Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja, som med allt annat så tolkar vi allting på vårat eget sätt, det är därför artiklar som den här är lite halvt farliga att sprida omkring (imo).
Jag har jobbat hårt för att komma dit jag är idag och jag tänker inte offra något för att någon annan ska kunna glida på räkmacka och nå samma mål som jag har gjort.
Antingen så kämpar man på eller också så sitter man på sitt arsle och äter folks surt förvärvade skattepengar.
Det är min åsikt och jag säger inte att någon behöver hålla med, men jag har (liksom alla andra) rätt till den.

Några få frågor.
Vem ska åka räkmacka på det du har åstad kommit?
Kämpar man inte om man flyr från krig och annat och lyckas ta sig hela långa vägen upp till Svedala?
Tror du majoriteten utav våra flyktingar vill sitta på sina arslen och få bidrag?


Det är ingen räkmacka att komma hit till Sverige, bli placerad på en ort du aldrig ens hört talas om. Få kämpa mot alla, alla som tror att du inget kan bara för att du inte talar det nya språket perfekt.
Och om du nu kämpat så in i h vete för dit du kommit, är det då så lågt att en lya i rinkeby(som nämns i tråden) smäller lika högt? Dom hade nog hellre varit med sina familjer i sitt land och haft det lika bra som vi har det här. Trygghet, jobb, sjukvård och demokrati som fungerar.

Jag har också slitigt för att nå det jag nått, kämpat genom dödsfall och trasiga familjeförhållanden.
Men jag har det jäkligt bra jämfört med folket i ex Libyen.
Jag ger gärna folk skydd, folk som flyr från allt det dom försökt skapa. Så dom kan få uppleva ett uns utav den trygghet jag har.
Ingen av dessa kan ändå ta det jag har skapat ifrån mej.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Några få frågor.
Vem ska åka räkmacka på det du har åstad kommit?

Jag vill äta min räkmacka själv.

Kämpar man inte om man flyr från krig och annat och lyckas ta sig hela långa vägen upp till Svedala?

Jag kan också springa över gränser och åka genom Europa, det är inte så att det är stängda gränser här direkt.

Tror du majoriteten utav våra flyktingar vill sitta på sina arslen och få bidrag?

Majoriteten?
Nej, men jag har i sett tillräckligt många familjer under min arbetskarriär där barnen måste omhändertas för att föräldrarna hellre sitter och knarkar på soffan och slår sina barn hela dagarna än går utanför dörren och gör sitt yttersta för att finna ett arbete och bidra till samhället.

Det är ingen räkmacka att komma hit till Sverige, bli placerad på en ort du aldrig ens hört talas om. Få kämpa mot alla, alla som tror att du inget kan bara för att du inte talar det nya språket perfekt.
Och om du nu kämpat så in i h vete för dit du kommit, är det då så lågt att en lya i rinkeby(som nämns i tråden) smäller lika högt? Dom hade nog hellre varit med sina familjer i sitt land och haft det lika bra som vi har det här. Trygghet, jobb, sjukvård och demokrati som fungerar.

Menar du att vi har en fungerande demokrati här i Sverige?
När folk startar trådar och liknande för att smutskasta parti och deras väljare så tycker iaf inte jag att man respekterar folks rätt att rösta på vad de känner för.
Att jobbmarknaden ser bra ut här?
Jämfört med Syrien och liknande, självklart. Men vi är inte i Syrien så det är irrelevant i mina ögon.


Jag har också slitigt för att nå det jag nått, kämpat genom dödsfall och trasiga familjeförhållanden.
Men jag har det jäkligt bra jämfört med folket i ex Libyen.
Jag ger gärna folk skydd, folk som flyr från allt det dom försökt skapa. Så dom kan få uppleva ett uns utav den trygghet jag har.
Ingen av dessa kan ändå ta det jag har skapat ifrån mej.

Jag ser också gärna att vi kan göra vår del i att hjälpa till, men när Sverige som är förhållandevis litet jämfört med övriga länder här i Europa drar ett bra mycket större lass än länder som är bra mycket större, så höjer iaf jag på ögonbrynen.

