Pimptips till min moppe :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag behöver lite tips på pimp-grejer till min moppe. Köpte en ny er6 -14 för nån månad sen och det enda jag deala till mig var miniblinkisar. Jag har tänkt pimpa den i vinter men behöver tips på vad och VART jag ska handla.

Kommer i första hand handla utomlands då det blir en aning billigare så tips på sidor med bra priser tas tacksamt emot.

Det jag velat ha är:

fälgstripes i neonrosa
miniskylt
avgassystem (måste byta hela)
singelkuts (finns det ens till er6?)
tankpad
annat ball? :) :)


Tack på förhand!
Monkey

10477015_10152189015709327_7389312656219079686_n.jpg
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
haha d hade varit ball men vill gärna ha det lite mer classy. Fast nån liten rosa blomma hade jag nog kunnat sätta nånstans. :D

Classy? Varför valde du då en ER6'a? :arsele:D
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tail tidy, hatade hur kawasaki löste skylthållaren, riktigt klumpigt... :)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Classy? Varför valde du då en ER6'a? :arsele:D

För den är skitsnygg, rolig och lättkörd. Ville ha en z750 men fanns inte då jag ville köpa. Sluta mobbas nu, kom med tips istället! :D
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tail tidy, hatade hur kawasaki löste skylthållaren, riktigt klumpigt... :)

Please ge mig ett ex på hur det ser ut! :) Jag har inte hunnit kolla något alls så vet inte ens vad som finns till -14, dessutom har jag aldrig ägt en kawwa eller nakenhoj så känner mig lite lost. :)
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
För den är skitsnygg, rolig och lättkörd. Ville ha en z750 men fanns inte då jag ville köpa. Sluta mobbas nu, kom med tips istället! :D

Rosa fjäder till bakdämparn, spets trosor och bh. Klart! :krama
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Please ge mig ett ex på hur det ser ut! :) Jag har inte hunnit kolla något alls så vet inte ens vad som finns till -14, dessutom har jag aldrig ägt en kawwa eller nakenhoj så känner mig lite lost. :)
R&G tail tidy, liiiten och nätt jämfört med seglet som sitter där original :)uploadfromtaptalk1404729823582.jpg
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Jag är i full gång med att pimpa min lilla er6.
Men min är av äldre modell. Det jag gjort än så länge är att byta styret från silver till ramens färg, dvs rött. Satt dit fälg stripes (vilket jag tyckte blev fult) Gjort en minihållare till reg skylten och tagit bort det stora otympliga paketet som sitter där. Mini blinkers bak (röda), scorpion slip-on.
Även monterat och lackat/stylat en vindruta, så man jag hänga med andra i farten utan att få kramp i nacken.

Det jag vill göra i framtiden är att byta ut baklampan. Glaset är idag röd, det finns genomskinligt med röda lampor istället så det går bättre ihop med den silvriga lacken.
Nya backspeglar, nya broms och kopplings grepp osv.
Lite små saker kvar innan jag blir helt nöjd.
Finns oändligt mycket man kan göra med sin hoj, frågan är bara hur mycket man vill lägga och hur drastiska förändringar man vill göra.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag är i full gång med att pimpa min lilla er6.
Men min är av äldre modell. Det jag gjort än så länge är att byta styret från silver till ramens färg, dvs rött. Satt dit fälg stripes (vilket jag tyckte blev fult) Gjort en minihållare till reg skylten och tagit bort det stora otympliga paketet som sitter där. Mini blinkers bak (röda), scorpion slip-on.
Även monterat och lackat/stylat en vindruta, så man jag hänga med andra i farten utan att få kramp i nacken.

Det jag vill göra i framtiden är att byta ut baklampan. Glaset är idag röd, det finns genomskinligt med röda lampor istället så det går bättre ihop med den silvriga lacken.
Nya backspeglar, nya broms och kopplings grepp osv.
Lite små saker kvar innan jag blir helt nöjd.
Finns oändligt mycket man kan göra med sin hoj, frågan är bara hur mycket man vill lägga och hur drastiska förändringar man vill göra.

Tack så mycket för alla tips! Skiljer sig ganska mycket mellan -06 och -14. Man kan ex inte bara köpa slipon utan måste byta hela systemet. :) har du tips på sidor där du brukar handla? :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top