Bulten 140618

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Useless om du inte gör något åt det:)

Två lösningar finns:
1. Med din kamera så kan du styra en t.ex. SB-700/SB-800/SB-900 eller en SB-910 trådlöst, så du kan stå en bra bit ifrån och fota men blixten slår ändå, du kan dessutom välj hur hårt den skall slå från kameran eftersom du har full iTTL.
2. Köp en reflektor modell större som du låter solen studsa i

Jag menar, vad är problemet liksom?:krama
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Useless om du inte gör något åt det:)

Två lösningar finns:
1. Med din kamera så kan du styra en t.ex. SB-700/SB-800/SB-900 eller en SB-910 trådlöst, så du kan stå en bra bit ifrån och fota men blixten slår ändå, du kan dessutom välj hur hårt den skall slå från kameran eftersom du har full iTTL.
2. Köp en reflektor modell större som du låter solen studsa i

Jag menar, vad är problemet liksom?:krama


Känns enklare att bara ställa sig nån annanstans :)
Men det är ett bra ställe att möta upp folk på eftersom alla hittar dit :tummenupp
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Varför göra det "enklare" när man ha ett utmärkt tillfälle att ..TJÖPA KUL PRYLAR ?? :D
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Tankeställare som avslutning på serien... bra bilder som vanligt :)
/U
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ja det måste ju vara skittrist att ta bilder som ingen annan gör på bulten med trådlös blixt och FP sync:)

View attachment 407725

Eller, alldeles, alldeles underbart:)
https://www.youtube.com/watch?v=EWk_GnTzyWw&list=PLROYV4TRt0s3lPZAZ43sVIjZY9x9KUcNd

tanken är god, men tänk vilket ramaskri sen när folk kör av, "DET VAR FOTOGRAFENS FEL"...... iofs så heter det ju så redan nu utan blixtar inblandade..... :D

Personligen hade jag nog inte velat få en blixt i nyllet när jag är ute o kör...
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Micke™;6046371 skrev:
tanken är god, men tänk vilket ramaskri sen när folk kör av, "DET VAR FOTOGRAFENS FEL"...... iofs så heter det ju så redan nu utan blixtar inblandade..... :D

Personligen hade jag nog inte velat få en blixt i nyllet när jag är ute o kör...

Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl
En reflexskärm upphållen av en donna i bikini skulle göra underverk :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det vore ballt med lite nyheter på Los Bultos.
Men kan hålla med om att blixtar kanske skulle skrämma ner ett par i dikena.
Kanske skulle funka med upplysningsskyltar typ: "Fotografering med blixt, LE"

Stockholm raceway måste ligga i framkant. Annars får vi aldrig nåt GP
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Men den smäller inte av i nyllet för då kör du ju på blixten ju, den står ju vid sidan om.:7peta Hur ofta har du blivit störd av fartkamerorna förresten?:D:rofl

Aldrig :D men då har jag varit medveten om att jag blir plåtad vilken sekund som helst...

Alltså, jag förstår vad du menar med att den inte är mitt i vägen, men det finns ju de som säkert skiter i byxan om det börjar blixtra, de som inte är medvetna om att det plåtas där. amatörer som tidigare har kört av där har ju tom skyllt på fotografen(såvida det inte är en skröna man gått på?), som skulle kört av oavsett fotograf eller inte.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag har också tänkt på detta att använda mig av ett par 3 blixtar eventuellt, men hur pass störigt kan det bli "dagtid"? Positivt/negativt.. Nackdelarna är såklart att någon tappar fokus och drar ut i spenaten. :(

Tänker mig mer ett stativ på åkern med två blixtar och inte en blixt i väggrenen, även om detta kanske skulle vara den optimala platsen.

Vi kanske ska testa?
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jag har också tänkt på detta att använda mig av ett par 3 blixtar eventuellt, men hur pass störigt kan det bli "dagtid"? Positivt/negativt.. Nackdelarna är såklart att någon tappar fokus och drar ut i spenaten. :(

Tänker mig mer ett stativ på åkern med två blixtar och inte en blixt i väggrenen, även om detta kanske skulle vara den optimala platsen.

Vi kanske ska testa?

Dom som vill ha blixtfoto kan väl trippeltuta i backen bara :) Har en känsla av att fotograferna ser rätt bra vilka som skulle dra i diket av en blixt o inte..
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Dom som vill ha blixtfoto kan väl trippeltuta i backen bara :) Har en känsla av att fotograferna ser rätt bra vilka som skulle dra i diket av en blixt o inte..

Dessvärre syns inte det och med facit i hand så har det väl varit rätt blandad pott som åkt ut i spenaten, erfarna som oerfarna... :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top