honom från sin position. Hur förklarar man annars en polisanmälan just nu, nio år efter att det skett, när preskriptionstiden för ofredande är två år?
Vi får väl se.
Jag antar att hon har personer som backar hennes historia.
Är det ord mot ord kan det mycket väl slå tillbaka.
Jag har inte mycket positivt att säga om Skyttedal men hon har full rätt till sin kropp, för nio år sedan, likaväl som nu.
 
  • Gilla
Reaktioner: DrT

Raderad medlem 51742

Guest
Vi får väl se.
Jag antar att hon har personer som backar hennes historia.
Är det ord mot ord kan det mycket väl slå tillbaka.
Jag har inte mycket positivt att säga om Skyttedal men hon har full rätt till sin kropp, för nio år sedan, likaväl som nu.
Ja, givetvis. Men, likväl... att det tas upp så lång tid efteråt blir märkligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, givetvis. Men, likväl... att det tas upp så lång tid efteråt blir märkligt.
Det håller inte jag med om alls.
Hon beskriver ju dessutom varför, att hon skäms etc. Hade jag blivit sexuellt antastad och inte kunnat värja mig hade jag också haft svårt ta tag i det. Känns inte konstigt på något sätt faktiskt.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det håller inte jag med om alls.
Hon beskriver ju dessutom varför, att hon skäms etc. Hade jag blivit sexuellt antastad och inte kunnat värja mig hade jag också haft svårt ta tag i det. Känns inte konstigt på något sätt faktiskt.
Ja, även det kan förstås vara rimligt. Såna här fall är knepiga, svåra att bedöma objektivt och frågan är om vi någonsin kommer få någon klarhet i vad som hänt.

Det enda som känns klart är att samtliga inblandade, inklusive KD, kommer landa netto negativt rent politiskt av detta. Sen finns det förstås juridiska och kanske främst personliga dimensioner också.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, även det kan förstås vara rimligt. Såna här fall är knepiga, svåra att bedöma objektivt och frågan är om vi någonsin kommer få någon klarhet i vad som hänt.

Det enda som känns klart är att samtliga inblandade, inklusive KD, kommer landa netto negativt rent politiskt av detta. Sen finns det förstås juridiska och kanske främst personliga dimensioner också.
Ja vi får väl se men hon verkar allt för bräcklig och han allt för bufflig för att jag ska luta åt hennes nackdel i alla fall.
Han är dessutom en jobbig fjant och hon är en skön person, men det hör förstås inte hit.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tar ingen sida i det hela än, men bara ett dygn senare så verkar det hela falla till Skyttedals nackdel.

Hon går ut och är legaliserings-positiv (för cannabis, inte all narkotika, värt att nämna hehe) och Johan får i rollen som partisekreterare bli den som säger till henne att partiet i helhet är emot hennes agerande/åsikt och antingen ber eller säger till att inte vara med i 30 minuter. Detta verkar vara vad som får henne att anmäla honom nu, snart nio år senare.
I flera år och under hela Metoo nämner hon inget, men nu får han en anmälan på sig...
Hade detta fortfarande varit aktuellt om någon annan var partisekreterare? Eller om någon annan än Johan Ingerö i rollen som partisekreterare fick uppgiften att informera/gå emot henne?...

(hittar ingen bra källa på detta men det ryktas om att hon även nyligen blivit informerad om att hon kommer bli placerade långt ner på KD's EU-lista inför EU-valet 2024 och därmed förlora gigantiska inkomster p.g.a. sitt legaliserings-agerande)

Och enligt hennes utsago handlar det om en hand på låret.

Enligt Skyttedals egna ord till polisen låg hon bredvid en annan person när hon vaknade av att Ingerö – som också befann sig på efterfesten – började smeka hennes lår.
I förhöret ska hon ha berättat att hon vid upprepade tillfällen tvingades ta bort hans hand från sin kropp.
Till slut fick hon ta i med mer kraft för att värja sig, uppgav hon.
– Jag knuffade bort honom, sa hon till polisen enligt Aftonbladets uppgifter.
Polisen hade i går inte hållit något förhör med Ingerö. Han hade heller inte delgivits någon misstanke.

Fasen alltså, det _känns_ mer som att hon nyttjar detta som ett verktyg i det politiska spelet, än något annat.

Källor:

(Fan va gött för sossarna iallafall, ingen tänker eller minns Botkyrka och gängkriminalitet)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Extremt långsökt att man som framstående politiker skulle göra en falsk anmälan.
Att en och annan hämndlysten/sinnessjuk person gör sådant är lika extremt självklart, men vad skulle Sara Skyttedal vinna på att iscensätta något sådant?
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Extremt långsökt att man som framstående politiker skulle göra en falsk anmälan.
Att en och annan hämndlysten/sinnessjuk person gör sådant är lika extremt självklart, men vad skulle Sara Skyttedal vinna på att iscensätta något sådant?
If I go, You go too…

Kanske nått sånt.
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top