FP unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det här den mest pinsamma händelsen i svensk politik sedan Gudrun kissade i en blomkruka på biograf Skandia?

Usch vad Alliansen är pinsam :lol

uploadfromtaptalk1404581238658.jpg
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är väl förvisso tv-teamen som brukar insistera på att folk ska hamna på samma huvudhöjd?

Nu vet jag inte vem tanatan i mitten är (äger ingen tv) men jag antar att det är någon journalist, dvs miljöpartist, för något debattaktigt tv-program, hade det varit radio eller tidning hade dom knappast höjt upp folk. Eller tror du han själv går omkring med den där pallen under armen och plockar fram den så fort han ska prata med folk?:va (i sådana fall är det å andra sidan som du skriver, ganska pinsamt).

Var det verkligen en blomkruka som Gudrun kissade i. Fått höra att det var sina trosor som hon sedan slängde ut bland resten av publiken. Tycker den versionen var bättre och vill fan inte få den spräckt! :mad:

Känns som det hänt väldigt många saker i samtliga partiet som är betydligt pinsammare än att någon grabb är lite kort i rocken och får stå på pall i tv-sändning...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så klart hade han sagt nej om han hade något kurage, oavsett vems idén var.

Kim Jong Il använde platåskor för att verka lång, ytterligare en likhet med Ullenfjant alltså.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jaha, FP står alltså för liberalismens värsta avarter numera, i sann liberal anda har en folkpartist nyttjat sina liberala "rättigheter".

Antar att det får massor av TV-tid ikväll. :rolleyes:

delete fp.JPG
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som om FP behövde fler spikar i sin kista. :lol

FP: Svenska partier måste bryta med Orbán
Inför valet 2018 är vår liberala ambition att Alliansen ska gå till val med en tydlig utrikespolitisk agenda med demokrati i fokus. Då funkar det inte på europeisk nivå att okritiskt acceptera partikamrater som Fidesz. Det skriver FP-politikerna Birgitta Ohlsson och Cecilia Wikström.


Fan vad nöjda Jonas Sjöstedt och Gudrun Schyman måste vara att de infiltrerat FP.

http://www.svd.se/fp-svenska-partier-maste-bryta-med-orban
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Så klart hade han sagt nej om han hade något kurage, oavsett vems idén var.

Kim Jong Il använde platåskor för att verka lång, ytterligare en likhet med Ullenfjant alltså.

Hade det varit Åkesson hade du tyckt det var en självklarhet :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hade det varit Åkesson hade du tyckt det var en självklarhet :D

Hade det varit Åkesson hade man känt sig tvungen - eftersom media hade mobbat sönder honom, då (som bekant) SD behandlas helt olika av alla i PK-eliten.

Men jag tror inte han skulle sjunka så lågt, eftersom han är en redig typ, till skillnad från Ullenfjant, läs senaste/sista NEO om du vill veta mer om den saken. :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hade det varit Åkesson hade man känt sig tvungen - eftersom media hade mobbat sönder honom, då (som bekant) SD behandlas helt olika av alla i PK-eliten.

Men jag tror inte han skulle sjunka så lågt, eftersom han är en redig typ, till skillnad från Ullenfjant, läs senaste/sista NEO om du vill veta mer om den saken. :)

Är det verkligen någon som, på riktig, bryr sig om vem som behöver stå på en pall för att det inte ska se konstigt ut när de sänder? Är det verkligen fortfarande synd om alla SD-politiker?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det verkligen någon som, på riktig, bryr sig om vem som behöver stå på en pall för att det inte ska se konstigt ut när de sänder? Är det verkligen fortfarande synd om alla SD-politiker?

Ja och nja;
Det är självklart sjukt löjligt när Erik Ullenfjant måste stå på en pall, inte ett dugg annorlunda än tidigare exempel med Kim Jong Il, säkert Un också för den delen.

Om det är synd om SD-politiker, ja om de som enligt studier och common sense bevisligen riskerar livet så är det mycket synd, om de som "bara" särbehandlas negativt i media och andra officiella sammanhang är det lite synd. Framför allt är det synd för Sverige, att signalera från "alla" officiella håll att demokrati inte är viktigt och att mobbning är okej.
 

Smagatusk

Guest
Är det verkligen någon som, på riktig, bryr sig om vem som behöver stå på en pall för att det inte ska se konstigt ut när de sänder? Är det verkligen fortfarande synd om alla SD-politiker?

Nej, så klart är det inte synd om alla SD-politiker. Kulsprute-Gunilla till exempel ska ju bara skit ha som jag ser det.

Men visst är det konstigt att vid varje debatt i TV som en representant för SD deltar i, så är den ensam. Gärna två-tre stycken på andra sidan bordet som är emot och allra helst har även debattledaren en oplockad gås med SD.

Och lite OT men en anekdot om SD´s Gunilla Schmidt:

Jag kommer från samma håla som Gunilla (Åstorp), och gick i samma klass som hennes dotter i högstadiet. Mitt under en engelskalektion i åttan stormar Gunilla in och gormar åt vår lärare - en lärd och kunnig lärare - och undrar varför han har gett hennes dotter en dåligt betyg på ett prov (detta var 1989). Efter en stunds argumentation bjöd han in Gunilla att sitta med under hans lektion eftersom hon verkade ifrågasätta hans pedagogiska kunskaper. Gunilla slog sig ner längst bak och följde med under lektionen, men innan lektionen ens var slut ställde hon sig upp och röt att han inte var kapabel att lära ut engelska. Hon tog således sin överviktiga dotter under armen och hemskolade henne under resten av åttan, tills vi fick en ny lärare i nian.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ursäkta, vem är Gunilla?

Denna tant.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/helsingborg/sd-politiker-i-blasvader-for-flyktingkommentar

SD-politikern Gunilla Schmidt vill möta flyktingar med kulspruta

Politikerns uttalande på sociala medier blir kraftigt ifrågasatt och hon riskerar nu uteslutning.

Den västskånska fullmäktigeledamoten Gunilla Schmidt sitter för Sverigedemokraterna i kommunfullmäktige i Åstorp. Hon är även som nämndeman i tingsrätten. I en diskussion på sociala medier gällande flyktingsituationen har politikern skrivit:

”Danmark OCH Tyskland drar ner på dagpengen som asylsölkande får men INTE Sverige INTE. Klart de vill vidare till Sverige. Kan ingen ställa sig på Öresundsbron med en kulspruta!”
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hon har ju helt rätt i sak, men kulspruta verkar drastiskt. Pia föreslog ju redan för länge sedan att stoppa asyl-fiaskot över bron, vilket naturligtvis behövs. Men, kulspruta verkar klart dåligt. Antar att nuvarande regering borde vara öppen för förslaget dock, eftersom den har så starka historiska band till diktaturer, tex DDR, som sköt sina egna medborgare när de försökte fly FRÅN dessa socialdemokratiska paradis.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag som inte har några syskon känner mig kränkt av LUF! :gråta


Men men, kan ju alltid trösta mig med ett lik...

luf.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top