Lånevanor

Paradoxx

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Triumph Daytona
Hej,

Jag ligger lite efter med min kandidatuppsats och skulle behöva fler svar till min enkätundersökning. Försökte stå på stan men det var svårt att få folk att stanna :(

Om någon skulle ha tid att svara på min enkät så hade jag varit evigt tacksam. Den tar max 5 minuter. Svaren är helt anonyma och behövs för min analys om varför vi lånar och hur vi tänker kring lån.

Skulle kännas riktigt skönt att få klart den och kunna plocka ut min examen.

Stort tack på förhand :)

https://www.quicksurveys.com/s/t6BWk3a
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Vassego! Mor min tutade i oss bröder att inte handla för pengar man inte har så enda lånet jag har är på kåken, det är man glad för idag när man ser alla idioter i Lyxfällan (och verkliga livet) som inte tänker längre än näsan räcker.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jävlar vad fort det gick att svara, var beredd på en halvtimme som verkar vara det normala om man går efter andra enkäter.

Lånar gör man till sådant man inte kan spara ihop till och inte kan vara utan, eller möjligtvis tjänar mer än det kostar på.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Du kan tänka på att SH inte är ett snitt av befolkningen. SH:are verkar ha det bättre ställt än snittet, det kostar ju med hoj. Det skall in under limitations i metodkapitlet... :)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Som sagt, det tog inget tid alls.

Har endast lån på min bostad. Men tänker nog sälja den relativt snart då jag inte vill ha några lån alls. :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
det kostar ju med hoj.

Förmodar att Du aldrig hört talas om att kidsen i företrädesvis storstäder, verkar ställa cykel o försäkring på morsan/farsan i andan att går det så går det.. Antagligen tills man kraschar o bolaget börjar riva/syna i det finstilta :fakta
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förmodar att Du aldrig hört talas om att kidsen i företrädesvis storstäder, verkar ställa cykel o försäkring på morsan/farsan i andan att går det så går det.. Antagligen tills man kraschar o bolaget börjar riva/syna i det finstilta :fakta

Förmodar att du inte har koll på medelåldern hos sporthojfolket.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Överhuvudtaget verkar ju ungdomar blåsta idag. I ordet lån finns det ju ett implicit budskap om att det skall betalas tillbaka förr eller senare, på ett eller annat sätt men det verkar de helt enkelt inte begripa. De verkar tro att lån=gåva om man skall tro alla artiklar och nyhetsinslag.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Överhuvudtaget verkar ju ungdomar blåsta idag. I ordet lån finns det ju ett implicit budskap om att det skall betalas tillbaka förr eller senare, på ett eller annat sätt men det verkar de helt enkelt inte begripa. De verkar tro att lån=gåva om man skall tro alla artiklar och nyhetsinslag.

Fast det jag kommit fram till är att det är precis som när jag var liten, en andel har koll, en ingen alls och resten ligger och smålånar på huset.

Möjligtvis är den andra andelen större i storstadsregioner.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Fast det jag kommit fram till är att det är precis som när jag var liten, en andel har koll, en ingen alls och resten ligger och smålånar på huset.

Möjligtvis är den andra andelen större i storstadsregioner.

Jag tänkte mer på gymnasieungdomar som SMS lånar till 10^99 % ränta för att kunna köpa en ny surfplatta, märkesdojor och liknande.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Överhuvudtaget verkar ju ungdomar blåsta idag. I ordet lån finns det ju ett implicit budskap om att det skall betalas tillbaka förr eller senare, på ett eller annat sätt men det verkar de helt enkelt inte begripa. De verkar tro att lån=gåva om man skall tro alla artiklar och nyhetsinslag.
Att låna utan att lämna tillbaka heter stöld.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top