Bygge: Suzuki GS750 -77 caferacer

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Blev några kundbesök med räsern igår. Svårt att låta bli att ta moppen till jobbet, man är ju lite nykär... Går rätt så bra nu efter ombestyckning.

uploadfromtaptalk1429875825016.jpg
 

Smauland

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Helt klart rätt form på bakparti o allt :tummenupp. Klagade inte besiktningen eller farbror blå på skyltens vinkel? Det blir u riktigt snyggt att ha skylten så som en förlängd skitfångare ;)
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Helt klart rätt form på bakparti o allt :tummenupp. Klagade inte besiktningen eller farbror blå på skyltens vinkel? Det blir u riktigt snyggt att ha skylten så som en förlängd skitfångare ;)

Tack! :)

Besiktningsmannen tyckte om mitt bygge, men informerade lite försiktigt om att farbror blå eventuellt skulle kunna ha lite åsikter om skylten, men den dagen, den sorgen... :yoparty
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Fantastiskt fint bygge! Nu blir man sugen att göra ett eget projekt!
Tanken ser ju sjukt tuff ut som den är!
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Fantastiskt fint bygge! Nu blir man sugen att göra ett eget projekt!
Tanken ser ju sjukt tuff ut som den är!

Tack! Du är inte den förste som sagt så om tanken...

Sadeln ska jag iallafall sy och dona med. Testade lite snabbt igår på några bitar om symaskinen jag lånat orkar med. Ser ut att kunna funka.


uploadfromtaptalk1430669932397.jpg
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Liten update:

Har pillat lite med sadeln på sistone, bla sytt ribbor till klädseln av själva sittytan och funderat ut hur jag vill sy ihop klädseln. Tyvärr orkar inte morsans symaskin riktigt med så stygnlängden är lite varierande, men det är nog inget man direkt tänker på. Idag formade jag sadelstommen till den form jag vill ha samt limmade på ett mjukare skumgummi för att runda av formerna och få den lagom mjuk att sitta på. Återstår att måtta ut och sy ihop de olika vinyldelarna.
I förra veckan fick jag hem kardborretyg som jag beställt på nätet. Tänkte testa att ha kardborre på hela undersidan av sadelkudden och fästa denna mot självhäftande kardborre som jag sätter över hela plåtytan som sadeln vilar på.

IMG_20150509_224020 (1).jpg

IMG_20150514_130103.jpg

IMG_20150514_164900.jpg
 
Last edited:

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Om tvåans cylle går lite snålt men kompet är jämnt och fint på alla cyllar, ska jag kolla förgasarsynk som nästa grej då? Flottörerna? :confused:

I övrigt tycker jag att den går bra, den klarar att göra "the ton" med råge... :D
 
Last edited:

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Om tvåans cylle går lite snålt men kompet är jämnt och fint på alla cyllar, ska jag kolla förgasarsynk som nästa grej då? Flottörerna? :confused:

I övrigt tycker jag att den går bra, den klarar att göra "the ton" med råge... :D

I vilket register går den snålt?
Förgasarsynk är ju aldrig fel om det var ett tag sedan sist.

Min kinesmätare går hela varvet runt så nålen duttar mot stoppinnen vid nollan. Vetifan vad det blir i verklig hastighet men det känns gött o dra mätaren ut. :D
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Bra fråga... Kollar jag stiften så är tvåans ljusare. Nya stift.



Hahaha...

Går den som den ska behöver du nog inte bry dig så mycket. Såvida stiftet inte är kritvitt. Har du bara kört normalt och sen låtit den stå på tomgång innan du skruvat ur stiftet så kan du inte urläsa något pålitligt av färgen.
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Såhär ser det ut dagen efter...

Hade tyvärr fått fel typ av kardborre skickat till mig, säljaren skulle skicka en ny försändelse. Förhoppningsvis dyker den upp idag. :banana

uploadfromtaptalk1431684197372.jpg
 
Last edited:

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Grymt jobbat, undan går det också, kommer bli grymt, imponerande:tummenupp

Mvh Björn

Tack, tack. För att vara första gången jag gör nåt sånt här är jag ganska nöjd. Lite mallig rentav. Finns förbättringspotential i en del detaljer men jag ska ju ha något att göra kommande vintrar också... Nu börjar det ju bli varmt och behagligt för att smeka småvägskurvor och byggets färdigdatum tajmar in ganska bra! :tummenupp
 
Last edited:

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Äh. Var inte riktigt nöjd med avslutet, plus att sittdelen blev lite kort. Karvade lite till och limmade om skummet. Nu är jag nöjd.
 
Last edited:

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Idag började jag sy ihop klädseln. Så här långt har jag kommit:

IMG_20150517_120429.jpg

Blir kalasbra när den sträcks ut ordentligt. Knepigt att få sömmarna snygga med symaskinen men jag är nöjd överlag med resultatet. Jag har gjort om dekorsömmen där maskinen missat att haka i undertråden och hoppat över stygn (syns på bilden)...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top