Strypning Kawasaki Zephyr 750

Bluffalo Bill

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2013
Ort
Bomhus, Gävle
Hoj
Honda Shadow 750 -04
Hej på er kunniga mekaniker här ute.

Jag är, som ni kommer bli varse ganska oduglig på att skruva. Eller skruva isär är jag fatiskt ganska så duktig på. Ihop med skiten igen, där brukar jag gå bet..

Till frågan. Jag har köpt mig en fin Zephyr -98 med strypning.
Är det nån som vet hur man får bort den onödiga åtgärden som gjorts?
Var det vanligt att Zephyr såldes orginal med strypning eller är sanolikheten hög att nån gjort operationen efteråt?
Har hört att det kan bli betydligt svårare att pilla bort om det är gjort från fabrik.

Tacksam för några smarta svar. Eller bättre upp. Nån som frivilligt ställer upp och hjälper till :Bugar
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Det lättaste är att montera bort förgasarna där du har två alternativ på strypning på din Zephyr.Antingen har man satt brickor i insuget (mellan förgasare och motor) eller så har man borrat små hål i trottlarna (inne i förgasarna).Det billigaste och enklaste du kan hoppas på är att det sitter brickor i ditt insug.Det hela rör sig om eftermonterat strypningskitt beroende på tidigare och nuvarande gällande regler om effekt och körkortsklass.
 
Last edited:

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
Utöver brickorna så kan de också vara plaströr som hindrar vakuum nålarna att gå hela vägen upp :4skrika
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
... och när du skruvar med dina förgasare så behandla dom varsamt när infästningar samt det mekaniska i förgasarna är känsligt för all form av våld.Inget roligt att stå med t ex en avbruten pinnbult för att man tog i lite extra med andra ord.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top