Snusreklam

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
På mobilen är de skitsvårt att pricka "stäng" vilket gör det mycket irriterande. Om de vore lättare att trycka bort reklamen så vore det iallafall mig ett mindre problem
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Sådan skit slipper man om man kör Adblock Plus i FF. :tummenupp Får ALDRIG upp någon oönskad reklam på skärmen. :)
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Perfekt med tobaksreklam i dessa cancertider tycker jag, lite ciggreklam vore najs oxå:3freak
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Får man göra tobaksreklam på internet? Har för mig jag läst ett eu direktiv som säger man inte får det. :va
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
"......... Reklamen i sig, påverkar inte tiden och vad folks intressen är eller vad folk skriver om.
.

Ingen skam i kroppen!!! :dummer:huvet
Hänger inte många 16 åringar på Sporthoj med A1 körkort här? Är det ok att skylta med Snus på något sätt vare sig det är Pop-up eller inte?
Så vitt jag vet så är det enligt EU direktiv antingen förbjudet eller STARKT reglerat med tobaksreklam. Förr eller senare kommer reklamen att anmälas och då tvingas reklamen ner eller hela sidan ner och då ligger det på dina händer Swedie!

Löjligt!:mad:
 
Last edited:

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Får man göra tobaksreklam på internet? Har för mig jag läst ett eu direktiv som säger man inte får det. :va

Tobaksreklam är inte tillåten - så få se hur länge det tar innan de har en anmälan mot sig.....

Tar fram min popcornskål.......
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Refererar till mitt inlägg o bild ovan (klicka gärna bilden för större bild/originalstorlek)... frågan man kan ställa sig är ju om inte snus (tobaksprodukter) skadar mer än vad Adblock Plus skadar EGMONT? :smasha

Vill minnas att EGMONT ger ut tidningar i mer än 30 länder o hade en omsättning på €1,6 miljarder o en vinst på dryga €100 miljoner så jag tror väl knappast att EGMONT lär konka imorgon bara för att jag kör med Adblock Plus.

Uppgifterna ovan är från Wikipedia.
 
Last edited:

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl det omnämnda snusföretaget som tidigare skickat ut mass-SMS med reklam för sina produkter ?
Har för mig att de blivit anmälda för otillåten marknadsföring för detta men inte brytt sig ett dyft.

-Vilket iofs får mig att undra om inte sporthoj borde välja sina samarbetspartners lite bättre ?

-Edit, nä. det var visst Swedsnus som skickade SMS, fel av mig
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ingen skam i kroppen!!! :dummer:huvet
Hänger inte många 16 åringar på Sporthoj med A1 körkort här? Är det ok att skylta med Snus på något sätt vare sig det är Pop-up eller inte?
Så vitt jag vet så är det enligt EU direktiv antingen förbjudet eller STARKT reglerat med tobaksreklam. Förr eller senare kommer reklamen att anmälas och då tvingas reklamen ner eller hela sidan ner och då ligger det på dina händer Swedie!

Löjligt!:mad:

Andas. Kontakta Egmont om du har åsikter om vad för reklam som är på sidan. Jag är endast admin / tekniskt ansvarig för sporthoj nuförtiden.

Jag har såklart vidarbefodrat det som nu sagts angående tobaksreklam.

Säljaren:

David Eriksson
E-post: david@sb-media.se

Notera dock att Säljaren i detta fall inte är den som matar ut nätverksannonser.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Andas. Kontakta Egmont om du har åsikter om vad för reklam som är på sidan. Jag är endast admin / tekniskt ansvarig för sporthoj nuförtiden.

Jag har såklart vidarbefodrat det som nu sagts angående tobaksreklam.

Säljaren:

David Eriksson
E-post: david@sb-media.se

Notera dock att Säljaren i detta fall inte är den som matar ut nätverksannonser.

... Eller så kontaktar DU Egmont om du inte vill att ALLA ska börja använda AdBlock. :7peta
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Denna popup är rena rama döden för sporthoj.com i telefonen, det är ett rent h--e att stänga ner fönstret i telefonen så jag har undvikit att surfa in denna site via telefonen ett tag nu.
Förhoppningsvis har perioden för annonsen snart tagit slut så vi slipper den och jag hoppas att våra klagomål räcker för att vi ska slippa popupfönster här på sporthoj framöver.

Jag kör med AdBlock på alla sidor utan denna, mycket för att vi ska kunna behålla sporthoj.com i framtiden.
Men fortsätter ni med dessa popupper får jag nog överväga att slå på adblock för denna site igen.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Addblock installerat
varför ?
För att jag inte klickar mig genom snusreklam för att komma till siten. Där går gränsen.
Detta betyder bara att både siten och vi som är här förlorar på det.
Lite reklam = helt ok, Relevant reklam = helt ok
Snusreklam som man måste klicka sig igenom = Inte ok.
men det är reklamagenterna på siten som väljer hur det skall vara.

Som en personlig reflektion kan jag bara säga.
Det är märkligt hur mkt bättre siten ser ut utan all reklam.
 

Folkeryd

Ny medlem
Gick med
31 May 2014
Ort
Tyresö
Hoj
Kawa KLE 750 -96
nej shit en popup, nu är livet över och psyket väntar. Jävlar, klicka bort en ruta är jobbigt!

Att det skulle vara samhällsvådligt att göra reklam för snus på en site som på många håll uppmanar till att bryta hastighets begränsningar och köra som en blådåre, ja lite dubbelmoral. Och även om allt som hade med att köra galet togs bort skulle siten "SPORTHOJ" fortfarande handla om en extremt farlig hobby/livsstil.
Men för all del, morala över snus! Farliga grejjer det där med tobak.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top