Söker ett bra videoredigeringsprogram till hojfilmer.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Någon som har erfarenhet av ett bra videoredigeringsprogram med t ex motion tracking. :va
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Lånar tråden lite! När jag lägger in råfilen från gopro:n i vegas är den snabbspolad typ 20%. VARFÖR??!! Googlat utan framgång och letat i alla 40 000 menyer vegas har. Tips?
 

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Sthlm
Hoj
En dekaltrimmad en..
KAN vara att du spelat in i 25 fps och själva programmet eller timelinen är inställd på 30fps.. Eller tvärtom
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Om det är Mac som gäller så skulle jag säga Final Cut Pro X. Men även Premiere finns för Mac och även det är ett väldigt bra program! PC? Premiere.
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Hade en liknande teori, spelar in i 60 fps. Kanske ska prova 25, surrade lite med en snubbe som påstod att det ger bäst filmkänsla också. Adobe premiere ska tydligen vara schysst också.

Blir det så när du renderar? Annars är det troligen något med själva uppspelningscachen. Sen kan 60 FPS se konstigt ut i jämförelse med vanlga 25 fps som är standard för film. Därvid ser också 25 fps mest "filmaktigt" ut.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har du win 7 så ingår win moviemaker. Går att merga ihop klipp, klippa, lägga på annat ljud med mera. Mer än ok för att vara "gratis"
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Avid som företag är ett helvete att ha att göra med! Det ändras och hålls på och dom har ofta inte kundens bästa för ögonen. Jag själv litar inte på Avid. Har blivit bränd lite för många gånger av Avid/Protools.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Avid som företag är ett helvete att ha att göra med! Det ändras och hålls på och dom har ofta inte kundens bästa för ögonen. Jag själv litar inte på Avid. Har blivit bränd lite för många gånger av Avid/Protools.

Det håller jag inte med om, tycker att jag alltid fått topp kvalitet de gånger jag har pratat med supporten, sen när du säger "ändrar & håller på", "blivit bränd" vad menar du då?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top