Det hade kanske varit bättre att försöka lösa grunden till problemet istället för att bara ta hand om all collateral damage.
Inte fan ställer man sig och släcker elden på skåpsluckorna när det är i ugnen det brinner, men gud förbjude att man som svensk förespråkar krig eller våld.
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Varför skulle vi? Vi pratade om asylsökande nyss och nu vänder du till arbetsfrågan.
En asylsökande kommer hit som skydd då dennes land är i uppror. Dessa ska vi som världsmedborgare ta emot och hjälpa. Det är en skyldighet.
Samma folkgrupp som du skickade statistik på hur många det var.

Hitflyttande folk från olika världsdelar är en annan sak. I Sverige har vi en akut arbetskraftsbrist. Något alla som försöker anställa känner till. Det vi har som kommer ur skolorna ska ju bara jobba som VD eller med media. Nu när 50talisterna ska gå i pension så har vi inga att fylla ut deras tjänster med.

Vad har du för källa på det?
Vilka jobb är det du syftar på?
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Vad har du för källa på det?
Vilka jobb är det du syftar på?

Vi har absolut inte akut arbetsbrist..går flera hundra sökande på varje sökt tjänst. Dock upplever företag att det är svårt att hitta folk med rätt kompetens. Vi har alltså massvis med människor utan direkt utbildning som söker på allt som kommer ut.
 

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
Kanske man skulle skickat in en röst på SD, kul att se på från sidlinjen. Kanske Sverige blir ett lågkostnadsland så har jag råd att förtidspensionera mig och flytta tillbaka. :tummenupp
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
SD får inte min röst pga av de saknar empati och är rasister. Skiter fullständigt hur deras ekonomiska modell ser ut eller hur den hade funkat i verkligheten.

De är första klassens kronmongos hela bunten och förtjänar inte att diskuteras på någon intellektuell nivå högre än Kalle Anka. Enkelt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men stackars dig höddudu som är tvungen att skaffa en utbildning för att få ett jobb.
Hur tror du det är för oss andra som hänger här? Att vi åkt räkmacka till direktörspositioner i näringslivet?
Läste själv flera år på högskola med höga lån som följd, men inte fan sitter jag och bölar och tycker synd om mig själv för det.

Vill du ha ett jobb? Skit i AF och rådda lite själv istället. De har inte hjälpt många till jobb det senaste årtiondet.
Att sitta ner och tro att AF skall "fixa" ett jobb lär inte ge nån utdelning. Det gjorde det inte när jag sökte jobb heller.

Jag hjälper i första hand mig själv, sen kan jag börja titta på att hjälpa andra.
Jag utgår ifrån att du inte tillhör dagens ungdom som får utbilda sig å det grövsta för att ens ha en chans att få ett jobb i kassan på Ica via arbetsförmedlingen.

Samhället ser rätt annorlunda ut nu än vad det gjorde när du var i min ålder, det är dags att krypa ut ur grottjäveln ni krälat in i och inse att det inte man inte kan skylla alla problem på dagens lata ungdomar.
Vi vill jobba men får oftast inte ens chansen då jobben går till andra för att det ska kvoteras hit och dit.
Att man ska hjälpa andra är en självklarhet, men jag kan inte rädda någon från att drunkna om jag inte lär mig simma själv först.

Vet att ditt inlägg inte rör allt jag nämner men blir fan mörkrädd när man ser folk i tråden som påstår att det finns massa jobb men ingen som vill ta dessa, lever ni under en sten eller?
Har ni någonsin gått till arbetsförmedlingen utan att ha 10, 20 eller 30 års erfarenhet på marknaden?
Du är inte attraktiv för fem jävla öre om du inte har gått ut högskola upphöjt till 16 med högsta betyg i allt.

