Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo, men vad gnäller du om då. Du har ett bra jobb och ett liv som du är nöjd med? Vad mer förväntar du dig av livet? Bli fotbollsproffs eller popidol?

Du tillhör garanterat de 10 procenten som har de bäst här på jorden och så sitter du och är missunsam mot de som har det sämre och försöker skapa sig ett drägligt liv?

Jag håller med dig om de som kommer hit för att surfa på den svenska välfärden, men de andra då? De som kommer från länder med krig och elände?
Så om man har bra jobb och liv så måste man tycka att Sverige skall ta emot massor med invandrare som vi skall försörja?

Varför då?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ett problem som nuddats vid tidigare i tråden är att vi har akademikerhysteri i Sverige. Folk ska plugga halva sitt liv för en massa titlar och examen men få värdesätter praktisk erfarenhet.

Dessutom har vi anställningsskydd och något så dumt som arbetsgivaravgift vilket får arbetsgivare in i det sista att knipa igen innan de anställer någon. Inte konstigt att det är som det är.

Handlar inte så mycket om efterfrågan/tillgång på jobb som upphajpad bild av vad en anställning innebär. Ingen vågar anställa för att det är dyrt och inte går att säga upp folk, ingen som är anställd vågar byta jobb och prova olika saker i livet och får något sparken kommer en depression som följd.

Jag tycker i ska släppa på reglerna lite här så det blir omsättning på arbetsmarknaden. Då kommer folk hitta rätt till slut i stället för att, av rädsla för att stå "utanför" arbetsmarknaden sitta kvar på samma gnet i förti år och vänta på pension. Tacka fan för att folk är bittra på allt och alla.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Bra fråga, stor del av skulden kan nog läggas på media då det enda de skriver om är hur rasistiska partierna till höger är, så kan folk klappa sig på axeln när de delar senaste dyngan från AB på Facebook varje morgon...

Kan detta vara en faktor? Visserligen får studien kritik men med tanke på hur nyheterna presentera så tror jag inte att det är taget ur luften.

http://blogg.svt.se/politik/435/

http://tarmacadam.wordpress.com/2014/08/24/medias-unkna-arbetsmetoder/
 
Last edited:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Varför skulle vi? Vi pratade om asylsökande nyss och nu vänder du till arbetsfrågan.
En asylsökande kommer hit som skydd då dennes land är i uppror. Dessa ska vi som världsmedborgare ta emot och hjälpa. Det är en skyldighet.
Samma folkgrupp som du skickade statistik på hur många det var.

Hitflyttande folk från olika världsdelar är en annan sak. I Sverige har vi en akut arbetskraftsbrist. Något alla som försöker anställa känner till. Det vi har som kommer ur skolorna ska ju bara jobba som VD eller med media. Nu när 50talisterna ska gå i pension så har vi inga att fylla ut deras tjänster med.
Menar du att vi ska anställa radikala analfabeter som inte kan svenska? :va
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
På tal om tiggeri. Kom just upp ur tunnelbanan här i Gamla Stan. Två ordningsvakter var i färd med att avhysa en gammal man som spelade fiol (duktig dessutom). Tiggarna fick sitta kvar. Tydligen ok att tigga, men inte att försöka spela ihop sitt levebröd :va

Har du inte sett tv serien "tunnelbanan"? De får inte spela musik där pga att folk då kanske inte hör säkerhetsmeddelanden som de ropar ut i högtalarna.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Här är det uppenbara problemet i det extremt centraliserade samhället. Du tror att du är givmild. Du ger ingenting. Du överlåter din makt åt några politiker som ska agera istället för att du ska göra något själv. I din värld är det säkert super. Men du vill också tvinga in mig med hot om våld att bidra till detta sinnessjuka samhällsexperiment.

Dagens väljare är inte människor enligt politiker. De är dumma får ska ska manipuleras in i det sista.



Det sker ingen intelligent debatt mellan SD och sjuklövern. Vet du varför? Inget parti inom sjuklövern kan nämligen på ett ärligt sätt rättfärdiga sin politik. Festen tar alltid slut någon gång.



Okey, du är en redig SD anhängare.
Kul för dej. Det gick ju bra för Tyskland med ett nationaldemokratiskt styre under tidigt 1900tal.

Vi alla i Sverige är väldigt givmilda mot våra flyktingar. Vare sig du vill det eller ej!

