Snusreklam

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Ja
Tapatalk är helt reklamfri så jag ser inte problemet? :fakta
Mer än att man tappar vissa funktioner, typ gilla och se vilka som citerat.

Jag kan se vilka som har citerat mig under fliken notifieringar/notifications eller vilket språk man nu kan tänkas ha det på.
Där ser man även nya inlägg i prenumererade trådar.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Jag kan se vilka som har citerat mig under fliken notifieringar/notifications eller vilket språk man nu kan tänkas ha det på.
Där ser man även nya inlägg i prenumererade trådar.

Ja men se där det kan man ju! Vad bra =)
Då är det bara gilla markeringarna man missar helt enkelt. Ingen större förlust direkt. =)
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Jaha, det var ju uppmuntrande ifall man skulle få för sig att sluta :D
Snyggt jobbat Baptisten:tummenupp

Tack:) Det krävdes bara lite motivation, dock inte bättre hälsa, fler cheyer eller nåt annat töntigt. Min motivation var min tonårsdrömhoj, Polkarettan.

Jag köpte hojen och lovade Fru Baptist och mina kids att jag säljer den om jag börjar igen.
Lätt som en plätt.

Jag kanske börjar snusa när jag blir så gammal att jag slutar att köra för att lattja, utan kör nåt kromat helvete med fransar, patronbälte och korvätarhjälm.

Sluta snusa och ge dig själv nåt fint:tummenupp
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
måste vara extremt jävla dyra serverkostnader med tanke på all reklam .. eller e det så att sporthoj.com "sponsrar" resten av koncernens medie kanaler ?
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag tog att det blev fler och fler annonser, men ett popupfönster som man måste stänga ner för att komma in på sidan (dessutom som är helt orelaterat till varför jag besöker SH) är ju helt sjukt.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Chrome med AdBlocker är svårslaget! Nu lade jag in ett undantag för SportHoj.com, får se hur länge det får vara kvar. När jag började läsa detta forum var det inte moralhoj.com och varenda gång jag gick in och kollade fanns det en blandning mellan hysteriskt roliga och superbt informativa trådar. Nu är det mest en grå mellanmjölk av alltihop och ett enda inlägg om att slanga eller om att börna skjuts ned likt en halvmeters lerduva på en skjutbana.

Jag var även med i SMC i flera år, men i samband med deras ökända extremt-beteende-pryl och slicka-röv-på VV/Transportstyrelsen-whatever så begärde jag utträde med ett välformulerat och, faktiskt, besvarat mail som tydliggjorde exakt varför jag var missnöjd. En wheelie från ett rödljus tillsammans med en acceleration från 0-81 km/h var någonting som SMC tog TYDLIGT avstånd från och jämställde med infanticid. Det ironiska med det hela är att jag nu kör en Yamaha SR400 från 1982 som inte vet vad en powerwheelie är, men jag står fortfarande för mitt utträde!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Det som stör mig mest med den här sortens reklam är att den så uppenbart går ut på att skapa statistik, och inte generera ökad försäljning. Den enorma klickbara annonsen med en avsiktligt svårupptäckt, liten länk för att komma till huvudinnehållet är ingenting annat än en "klickfälla" för den som är oförsiktig med finger eller mus. Än värre blir det ju mindre skärm enheten man surfar på har.

Eftersom betalningsmodellen för reklamen är relaterad till antalet klick den genererar är det lätt att tro att reklamformen är effektiv och värdeskapande för kunden. I själva verket vill jag hävda att det är delvis kontraproduktivt. Det extra momentet att klicka bort reklamen är irriterande, men vad som är värre är att även om jag skulle vara intresserad av annonsinnehållet så blir jag närmast hatiskt inställd efter ett felklick.

Så, låt finanserna genereras av relevant innehåll som skapar mervärde hos kunder och användare.
 

moddlaren

Guest
Fel swedie sporthoj har blivit väldigt grå anonym och gnällig o all denna reklam:arsele. I ren protest mot all reklam köper jag ännu mera utomlands bara för att inte sponsra reklammakare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fel swedie sporthoj har blivit väldigt grå anonym och gnällig o all denna reklam:arsele. I ren protest mot all reklam köper jag ännu mera utomlands bara för att inte sponsra reklammakare.

"grå anonym och gnällig o all denna reklam"

2 av 3 påståenden i detta härör dig som medlem på sajten.

Reklamen i sig, påverkar inte tiden och vad folks intressen är eller vad folk skriver om.

I övrigt, håller jag med om att popups är ett sattyg. Tro mig att jag lagt kritik. Jag vet vad som är bra och dåligt för en sajt, men ibland, ja ibland får man tyvärr lov att vika sig för ett mer långsiktig bättring och säkring av sajtens överlevnad.
 

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke990
Det som stör mig mest med den här sortens reklam är att den så uppenbart går ut på att skapa statistik, och inte generera ökad försäljning. Den enorma klickbara annonsen med en avsiktligt svårupptäckt, liten länk för att komma till huvudinnehållet är ingenting annat än en "klickfälla" för den som är oförsiktig med finger eller mus. Än värre blir det ju mindre skärm enheten man surfar på har.

Eftersom betalningsmodellen för reklamen är relaterad till antalet klick den genererar är det lätt att tro att reklamformen är effektiv och värdeskapande för kunden. I själva verket vill jag hävda att det är delvis kontraproduktivt. Det extra momentet att klicka bort reklamen är irriterande, men vad som är värre är att även om jag skulle vara intresserad av annonsinnehållet så blir jag närmast hatiskt inställd efter ett felklick.

Så, låt finanserna genereras av relevant innehåll som skapar mervärde hos kunder och användare.

Håller inte med. De har fått en ny kund åtminstone.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Det är skönt att Swedie ändå bekräftar och tar till sig kritiken samt ändå säger att den ska bort. Skulle ni påpeka detta på garaget.org eller zatzy skulle ni enbart mötas av tysthet eller dryghet samt få mothugg från resten av medlemmarna.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Jävla snusreklam! Håller på att flippa ur på den, ploppar upp varenda gång man besöker sidan.
Sen har det ploppat upp tapatalk reklam också på senare tid, om jag vill ha det så skaffar jag det!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Pop-upen är störig, ja, men generellt tycker jag att Swedie har lyckats med att få reklamen att ladda efter sidan och därför slöa ner minimalt om än alls. Sporthoj är därför mitt enda undantag i adblock-filtret då jag vill stödja sidan, Swedies inställning att ta till sig kritik när folk uppfattar störig reklam har gjort att den fått stanna som undantag även när det vid enstaka tillfällen har dykt upp något störigt.

Fast pop-upen får gärna försvinna någon gång nu.... :gnissla
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top