Gsxr 750 -98 laddar ej

Arken

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Tallboda
Hoj
Gsxr 750 -98 streetfighter
Hojen går att köra utan lysen och lugnt i flera dagar, så fort jag ligger på lite så dörr den 9av10 fall så är batteriet urladdat! Annars på väg att bli. Har en hemma gjord bakdel o därav ett litet litium batteri. Har mätt upp jordflätan i blocket = 0 motstånd. Har mätt de tre kablarna från generatorn och de ger från 0-1,8V. Men kopplingen mellan generatorn och relät blir väldigt varm..?
Är det generatorn det är fel?
Laddningen till batteriet skänker nån volt vid gaspådrag.
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Laddningsregulatorn har för vana att haverera på dom där. Där hade jag börjat.
På 1000 sitter den uppe under cutsen på vä sida om bakramen. Troligen likadant på din.
 

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har du bara mellan 0-1,8V ifrån generatorn? Säker på att du skrev rätt och isf, har du mätt rätt?
 

Arken

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Tallboda
Hoj
Gsxr 750 -98 streetfighter
Mätte i kontakten till regulatorn. På kablarna från generatorn (de tre svarta) till jord? Blir inte de rätt?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad hade du för motorvarv när du mätte spänningen ut ur generatorn? Om jag inte missminner mig så ska den mata uppåt 70V vid maxvarv. Tänk dock på att det är växelspänning 3fas, så ställ multimetern på det, annars kan den mycket väl visa 1,8V, och nej, du ska inte mäta mot jord, du ska mäta mellan kablarna, kabel 1-2, 1-3 och 2-3.
 

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Som Hoztic skriver så ska du ha ut runt 70-80V mellan faserna (3 faser. En fas per kabel från generatorn). Du behöver inte varva fullt men du ska hålla runt 5500 rpm när du mäter om jag minns rätt. Och du måste ställa in multimetern på växelström för annars så blir det helt fel i mätningen. Lättast att mäta är som du säkert redan vet vid kontakten. Passa på att kolla så att kontakten är hel och i bra skick. Jag har råkat ut för att dessa kontakter smälter och därför laddar den inte.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top