Hanteringen av SD

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Spelar det in hur många det är, oavsett kostnader eller följdverkningar?

Är frågan till mig? Kan du förklara vad du menar?

Antalet spelar ju roll om man tittar på t ex bostadspolitiken. Vi har väl bland de högre befolkningstillväxterna i EU, och om man t ex behöver göra prognoser där får man ju försöka gissa på framtida invandring.

Så visst kan antalet spela roll, men vi reglerar ju inte flyktingmottagandet med att vi har en viss kvot vi försöker fylla.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är frågan till mig? Kan du förklara vad du menar?

Antalet spelar ju roll om man tittar på t ex bostadspolitiken. Vi har väl bland de högre befolkningstillväxterna i EU, och om man t ex behöver göra prognoser där får man ju försöka gissa på framtida invandring.

Så visst kan antalet spela roll, men vi reglerar ju inte flyktingmottagandet med att vi har en viss kvot vi försöker fylla.

Det var mer en fråga av allmän karaktär, inte specifikt riktad till någon.

Jag reflekterade bara på att det ofta talas om antal, undrande om det var fenomenet eller följdproblemen som var bekymret hos folk.

Ibland tycks det vara just fenomenet som skall bromsas.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skulle inte den här tråden handla om hur SD behandlas? :va

http://www.raddabarnen.se/press/vi-kommenterar/partisammanstallning-utan-sd/

I senaste numret av Rädda Barnens medlemstidning Barn finns en sammanställning över var de olika partierna står i barnrättspolitiska frågor. I samman-ställningen finns inte Sverigedemokraterna med. Så här resonerar vi:

Rädda Barnens värdegrund skiljer sig fundamentalt från Sverigedemokraternas värderingar. Det handlar bland annat om partiets motstånd mot att Sverige ska vara en trygg plats för barn på flykt och avståndstagandet från det mångkulturella samhällsbygget. Vår verksamhet tar sin utgångspunkt i Barnkonventionen, där en av grundprinciperna fastslår att inga barn får diskrimineras – en princip som genomsyrar allt vårt arbete. Därför har Rädda Barnens styrelse beslutat att vi inte deltar i möten som Sverigedemokraterna arrangerar och inte bjuder in dem till våra arrangemang. I konsekvens med det upplåter vi inte heller plats i vår medlemstidning till Sverigedemokraterna.

Rädda Barnen arbetar för att stärka barns rättigheter och det gör vi bland annat genom att påverka förtroendevalda i kommuner, landsting och riksdag. Vi har en viktig dialog med olika politiska partier, och vi väljer att publicera intervjuer med representanter för de partier som har ett aktivt engagemang för barns rättigheter, och som vi ser som viktiga i arbetet med att stärka barns rättigheter.

Rädda Barnen är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden folkrörelse. Vi har inte någon skyldighet att förmedla en komplett bild av de partipolitiska alternativen i Sverige. Information om vad Sverigedemokraterna tycker i olika frågor går att hitta på andra ställen för den som är intresserad.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag undrar så smått hur mycket man kan dribbla med demokratin innan det räknas som att man sviker sina väljare? Har partierna verkligen mandat att trixa och vara hur taktiska som helst? När moderater och vänster byter röster med varann med det enda syftet att manövrera ut ett parti som väljarna placerat där kan jag inte anse annat än att de begår hor mot sina egna. Demokratiskt valda skall bemötas och bekämpas inom demokratins spelregler, inte göra våld på dessa och det oavsett vad man anser om partiet ifråga. Är inte detta ett bevis på att etablerade partier behöver förbättra sig snarare än att konspirera?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/taktikrostning-avgjorde-budgeten

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5711567


(Tillräckligt på ämnet, Markus?)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Polisens operative chef i Karlstad, Rolf Sandberg, delar inte SD-ledaren Jimmie Åkessons uppfattning att mötet i Karlstad i onsdags kväll var en skandal.

Polisens operative chef i Karlstad, Rolf Sandberg, delar inte SD-ledaren Jimmie Åkessons uppfattning att mötet i Karlstad i onsdags kväll var en skandal. Enligt Åkesson gjorde han några försök att tala, men tvingades sedan avbryta mötet på grund av att motdemonstranter störde ut mötet.

Men Rolf Sandberg delar inte den uppfattningen.

– Jag vill påpeka att Jimmie Åkesson använder stora ord här. Det här var ingen skandal. Vi hade resurser så vi kunde klara av det vi föreslog honom men han ville inte, säger han till Värmlands Folkblad.

– