Mc med slalomkörning på inre ringen.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Någon som kanske känner igen sig.Vit Kawasaki Z750/800 eller Z1000 Onsdag eftermiddag som slalomkörde kraftigt i sin fil under flera km på inre ringen i Malmö.Du skrämde många andra trafikanter med din körning även om jag förstår att du kanske var glad eller lyssnade på bra musik.Jag kom ifatt dig och det såg allt annat än bra ut när många bromsade in i tron att något var fel. :fatta! :crash
 
Last edited:

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Flera kilometer? Låter lite överdrivet, men det kan vara trevligt att köra så en liten bit :)
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Flera kilometer? Låter lite överdrivet, men det kan vara trevligt att köra så en liten bit :)

Mmmm, såg väldigt illa ut på plats även om jag som sagt var förstår att föraren kanske var glad för stunden.Får ju hoppas att han inte var påverkad av något annat.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
regnr LDFxxx tjocktröja och shorts.

Han körde om mig från spillepengsrondellen ut på inre ringen, kollade om den var stulen så som han såg ut och körde.


Edit: Kollade för skojs skull, snubben är 30 år gammal.
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ville väl undvika touringplatta, så länge han håller sig i sin fil, so what. Jag körde om en tant som körde i 90 på 110väg på vägen till jobbet i morse, hon var antagligen rädd för att köra i 110 då hon dessutom låg i mittenfilen o höll stenhårt i ratten. Ska vi ta o skylta om så hon slipper vara rädd imorgon?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ville väl undvika touringplatta, så länge han håller sig i sin fil, so what. Jag körde om en tant som körde i 90 på 110väg på vägen till jobbet i morse, hon var antagligen rädd för att köra i 110 då hon dessutom låg i mittenfilen o höll stenhårt i ratten. Ska vi ta o skylta om så hon slipper vara rädd imorgon?

Nej, vi kan ta hennes körkort däremot.
Man ska fan inte få köra ett fordon om man är rädd för fordonet eller trafiken.
 

MrMask

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Broddbo
Hoj
Kawasaki z800 -14
Någon som kanske känner igen sig.Vit Kawasaki Z750/800 eller Z1000 Onsdag eftermiddag som slalomkörde kraftigt i sin fil under flera km på inre ringen i Malmö.Du skrämde många andra trafikanter med din körning även om jag förstår att du kanske var glad eller lyssnade på bra musik.Jag kom ifatt dig och det såg allt annat än bra ut när många bromsade in i tron att något var fel. :fatta! :crash

Ääää får väll hålla längre avstånd istället så ser man bättre vad som pågår och slipper bromsa
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja men då ska vi väl ta körkortet för de som blev rädda för att en mc lattjade lite med motstyrning i sin egna fil med?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du skrev i en annan tråd att du körde i 200nånting och här klagar du på nån som kör slalom på motorvägen? :va hade nog hellre valt slalomföraren än dig som blåser om/möter i fart över 200.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Du skrev i en annan tråd att du körde i 200nånting och här klagar du på nån som kör slalom på motorvägen? :va hade nog hellre valt slalomföraren än dig som blåser om/möter i fart över 200.

Speciellt när han inte verkar veta hur man svänger i sådana farter.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
regnr LDFxxx tjocktröja och shorts.

Han körde om mig från spillepengsrondellen ut på inre ringen, kollade om den var stulen så som han såg ut och körde.


Edit: Kollade för skojs skull, snubben är 30 år gammal.

Då var vi tydligen fler.Ja något fel var det helt klart. :crash
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror att föraren på Kawan försökte hänga av en efterhängsen Pan European. Som de flesta av oss redan vet, att göra detta med kurvtagning och slalomkörning fungerar bättre än att - som vissa andra - dra full mutter rakt fram så att man "river loss skattebetalarnas asfalt i ett rökmoln"...Jag tror dessutom att han lyckades. Eller såg du någon Pan European som följde honom...?
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Men bli hemma då och passa tvättmaskinen kärring om du är så rädd om dig.Du var ju inte ens på plats och såg hur det hela såg ut bland bromsande bilister.Var tog förresten den där hoj almenackan vägen, hamnade den hos mensföreningen !?. :hej

Rage much ? :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
:såjaponken

Så du har aldrig kört mellan bilköer, kört över max hastighet eller gjort annat som folk utan hojkort tycker ser/upplevs farligt med din STORA plastraket? För om du gjort det tycker jag du ska knipa igen och tänka lite på hur du själv agerar i trafiken innan du pekar finger på andra.

Men bli hemma då och passa tvättmaskinen kärring om du är så rädd om dig.Du var ju inte ens på plats och såg hur det hela såg ut bland bromsande bilister.Var tog förresten den där hoj almenackan vägen, hamnade den hos mensföreningen !?. :hej
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Att överleva en "kurva" på motorväg är inte någon supermerit. Att köra så fort att man ger sig själv problem är klart farligare än att köra slalom i sin egna fil. Ser dessutom klart värre ut i andras ögon med. Dessutom ber du folk ge fan i moralpredikningar medan du delar ut dem själv? Skärpning för fan. Är det någon här som verkar ha tjejvecka så är det ju du.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
:såjaponken

Så du har aldrig kört mellan bilköer, kört över max hastighet eller gjort annat som folk utan hojkort tycker ser/upplevs farligt med din STORA plastraket? För om du gjort det tycker jag du ska knipa igen och tänka lite på hur du själv agerar i trafiken innan du pekar finger på andra.

Precis !
Jag kör aldrig för fort, aldrig mellan filerna, kör aldrig om på höger sida osv
Dessutom ljuger jag aldrig !!
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag kör alltid slalom. Det är tråkigt att åka rakt fram. Plus att det finns ett klart sammanhang mellan små fegränder och att få ligga ofta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top