Sugen att rösta vänster?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är deras lag, så då är det ok. En jäkla tur inte Gardell följde med...
Om Linde inte skulle bryta mot iransk lag, och om Sverige inte bara skulle skicka män i sin delegation, så var det där med slöjan ett påtvingat måste, säger hon till TT.
– Det är deras lag, till skillnad mot i Saudiarabien där det inte är lag på att bära slöja. Jag ska åka till Saudiarabien i nästa månad och då kommer jag naturligtvis inte att bära slöja.

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-1...7-02-13T10:42:03+01:00&utm_medium=list-bottom
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tja, jag är för en lag att inte täcka ansiktet.
Tex vid arbete i skola, vård osv
Men även för fega skitar till bråkstakar på fotbollsarenor och i demonstrationer.

OM lagen kommer och OM vi förväntar oss att någon skall följa den får vi nog göra samma i andra länder.

Jag är helt emot en lag som reglerar klädsel, finns gott om system att komma åt bråkstakarna om man nu vill.

Men du menar att det skulle vara samma sak som en lag som bara riktar sig till ett av könen?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är helt emot en lag som reglerar klädsel, finns gott om system att komma åt bråkstakarna om man nu vill.

Men du menar att det skulle vara samma sak som en lag som bara riktar sig till ett av könen?

OK, där är du mer liberal än mig. :)

Jag menar att om vi förväntar oss att folk som kommer till Sverige ska följa svenska lagar får också vi följa lagar i de land vi kommer till.
Sedan må lagarna vara hur korkade som helst, i Sverige och i andra länder.
Men jag tycker också man har en viss skyldighet att tala om att lagen är korkad.
Om det är mot lagen att tycka lagar är korkade skall vi inte åka på statsbesök alls. :fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
M
OK, där är du mer liberal än mig. :)

Jag menar att om vi förväntar oss att folk som kommer till Sverige ska följa svenska lagar får också vi följa lagar i de land vi kommer till.
Sedan må lagarna vara hur korkade som helst, i Sverige och i andra länder.
Men jag tycker också man har en viss skyldighet att tala om att lagen är korkad.
Om det är mot lagen att tycka lagar är korkade skall vi inte åka på statsbesök alls. :fakta

Jag anser att vi inte skall ha statsbesök i regimer som t.ex Iran, självklart bör man följa ett lands lagar, men man behöver ju inte besöka dessa länder.

De skall för övrigt stena en tjej och en kille som var otrogna om någon vecka, men visst är det deras lag, det betyder inte att det är rätt och skall uppmuntras.

Apropå maskeringsförbudet, hur skall halloween och nicab/burka hanteras?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
M

Jag anser att vi inte skall ha statsbesök i regimer som t.ex Iran, självklart bör man följa ett lands lagar, men man behöver ju inte besöka dessa länder.

De skall för övrigt stena en tjej och en kille som var otrogna om någon vecka, men visst är det deras lag, det betyder inte att det är rätt och skall uppmuntras.

Apropå maskeringsförbudet, hur skall halloween och nicab/burka hanteras?

Jag håller med om att det är ytterst tveksamt att alls åka dit.

Jag skulle inte vilja ha niqab/burka i sociala/professionella situationer.
Jag skulle iaf vilja välja om jag kan se ansiktet på min doktor/lärare/etc eller inte.
Täcka håret ser jag inga problem med, heller inte niqab/burka privat.
Även om jag tycker man bör ta upp diskussionen om ev förtryck som du påpekat tidigare (öppnar kanske pandoras ask här?) .
Och OBS! Gällande detta är mina tankar på intet sätt "klara".

Ser man ett antal fulla människor utklädda med täckt ansikte som drar runt i samband med en fotbollsmatch edyl så arrestera hela bunten.
Sen spelar det ingen roll om de är utklädda till Disney-prinsessor eller huliganer. :)
Att få en sådan huligan-lag att passa situationen verkar ju funka i andra länder.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag håller med om att det är ytterst tveksamt att alls åka dit.

Jag skulle inte vilja ha niqab/burka i sociala/professionella situationer.
Jag skulle iaf vilja välja om jag kan se ansiktet på min doktor/lärare/etc eller inte.
Täcka håret ser jag inga problem med, heller inte niqab/burka privat.
Även om jag tycker man bör ta upp diskussionen om ev förtryck som du påpekat tidigare (öppnar kanske pandoras ask här?) .
Och OBS! Gällande detta är mina tankar på intet sätt "klara".

Ser man ett antal fulla människor utklädda med täckt ansikte som drar runt i samband med en fotbollsmatch edyl så arrestera hela bunten.
Sen spelar det ingen roll om de är utklädda till Disney-prinsessor eller huliganer. :)
Att få en sådan huligan-lag att passa situationen verkar ju funka i andra länder.

Jag förstår hur du tänker, men tror att det skulle skapa en hel del problem.

Ta bara integralhjälm eller snusnäsduk.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kan man inte få vara klädd hur man vill och sen får tex jag bestämma om jag vill släppa in någon med Metallica t-shirt i mitt hus likväl som ett fotbollslag får bestämma om de vill släppa in någon med Metallica t-shirt på arenan som de äger/hyr?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
C78CEWOW0AEAqGQ.jpg


C78CFGUW0AQ7N4K.jpg




Helt underbart, priceless rent utav:
En individ som valt @klasskamp som namn på sitt Twitterkonto och bär en röd Che Guevara-tröja på sin profilbild (samt är facklig aktivist och skyddsombud för Hotell och Restaurangfacket i Stockholm enligt egen utsago), förespråkar Marx och feminism på sitt "omslagsfoto", har noll förståelse för varför hon kallas vänsterextremist av Fredrik Segerstedt, liberal debattör (och fil. kand. i språk Stockholms universitet, fil. kand. i statsvetenskap Växjö universitet samt Master of European Politics vid Lunds universitet. Han har också studerat i Frankrike och USA.)


:hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sugen på att rösta vänster?
Vad spelar det för roll? Vänstern är inte så intresserad utav att rösta, mer syssla med våldsamheter och anti-demokratiska fasoner...

Alla är lika mycket värda, så länge du tycker och tänker och röstar som oss få vänster-röstande våldsutövare...



Likadant i USA tidigare, Frankrike just nu, Sverige inom kort...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...ldsamma-upplopp-i-paris-efter-valresultat:nyh
 

Smagatusk

Guest
Sugen på att rösta vänster?
Vad spelar det för roll? Vänstern är inte så intresserad utav att rösta, mer syssla med våldsamheter och anti-demokratiska fasoner...

Alla är lika mycket värda, så länge du tycker och tänker och röstar som oss få vänster-röstande våldsutövare...



Likadant i USA tidigare, Frankrike just nu, Sverige inom kort...

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...ldsamma-upplopp-i-paris-efter-valresultat:nyh

Nä, så är det inte. När vänsterjournalister och vänsterbloggare skriver om våld, och att vissa ska "utplånas" och "krossas" så är det alltid metaforiskt. När högern gör detsamma så är det bokstavligt menat.

Trots att vänstern står för den absoluta majoriteten av politiskt riktat, fysiskt våld.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top