Köpa beg gopro, vad att tänka på?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Tänkte köpa en gopro, kanske hero2 med hjälmfäste eller bröstfäste.

Vore kul att filma sin resa genom övandet av bakhjulskörning och liknande.

Finns det något speciellt man bör tänka på om man ska köpa beg gopro? Är det någon som varit med om att dom slutar fungera eller så?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
I min kompiskrets har vi fyra GoPro's totalt med massa tillbehör osv. (Hero 1, den första alltså).

Samtliga fungerar fortfarande fint, de har varit med på resor till både Alperna, svenska fjällen, Afrika och lite överallt i Europa (inkl. svensexor och möhippor, dykningar, skidresor, Nurburgring, pistol och lerduveskytte).
Det händer dock att några klipp inte fungerar i datorn sedan, trots att samtliga andra klipp på minneskortet fungerar fint... typ 1/30 klipp. Underligt men något man får leva med.

Vid första inköpet så var det helt klart mer klipp som sket sig, men det berodde på att vi inte lärt oss kamerorna (t.ex. att minneskorten ska formateras i kamerorna, inte formateras i datorn, eller att vissa stänga av kamerorna helt istället för att först avsluta inspelningen och sedan stänga av kameran.



Det enda sättet jag skulle tro att någon kan sabotera en GoPro utan att det senare syns vid försäljning skulle nog vara att dyka med den utan skalet/vattenhus hehe - fast är den paj då så lär den nog inte starta vid försäljningen heller, så snabbt och enkelt att undersöka det.
 

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Du kan ju fundera på att köpa en spritt ny sony istället. Fast du kanske gillar överpriser ��
 

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Sverige
Hoj
Sparkcykel
Skulle tro att as-15 slår gp2 på allt.
Såg nu att as30 kostar 1790 + 250 i cashback på netonnet. 1540 och du får en toppenkamera, googla gärna :)
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
P.S Om det inte är någon brådska så kan det vara värt att invänta officiell information om kommande GoPro 4.
Ett event med info bör komma nu under sommaren och försäljning påbörja under hösten. Även om man inte tänkt köpa en ny GoPro 4 när den kommer så lär det ju allmänt sänka priserna på begagnatmarknaden.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det enda jag varit med om är att det har blivit problem i mjukvaran i en Gopro, men jag tror det beror på kasst minneskort (?).
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Vi har en Gopro 3 black edition, och den strulade som fan med det 64GB kort av fabrikat Kingston som skeppades med från leverantören.

Efter byte av kort till ett av Gopro rekommenderat med storlek 32GB så är alla problem borta (hittills, har bara kört tester i några dagar).
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Jag måste inte ha just en gopro egentligen. Alla kör med dom bara så tänke att det är dom bästa helt enkelt.

Vilken sony eller andra märken finns det som funkar minst lika bra?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vi har en Gopro 3 black edition, och den strulade som fan med det 64GB kort av fabrikat Kingston som skeppades med från leverantören.

Efter byte av kort till ett av Gopro rekommenderat med storlek 32GB så är alla problem borta (hittills, har bara kört tester i några dagar).

Undrar om inte det var nåt som fixades i en firmware sen?
Vill minnas att jag läst om det där med att det strular med för stora minneskort.

Jag köpte 32G av exakt den anledningen att folk fått problem med 64.

Sen som vanligt gällandes alla moderna "HD"-kameror så är det ett snabbt minneskort som gäller. Inte nåt 49:- klass 2 på Teknikmagasinet.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Inte för att vara taskig men är det inte bättre om du sparar lite pengar och byter hoj om du ska filma din bakhjulsresa? Jag menar om det nu är så att du har en Suzuki GSX 600 från -90 så lär det ju räcka med att polaren springer bredvid med sin mobil och filmar.
 

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Ort
Sverige
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Kör en cbr 600 94 nu och vill inte filma för att styla för polarna, bara en kul sak att ha att kolla på senare.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top