MV Agusta B3 (Brutale 675,800 samt Dragster) Tråden

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Startar väll upp en Brutal tråd om en underbart busig hoj ....

Väldigt lätt (180 kg tankad å klar) , härlig motor dendär trepipen,speciellt 800an har det lilla extra klippet som tex Trajjas 675'a saknar , samt snygg som få :tummenupp

Det lilla som e gjort på min hittils är endast Tail Tidy från RG , "orginal" MV tailtidy kostar skjortan och lite till samt är i mitt tycke fulare , så ingen tvekan där , kommer även införskaffa bar end mirrors nu i vinter :tummenupp
Har även skruvat bort skjutspinnarna (enkelt jobb,lätta på plasten under sadeln och ta bort 4 insexor)

petar in lite bilder senare (sitter på jobbet och väntar ut dagen nu :tungan ) , går du i köptankar så fråga på , har du en B3 så dela med dig.... vi är inte så många
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Verkar vara en vettig site för godis till våra MV's

http://www.designcorse.com/

har massor med godis i önskelistan därifrån , framförallt en seat cowl å nya speglar (enda som jag egentligen tycker e fult på Brutalen .... speglarna )

Btw , maxxade ur trepipen idag , ca 240 blås med lite kvar att ge ... men jisses vad nervös den blir i farter över 200,gäller och hålla tungan rätt i mun :tungan (iaf eftersom jag är van vid B-kingens bergstadiga tyngd och väldigt mycket lugnare temprament) , antar att det blir bättre när jag styvat upp fjädringen lite,kör fortfarande på "orginal orört" ... men det är ingen motorvägs racer man grenslar :tummenupp

Ställde in Custom mappningen som jag vill ha hojjen idag åxå (sportläget e lite för nervöst å normal e lite mellanmjölk) ... typ allt på "sport" utom "throttle control response" som körs i normal , då slipper man den "av/på" karaktären som kännetecknar sportläget , provade även olika "engine brake" men där känns "sport" klart bäst (palla använda bakbromsen lixom :rolleyes: )
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Bilder då?! :7peta
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
javaffasen , funkar ju inte :gnissla

eller e det nån mb begränsning ?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
javaffasen , funkar ju inte :gnissla

eller e det nån mb begränsning ?

Tror det är en del av det nya, förbättrade, Sporthoj.com. :död

Men du får väl fixa det framöver, om de får ordning på bilduppladdningen.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
nix , verkar inte funka :gnissla ... åja kommer framöver när forumett e i ordning igen
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Nämen kolla bildfunkationen verkar börjat funka :tummenupp


DSC_0418.jpgDSC_0420.jpg20140816232614-078f5753.jpg
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Trevlig hoj du har där! Vi verkar inte vara så många som kör MV :) Har sökt efter en F3 tråd men det verkar inte finnas någon på SH? Själv kommer jag köra en F3 675'a i R600 nästa sommar efter flera år på trajja :)
 

Napandee

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, Triumph, MV Agusta
Yo!

Blev en MV för mig till våren :) En 800 Dragster. Roligt att se att de finns några fler som rullar runt på MV så man inte blir helt ensam till våren :)

Har funderat på en Tail tidy kit för att få fram det där fina breda bakhjulet. Dock sitter ju blinkersen nere vid den fina reghållaren så jag misstänker att mitt ingrepp blir lite större än vad det blev för dig Pisken :)

Något du har att anmärka på så här när du kört en stund? Detta blir min första så. April känns långt bort...
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
Yo!

Blev en MV för mig till våren :) En 800 Dragster. Roligt att se att de finns några fler som rullar runt på MV så man inte blir helt ensam till våren :)

Har funderat på en Tail tidy kit för att få fram det där fina breda bakhjulet. Dock sitter ju blinkersen nere vid den fina reghållaren så jag misstänker att mitt ingrepp blir lite större än vad det blev för dig Pisken :)

Något du har att anmärka på så här när du kört en stund? Detta blir min första så. April känns långt bort...

Är själv omåttligt sugen på Dragstern... nästan lite synd att RR-modellen kom. Tycker redan att det svider lite i plånkan, nu än mer xD
Har du någon info om försäkring? Har hört att det finns märkesförsäkring och fick uppgift av handlare i somras om ca 16k för <30 storstad på "vanliga" Dragstern. Någon update på RR ??
 

