Bandag på Gelleråsen 16/6 med KMK

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Det kommer garanterat finnas licensplats kvar, listan är inte uppdaterad men skulle det bli så att licensgruppen blir för stor så gör vi en till helt enkelt.
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Hur är upplägget? 4 grupper 15 min körning och 5st pass mellan 9-18 enligt länken? Borde väl bli iaf 8st pass / grupp även med ett uppehåll för lunch på 1 timme? Kör man passen på rullande timme? eller är det någon annan indelning på passen?
MVH Micke A
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Det lutar åt 4 grupper a' 20 min (dvs 15 min + in och ut), rullande schema även under lunch. Vi löser det på plats om det skulle bli annorlunda, men sammanfattningsvis kan man säga att det kommer bli riktigt mycket körning.
 
Last edited:

JSE

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RR
Bokat in mig jag också, blir min första bandag! Riktigt taggad! ☺
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Stort Tack för en fin och välarrangerad bandag, KMK-teamet!!

-Och vi (många) som fick en oförglömlig minne av en (BMW) scooter-åkande äldre gentleman som spöade vi flesta SH-förarna i gruppen med sin fin cornering och kurvhastigheter... :lol
Grattis Dick, du har Talangen!! (-men köp inte en SH då du skulle göra Så många "seriöst tävlande" "ungtuppar" Mycket, mycket ledsna.. :lol :lol )
 
Last edited:

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Ett stort tack vill jag ge ambulans personalens omhändertagande av mig och hjälpen från motionärerna när hoj säsongen blev plötsligt lite dyrare för mig, men jag klarade mig utan benbrott men mörbultad.
Åkningen blev kort men lärorik. Nu ska jag bara skruva ihop hojen igen och sadla om för en ny bandag.
Återigen tack för all hjälp av er som var där.
Mvh Johan
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Stort Tack för en fin och välarrangerad bandag, KMK-teamet!!

-Och vi (många) som fick en oförglömlig minne av en (BMW) scooter-åkande äldre gentleman som spöade vi flesta SH-förarna i gruppen med sin fin cornering och kurvhastigheter... :lol
Grattis Dick, du har Talangen!! (-men köp inte en SH då du skulle göra Så många "seriöst tävlande" "ungtuppar" Mycket, mycket ledsna.. :lol :lol )


Ähhhhm...............Skriver detta med en liten risk.

Visst, det var kanske lite "coolt" - Men min åsikt är att maskiner som inte är byggda för banåka inte heller ska vara där. Däck, chassi - men framför allt bromsar är/har aldrig varit tänkta för den belastning som banåkning utsätter materialet för.

Så även om det var en skön gubbe som var "go å glad", och att han faktiskt var en rätt skicklig förare - Så går det inte att komma ifrån det faktum att BMW scootern aldrig varit tänkt att framföras på bana. Bromsar, fjädring etc kan komma att utsättas för sådan belastning att de faktiskt ger upp och orsakar en onödig olycka.

Långsam grupp brukar kallas för kamikaze-gruppen och det är faktiskt inte så konstigt då man får vara beredd på att precis vad som helst kan hända där. Tokiga spårval, spårbyten from hell, tappade avgassystem (jo det är faktiskt sant, en kille tappade sitt på gåsen i måndags........Redigerar här, var lite berusad när jag skrev detta igår innan jag la mig - Det var på körningen i Fbg som det tappades ett avgassystem), gubbar på bmw-scootrar osv osv

Som sagt - jag skrev detta med en liten risk att få kritik. Men min åsikt är att i medelsnabba och allra helst snabba gruppen med jämna åkare på likvärdigt (!!!) material och banerfarenhet känner man sig ofta säkrare än i långsamma gruppen.

rätt eller fel !!?!?
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det lutar åt 4 grupper a' 20 min (dvs 15 min + in och ut), rullande schema även under lunch. Vi löser det på plats om det skulle bli annorlunda, men sammanfattningsvis kan man säga att det kommer bli riktigt mycket körning.

Ja :) Riktigt mycket körning blev det. Blev ofattbara 18 mil för mig på Gelleråsen. Instämmer också med övriga att det var bra arrangerat med.
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Tack för en fin bandag i efterhand. Plus för en Bottare närvarande som visade hur det skulle gå till.
Mycket säkrare lär det heller knappast bli med så lite folk på banan, skotrar eller ej. Röstar på gåsen även nästa år.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack för en fin dag och speciellt till Stefan Boman vår instruktör.
Nu flyter blicken svängpunkt apex utgång mycket bättre för mig.
Och tipsen till :tuttar.
Som satt på bönpallen.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Härligt att ni uppskattade dagen och att ni fick riktigt mycket körning.

Vi får se hur vi gör nästa år, om inte annat så måste vi hitta ett bättre datum så att vi får fler förare som kommer. Som det ser ut nu så gör vi en rejäl förlust och vi klarar inte ett sådant arrangemang till.

Mvh
Patrik
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top