MotoGP Grand Prix of Catalunya, Spain

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
MotoGP Grand Prix of Catalunya, Spain

Själv kommer man vara på plats och heja, får hålla tummarna att vädret blir bra.

VR blir 1:a
MM 2:a
JL 3:a

Gärna med en skön fight där VR fightas mot de andra två och lyckas med spänning in i det sista visa vart skåpet ska stå :D
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Jag tippar likadant som Bullysmile... :tungan:tungan:tungan

1. VR, en kanonstart från 1:a eller 2:a startled & sen jävlar vinner han på sin racecraft...
2.Marc,kör som bara MM kan men får ÅNTLIGEN vika ner sig mot den gamle...
3 Jorge, tar ledningen men blir passerad efter halva racet av MM & VR som krigar om segern...

Hoppas du får en riktigt fin helg Bullysmile!!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror att Lorenzo blir giftig denna helg. Om någon tyckte att det förra racet var do or die så var det nog ingenting mot vad detta race kommer att bli. Och Yamaha har ju i alla fall en bra historia på Catalunya. Hoppas bara att vädret klarar sig. Just nu snackar yr.no om regn på måndagstesten, med risk för att det drar in redan på söndag eftermiddag. Just nu stormar det dessutom ganska hårt, men med väldigt varma vindar.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tror också på Lorenzo den här helgen, även denna gång i en hård fight med Marquez. Pedrosa på hemmaplan tar sig i kragen och spöar Rossi i en lika jämn och underhållande batalj. Bautista hänger med ett bra tag men tappar lite på slutet. Således:

1. Lorenzo
2. Marquez
3. Pedrosa
4. Rossi
5. Bautista
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tror på Lorenzo som först över mållinjen, men efter en fight med antingen (som de italienska kommentatorerna kallade honom) Marrrketzzz eller Vale. Jag hoppas på Marrrketzzz och att han får dra det kortade strået för en gångs skull!
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Blir nog en repris av förra racet.
Marquez och Lorenzo slåss om vinsten, hoppas Lorenzo tar det den här gången.
Rossi och Pedrosa i mål 4 sekunder efter det.. Pedrosa är lite snabbare än Rossi men klarar i vanlig ordning inte att köra om nån som är nästan lika snabb.

Förutsatt att Marquez inte är övertaggad och kraschar eller att bautista är på bowling humör igen.
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Jag är på plats i Barca, ska köpa mig en jävligt snabb keps med nummer 46 på och hoppas det hjälper gamlingen att åka lite fortare✌️
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Var vid banan för ganska precis 1 månad sedan, såg F1-testet 13-14 Maj.
Det var tredje gången jag besökte Circuit de Catalunya.

2011 & 2012 såg jag MotoGP-racen från läktarplats. Börjar kunna den där banan nu :crash
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag är på plats i Barca, ska köpa mig en jävligt snabb keps med nummer 46 på och hoppas det hjälper gamlingen att åka lite fortare✌️

Jag har redan köpt en VR46 keps, helvete vad kul det ska bli :)

Är också i Barca nu :) Min sambo och familj gav mig denna resa och upplevelse i 30års present.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag sticker ut hakan ordentligt och säger Marc. :3freak
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Lorenzo startar tvåa men tar starten och försöker rycka direkt, misslyckas och Marquez kommer ikapp. Det blir fight tills det är 4 varv kvar då lägger sig Marquez och Rossi som ligger 11.2 sekunder bakom ledaren Lorenzo blir därför tvåa, med en skitsnabb Bautista som gått hård fajt mot Espargaro på tredje. Pedrosa vurpar på kvalet och bryter något olämpligt ben och kommer inte till start.

Alltså,

1. Lorenzo
2. Rossi
3. Bautista

DNF: MM
DNS: Pedrosa

Det är min kvalificerade gissning! så BLIR det! :fakta
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Senaste VR-kepan "pressreleasades" i eftermiddag som en del av Monsters "The Doctor" limited edition kit. Dock oklart om och i så fall när denna smak och tillika speciallackade burk kommer till Sverige.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    238.7 KB · Visningar: 202

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Senaste VR-kepan "pressreleasades" i eftermiddag som en del av Monsters "The Doctor" limited edition kit. Dock oklart om och i så fall när denna smak och tillika speciallackade burk kommer till Sverige.

Den burken finns att köpa i mataffären här i barcelona såg jag igår:tummenupp

image.jpg
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
MM tar det, som vanligt, allt annat vore en skräll.

Rossi före Lorenzo och Pedrosa om han kvalar bra annars efter minst en av de, resten räknas inte då de inte har något med det att göra om inget utöver det vanliga inträffar.


Så, klipp och klistra till nästa race, spar tid och knapptryckningar...... :D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dä ska va, Yamaha.....

Någon som vet om fabrikarna körde mjuka detta passet eller rullade de bara runt på hårda?
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Har Aleix fått nya bitar till hojen? Toppfart i paritet med fabrikarna. Har för mig att han tidigare legat 10 - 15 km/h efter?

\Masonit
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Någon som vet om fabrikarna körde mjuka detta passet eller rullade de bara runt på hårda?

Jag tyckte mig se lite blandad komplott för samtliga verkar vara av åsikten att däckvalet blir en delikat uppgift. Det mjuka bakdäcket är för mjukt för att hålla racedistans och det hårda bakdäcket är så hårt att det inte har något grepp så att man bara spinner och spinner, får för hög däcktemp på nolltid och således håller inte det däcket heller en racedistans...

Har Aleix fått nya bitar till hojen? Toppfart i paritet med fabrikarna. Har för mig att han tidigare legat 10 - 15 km/h efter?

\Masonit

Om man inte tycker att man har något viktigare att göra kan man ju alltid slösa bort några supermjuka däck på att lägga ett monstervarv på fredag...
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Om inte nåt däck håller racedistansen innebär det att ingen kommer i mål på söndag? :va










Ja jag har tagit nån whiskey och ett par kalla ifall nån undrar.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om inte nåt däck håller racedistansen innebär det att ingen kommer i mål på söndag? :va

Jag skulle bli överraskad om däcken orsakar DNF:er genom att explodera eller gå i bitar, men ett antal DNF:er på grund av att folk hamnar i sandfållan då de inte anpassar hastigheten då greppet försvinner är väl inte helt otänkbart....?

Det är mycket svårt att bedöma vilket däck som kommer att ha bäst totalprestanda - ett mjukt däck som har bra grepp i början och sedan svimmar totalt eller ett hårt däck som inte har något grepp vare sig i början eller i slutet. Om det inte blir mycket kallare.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Har Aleix fått nya bitar till hojen? Toppfart i paritet med fabrikarna. Har för mig att han tidigare legat 10 - 15 km/h efter?

\Masonit

Han borde inte legat efter nämnvärt toppfartsmässigt, eftersom han i princip sitter på förra årets Tech3-hoj. Snabb på det extramjuka har han ju varit innan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top