Napandee

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, Triumph, MV Agusta
Är själv omåttligt sugen på Dragstern... nästan lite synd att RR-modellen kom. Tycker redan att det svider lite i plånkan, nu än mer xD
Har du någon info om försäkring? Har hört att det finns märkesförsäkring och fick uppgift av handlare i somras om ca 16k för <30 storstad på "vanliga" Dragstern. Någon update på RR ??

När jag tog uppgifter på MV av länsförsäkringar (man är tvungen att ringa dem och prata med suzuki delen de har de uppgifterna) så skulle det kosta 15450kr för mig helförsäkrat. Jag är 28 och bor innaför tullarna i Stockholm så jag tror inte det blir billigare än så vad jag än köper faktiskt :p

Den jag har beställt är faktiskt RR modellen och jag har inte fått något slutgiltigt pris på vad försäkringen blir på den men enligt handlaren ska inte försäkringen gå upp vad han hört och i värsta fall tror han att det kanske rör sig om runt 2-3k mer.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Yo!

Blev en MV för mig till våren :) En 800 Dragster. Roligt att se att de finns några fler som rullar runt på MV så man inte blir helt ensam till våren :)

Har funderat på en Tail tidy kit för att få fram det där fina breda bakhjulet. Dock sitter ju blinkersen nere vid den fina reghållaren så jag misstänker att mitt ingrepp blir lite större än vad det blev för dig Pisken :)

Något du har att anmärka på så här när du kört en stund? Detta blir min första så. April känns långt bort...

Nä inte i egentlig mening , har funkat och gett mig många breda leenden :banana , enda ska väll vara dom i mitt tycke lite långa slagen i växellådan då , men det är nog mer en vanesak , jag missar fortfarande lite då och då växlar , samt att RR har kommit nu :glömdet :hihi
Styrdämpare står högt på önskelistan (dyyyyr)
 

Napandee

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, Triumph, MV Agusta
Nä inte i egentlig mening , har funkat och gett mig många breda leenden :banana , enda ska väll vara dom i mitt tycke lite långa slagen i växellådan då , men det är nog mer en vanesak , jag missar fortfarande lite då och då växlar , samt att RR har kommit nu :glömdet :hihi
Styrdämpare står högt på önskelistan (dyyyyr)

Låter bra :) Jo jag upplevde kanske att de var lite längre än "normalt" eller iaf än vad de varit på mina andra bågar. Men som du säger man vänjer sig nog.

Jo det är som sagt en RR som jag beställt :) Största anledningen till att det blev en RR för mig var den nya lådan som klarar upp och ner växlingar utan koppling. Styrdämpare finns det också som standard verkar det som. Hade lite svårt för de nya fälgarna men desto mer jag ser på dem desto snyggare blir de ;)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ekerfälgarna med lackade fälgbanor på RR Dragstern e fan ren hojporr :kär
Extra kraften på RR 800 :drool
Svarta gaffelben på RR

Men nu blir det för dyrt för mig att byta hojj igen :gråta

Vad ligger ni på i försäkring på era MV'ar ?
Pröjsar ca 7500 Hel/hel för min på Bilsport MC , 40+ gubbe i en förort till Stockholm
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
Håller med Pisken om att de nya fälgarna är snuskigt vackra!!!
Men 150k+ för hoj och 16k+ försäkring (26 år i Malmö) är mycket leksakspengar :gnissla
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Håller med Pisken om att de nya fälgarna är snuskigt vackra!!!
Men 150k+ för hoj och 16k+ försäkring (26 år i Malmö) är mycket leksakspengar :gnissla

vanliga Brutale 800 e "bara" 120k :) .... har du kollat märkesförsäkringen ?
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
Ja, hamnade strax under 16k hel, Malmö 26år. På icke-RR. "Bara 2k mer än min mt-07 nu"
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Är så otroligt sugen på en MV, helst en Dragster alt. en Rivale, lite beroende på.

Är det någon som kanske kan bistå med ett regnr. för att kolla runt på försäkringar? Hittar inget på Blocket.
 

avi8or

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2014
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha MT-07 -14
Är så otroligt sugen på en MV, helst en Dragster alt. en Rivale, lite beroende på.

Är det någon som kanske kan bistå med ett regnr. för att kolla runt på försäkringar? Hittar inget på Blocket.

Du kan prova med AYW 496, en Brutale 800 jag provkörde i somras. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top