Sen att politiker ser innevånare som boskap, det säger mer om dej.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En god gärning är alltid en god gärning.

Men jag tror jag förstår hur han menar: Ger man tiggare, fortsätter de att tigga. Om INGEN någonsin ger tiggare något, åker de hem eller går över till annan utkomst. Frågan är förstås vad.

Däremot finns det en mänsklig sida av saken, och det är aldrig någonsin fel att ge mat till en hungrande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Däremot finns det en mänsklig sida av saken, och det är aldrig någonsin fel att ge mat till en hungrande.

Halva mig gillar din idealism, andra hälften får böjveckseksem över den blåögda korrektheten.

Tiggardebatten kanske bäst avhandlas i avsedd tråd förvisso.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
SD får inte min röst pga av de saknar empati och är rasister. Skiter fullständigt hur deras ekonomiska modell ser ut eller hur den hade funkat i verkligheten.

De är första klassens kronmongos hela bunten och förtjänar inte att diskuteras på någon intellektuell nivå högre än Kalle Anka. Enkelt.

Kort och koncist, det gillar jag ! :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Alla har vi två halvor, och jag är jäkligt kluven själv. Det finns också tiggare och tiggare på samma sätt som det finns invandrare och invandrare och sverigedemokrater och sverigedemokrater... Frågan är om man verkligen skall generalisera? Och om man gör det, efter vilken utgångspunkt?

Det som emellertid står fullständigt klart är att SD enbart är ett missnöjesparti som aktivt odlar främlingsfientlighet grundat på hudfärg (fast man kallar det "kultur"), sprider rena lögner och vars företrädare knappast kan anses vara lämpade att ta ansvar för landet ens på någon enda punkt.

Det framstår för mig såsom totalt vettlöst att lägga sin demokratiska röst på ett huliganparti,sprunget ur nynaziströrelsen och knappt nödtorftigt demokratiskt sminkat, oavsett hur mycket emot invandring man är. Det har aldrig någonsin i något land medfört någonting gott att rösta in främlingsfientliga partier.

Flyktingar och asylinvandring kommer sig av konflikter i världen. Det gör vi ingenting åt genom att ge våra röster till främlingsfientliga partier.
Vi har fått det bättre genom politisk och ekonomisk stabilitet, detta "trots" en stor invandring som SD påstår är dåligt för landet. Det återstår för dem att leda i bevis att invandring i sig är dåligt, särskilt som det är där man vill strypa åt. Självklart finns det mycket övrigt att önska vad gäller "integration", men det är ett ansvar som också åligger oss alla, exempelvis genom att lära känna invandrare, bjuda in dem till "vårt" Sverige, så blir det ju enklare för dem att integrera sig.

Kanske bjuda med en somalier på surströmmingsskivan eller kolla hojtävling? (Kalla mig idealist, men jag tror att det är så det måste gå till)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det som emellertid står fullständigt klart är att SD enbart är ett missnöjesparti som aktivt odlar främlingsfientlighet grundat på hudfärg (fast man kallar det "kultur"), sprider rena lögner och vars företrädare knappast kan anses vara lämpade att

Det står inte alls klart för mig, för mig står det klart att de vill stärka försvaret, minska invandringen och skärpa straffen.

Allt det är uppenbart bra för Sverige tycker jag, och de andra partierna vill gå i motsatt riktning, lite beroende på vilken dag man frågar.

Att SD har en dålig historia är jag den första att beklaga, men det förändrar inte deras position i det politiska landskapet idag. För övrigt är den inte sämre än de flesta andras, och man bör också ifrågasätta alla vedertagna "sanningar" om deras historia. Jag tror inte bilden är helt nyanserad, men visst är det säkerligen illa, alldeles oavsett.

Att rösta in "främlingsfientliga" partier (läs: migrationströtta) kan göra mycket gott förstås, se bara på Danmark som nu är eniga om en ansvarsfull politik. Ett föredöme.

Men det är som sagt inte bara invandringen i sig, det är frågan om man vill ha ett äckligt socialliberalt Birgitta Ohlsson-samhälle med lågt i tak eller ett riktigt land där man tillåts tycka olika och ifrågasätta. Gällande invandringen så sade en centerpartist i våras att det tillåts bara att diskutera volymen på invandringe så länge man föreslår högre volymer. Vilket är helt sant. Tillika 1984:fierat.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top