Vilka däck för Speedster Cup / SST600

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Vad kör ni på för däck och varför? Jag är nybörjare och körde i år på Dunlop D212 och det har väl funkat bra, men de är ju rätt dyra... Funderar på vad jag ska köra på framöver och tänkte höra vad ni andra tycker!

Har funderat på att fortsätta med D212 eller Pirelli SC eller Power Cup eller <INSERT NAME HERE>??
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kör på SC2or, de funkar väl bra. Sedan kör jag ju inte speciellt fort så däckvalet är ju ganska irrelefant i mitt fall egentligen. Inte är de så värst billiga heller. :crash
Anledningen att det blev dem var att jag fick med sådana när jag köpte hojen.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag kör på SC2or, de funkar väl bra. Sedan kör jag ju inte speciellt fort så däckvalet är ju ganska irrelefant i mitt fall egentligen. Inte är de så värst billiga heller. :crash
Anledningen att det blev dem var att jag fick med sådana när jag köpte hojen.

Många kör ju på dem av någon anledning... Power Cup ligger bra i pris och de har ju fått bra kritik tidigare. Någon som kör på dem?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du kör väl på Pirelli? Vad är din åsikt om Power Cup? Bra pris på dem...

Vet inte vad Power Cup är för däck. Vet bara att Pirelli Supercorsa kostar 1200 kr per set hos kända Superstock 600 förare. Och eftersom vissa Superstock 600 förare är väldigt gamla, och därför inte orkar köra så länge på kvalen, så har dessa gamla förares däck gått VÄLDIGT lite, ca 20-25 minuter.:)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Vet inte vad Power Cup är för däck. Vet bara att Pirelli Supercorsa kostar 1200 kr per set hos kända Superstock 600 förare. Och eftersom vissa Superstock 600 förare är väldigt gamla, och därför inte orkar köra så länge på kvalen, så har dessa gamla förares däck gått VÄLDIGT lite, ca 20-25 minuter.:)

:tummenupp
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag kör på SC1/SC2 bak och Dunlop D211 GP racet fram (franska version skulle det tydligen vara, säger de som vet)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag kör på SC1/SC2 bak och Dunlop D211 GP racet fram (franska version skulle det tydligen vara, säger de som vet)

Jag har inte riktigt bestämt mig om det blir Rookie eller Speedster nästa år, men blir det Speedster så funderar jag på att prova Michelin Power Cup (eller vad nytt de kommer med). De ligger lite billigare i pris än Pirelli/Dunlop.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vill minnas att Sandfållan här på forumet testade Bridgestone R10 och var nöjd.
Har för mig att de var billigare än Supercorsa SC.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top