Och innan det börjar pissas...
Jag har ett jobb som jag trivs med, men jag ser alldeles för många av mina vänner som trillar rakt ner i ett system som tycks sakna intresse för att hjälpa dessa, så hur ska vi kunna hjälpa någon annan?
Inte med mina surt förvärvade stålar iaf.
Starkast överlever, det är naturens gång.

tl;dr jag tycker att arbetsförmedlingen är ett skämt och demokratin är död.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Men stackars dig höddudu som är tvungen att skaffa en utbildning för att få ett jobb.
Hur tror du det är för oss andra som hänger här? Att vi åkt räkmacka till direktörspositioner i näringslivet?
Läste själv flera år på högskola med höga lån som följd, men inte fan sitter jag och bölar och tycker synd om mig själv för det.

Vill du ha ett jobb? Skit i AF och rådda lite själv istället. De har inte hjälpt många till jobb det senaste årtiondet.
Att sitta ner och tro att AF skall "fixa" ett jobb lär inte ge nån utdelning. Det gjorde det inte när jag sökte jobb heller.
Jag har jobb, läser du ens vad jag skriver?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Intressant att en sådan ointelligent insändare får sådan spridning. Men visst det är inte konstigt. Tankesättet som förmedlas i insändaren tilltalar lätt de som endast kan använda höger hjärnhalva när ämnet integration och invandring dyker upp.

Jag har också slitigt för att nå det jag nått, kämpat genom dödsfall och trasiga familjeförhållanden.
Men jag har det jäkligt bra jämfört med folket i ex Libyen.
Jag ger gärna folk skydd, folk som flyr från allt det dom försökt skapa. Så dom kan få uppleva ett uns utav den trygghet jag har.

Här är det uppenbara problemet i det extremt centraliserade samhället. Du tror att du är givmild. Du ger ingenting. Du överlåter din makt åt några politiker som ska agera istället för att du ska göra något själv. I din värld är det säkert super. Men du vill också tvinga in mig med hot om våld att bidra till detta sinnessjuka samhällsexperiment.

Dagens väljare är inte människor enligt politiker. De är dumma får ska ska manipuleras in i det sista.

De är första klassens kronmongos hela bunten och förtjänar inte att diskuteras på någon intellektuell nivå högre än Kalle Anka. Enkelt.

Det sker ingen intelligent debatt mellan SD och sjuklövern. Vet du varför? Inget parti inom sjuklövern kan nämligen på ett ärligt sätt rättfärdiga sin politik. Festen tar alltid slut någon gång.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har jobb, läser du ens vad jag skriver?
Jo, men vad gnäller du om då. Du har ett bra jobb och ett liv som du är nöjd med? Vad mer förväntar du dig av livet? Bli fotbollsproffs eller popidol?

Du tillhör garanterat de 10 procenten som har de bäst här på jorden och så sitter du och är missunsam mot de som har det sämre och försöker skapa sig ett drägligt liv?

Jag håller med dig om de som kommer hit för att surfa på den svenska välfärden, men de andra då? De som kommer från länder med krig och elände?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En liten urspårning från SD spåret kanske, men som en katt bland hermelinerna här i fina byn tack vare att man stack kuken rakt in i en plånbok så kan jag bara säga att det är få bland dom fina blå herrarnas fruar som inte är med i facket av ren självbevarelsedrift.

Det kvittar vad alla säger, det politiska systemet är lika illa fungerande som den fria ekonomin, när en grovarbetare väljer att rösta blått så är nått riktigt i obalans.

Väldigt OT men bekymrande enligt mig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En liten urspårning från SD spåret kanske, men som en katt bland hermelinerna här i fina byn tack vare att man stack kuken rakt in i en plånbok så kan jag bara säga att det är få bland dom fina blå herrarnas fruar som inte är med i facket av ren självbevarelsedrift.

Det kvittar vad alla säger, det politiska systemet är lika illa fungerande som den fria ekonomin, när en grovarbetare väljer att rösta blått så är nått riktigt i obalans.

Väldigt OT men bekymrande enligt mig.

Av ren nyfikenhet, den fria ekonomin, var stöter man på den?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top