Bulten 140521

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fotokurvan var tyvärr KATASTROF att stå i idag.. vägbanan helt i skugga, bakgrunden flödande av ljus.. Svårt att få till nåt vettigt alls då.. :(

Borde givetvis ställt mig nån annanstans, men fick så eminent sällskap i form av Pirate-girl, så det blev pannkakor istället :banana

Här är vad som blev:













Resten: http://www.arvidzone.se/index.php?/category/36
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Snygga bilder biffen :D Nu ska jag se om du fastnade på film åxå ;)
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Snygga bilder Peter :Bugar
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Första bilden, kille på ducatin. Vart har du köpt den där mc jackan. Jävligt snygg??
Eller säljer du den? :)
 

Lahdo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki zx10-r ninja
Varför lägger du inte upp alla bilder��? Eller hur gör jag ifall jag vill ha dom bilder, jag tror, du klicka på oss? ��
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varför lägger du inte upp alla bilder��? Eller hur gör jag ifall jag vill ha dom bilder, jag tror, du klicka på oss? ��

Det korta svaret är: För att alla bilder inte blir bra.

Det lite längre svaret är också för att inte alla bilder blir bra.

När det är besvärligt ljus som t ex igår där hojen har helt annat ljus (skugga) än bakgrunden så kan kameran få för sig att anpassa sig till bakgrunden, dvs hojen som redan är mörk blir kolsvart.

Ett annat exempel är att bilden inte blir skarp. Kommer det flera st på rad så ligger folk av nån oförklarlig anledning nästan alltid så tätt så att det i praktiken är omöjligt att sätta skärpan på alla. Nån som åker fort har man (fotograf + själva kameran) nån sekund på sin höjd att sikta in sig på.

Men att jag inte skulle ha fått nån om ni var fler låter konstigt. Är du säker på att det var jag som stod där när ni åkte förbi? Fredrik_n stod också och fotade i kurvan i går.

Vad har du för hoj? Färg , och typ om du har en speciell hjälm?
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fotokurvan var tyvärr KATASTROF att stå i idag.. vägbanan helt i skugga, bakgrunden flödande av ljus.. Svårt att få till nåt vettigt alls då.. :(

Borde givetvis ställt mig nån annanstans, men fick så eminent sällskap i form av Pirate-girl, så det blev pannkakor istället :banana

PanGkakor JP, panGkakor :mattias

Det korta svaret är: För att alla bilder inte blir bra.

Det lite längre svaret är också för att inte alla bilder blir bra.

När det är besvärligt ljus som t ex igår där hojen har helt annat ljus (skugga) än bakgrunden så kan kameran få för sig att anpassa sig till bakgrunden, dvs hojen som redan är mörk blir kolsvart.

Ett annat exempel är att bilden inte blir skarp. Kommer det flera st på rad så ligger folk av nån oförklarlig anledning nästan alltid så tätt så att det i praktiken är omöjligt att sätta skärpan på alla. Nån som åker fort har man (fotograf + själva kameran) nån sekund på sin höjd att sikta in sig på.

Men att jag inte skulle ha fått nån om ni var fler låter konstigt. Är du säker på att det var jag som stod där när ni åkte förbi? Fredrik_n stod också och fotade i kurvan i går.

En annan orsak är att vissa kör som fi...idioter och de inte förtjänar bilder. :fakta
 
Last edited:

Lahdo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki zx10-r ninja
Jaha ok, anade något liknande men var mer ute efter dom andra bilderna :p
Vet faktiskt inte, nu när du säger det, vem som klicka bilderna, men är ute efter svart BMWs1000rr med orange shoei hjälm, svart Kawasaki zx10r vit svart xlite hjälm OCH svart guldig yamaha r1.
Ursäkta besväret :tummenupp
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varför lägger du inte upp alla bilder��? Eller hur gör jag ifall jag vill ha dom bilder, jag tror, du klicka på oss? ��

Enda ninjan jag hittade som jag inte lagt upp är denna, så är det inte du så stod jag nog inte där när du åkte förbi. Och den slängde jag nog för att den var för skuggig. Ibland går det att göra dom ljusare.. men det tar för mkt tid att hålla på med det på typ 500 bilder :crash



 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jaha ok, anade något liknande men var mer ute efter dom andra bilderna :p
Vet faktiskt inte, nu när du säger det, vem som klicka bilderna, men är ute efter svart BMWs1000rr med orange shoei hjälm, svart Kawasaki zx10r vit svart xlite hjälm OCH svart guldig yamaha r1.
Ursäkta besväret :tummenupp

Hmm.. låter nästan som dom här..?



 

Lahdo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2014
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki zx10-r ninja
Hmmm :( de va dock inte jag haha, kör en nyare modell med svart/vit hjälm samt svart s1000rr med orange hjälm
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    118.4 KB · Visningar: 45
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top