Körskola i Uppsala

Eovyn

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Drömmar om en BMW F700GS
Hej!

jag är sugen på att ta mc körkort! Då jag snart kommer bo i Täby, men jobbar i Uppsala, så är dilemmat nu var? Då min kille har tagit körkort på Tibble trafikskolan vet vi att den är bra, men det blir tuft med att pendla och körlektioner. Därför har mina ögon nu riktats mot uppsalas trafikskolor, men jag vet ingeting om de! Så kan ni hjälpa mig? Var har ni tagit lektioner, vilka är bra, vilka är inte bra etc.

Tack,
E.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det finns nog inga dåliga körskolor för hojar i Uppsala.

Har du möjlighet så kom ut till Rörken http://www.svmc.se/Uppsala/knix på måndagskvällarna så kan du fråga Uppsalabor som kör där vad de rekommenderar.

Lycka till med kortet.
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Körkort1/Körkortet, hur man nu skriver det, de håller till norr om domkyrkan och hade under min tid två lärare inom A, otroligt pedagogiska och lättsamma båda två, de har Yamaha Xj6 som man lånar, rekommenderar starkt.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu är det ju några år sedan jag tog körkort (2007) men jag körde på Upplands trafikskola och jag tyckte dom var väldigt bra. Jag fick absolut inte någon känsla av att han försökte kräma ur mig många lektioner utan han rekommenderade bara så många som behövdes. Jag tror jag körde 4 lektioner plus en uppfriskning dagen före uppkörningen. (Detta då han ansåg att jag var klar såpass fort och det var lite väntetid för att få uppkörning. och jag inte ville ta uppkörningen utan att ha kört något på flera veckor.)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top