Nöjd!

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Bromsade min Blackbird hos Marklund i fredags. Den gav 252hk på slangen vid 0.8bar. Ok jag vet att många har mer hk, men jag är så nöjd med mitt bygge, så jag ville skriva av mig lite :hihi
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Jädrar så jämn och fin effektutveckling - inte en puckel någonstans !!!

Likadant på vridet - Väl kalibrerat och perfekt inställd maskin :tummenupp
 

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Tack, men har inte behövt justera så mycket. Gick från 128 till 120 i storlek på munstyckena. Men det blev stor skillnad. Lambdavärdet var perfekt, 0.85 vid full belastning. Tydligen inte så vanligt på förgasarturbos enligt Marklund. Man kan ju säga att jag hade tur men nån ska ju ha det oxså!
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Gött , när man väl vant sig vill man aldrig köra utan :tummenupp
 

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Ja, man har ju sabbat för sig själv. Vad ska man ha för hoj nästa gång??? Jo nått med turbo:rock Tack för fjädrarna, funka skit bra, inte en tendens till slir.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Effekkurvan ser ju inte jättetråkig ut direkt :) Har du kompsänkt med packning eller kolvar, eller inte alls. Berätta gärna lite mer då jag är i startgroparna på att bygga turbo på just en blackbird fast med insprut.
 

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Jag har kompsänkt med tre original packningar. Tycker det är kul med min hoj. Den hade gått 6700 mil när jag satte på turbo. Dom flesta skulle inte ens komma på tanken att göra det. Den enda renovering jag gjorde, var att slipa in ventilerna så att toppen var riktigt tät. Nu har jag åkt ca 500 mil å besten drar ingen olja ens. Jag tycker som så att blir det ett motorskott, så får man väl laga det då. Svårare är det inte. Sen har jag backat kammarna lite. Blir lite gratis pulver då!:yoparty
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Aha, det var ytterligare ett sätt att kompsänka. Jag mailade lite med Cometic och de skulle ha ca 1000:- för en tjockare custompackning men det kanske inte behövs. Min har gått 7200 så det är väl dags för turbo nu va? :)

Vad har du för övriga delar till bygget, turbo etc? Grenrör och plenum hemmabyggt?
 

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Turbon är en Mitsubishi t 16. Intercoolern och insug har jag köpt av marklund. Grenröret har min händige brorson tiggat ihop. Man spar ju liksom tid att köpa färdigt. Jag ju inte ute efter att uppfinna hjulet igen. Kopplingsfjädrarna har jag köpt av sp20 här på sporthoj.

- - - Updated - - -

Turbon är en Mitsubishi t 16. Intercoolern och insug har jag köpt av marklund. Grenröret har min händige brorson tiggat ihop. Man spar ju liksom tid att köpa färdigt. Jag ju inte ute efter att uppfinna hjulet igen. Kopplingsfjädrarna har jag köpt av sp20 här på sporthoj.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hur har du löst oljereturen?
De flesta kör ju ned den i oljepluggen framtill, men denna kan ju få flödesproblem ifall man bromsar hårt, vet jag av erfarenhet.
Detta gäller ifall du har oljeretur utan pump iofs.
 

pulver73

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Ort
dalarna
Hoj
Blackbird Turbo
Jag har den så oxså, men min turbo sitter högt och bra, så än har jag inte märkt någe tok.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top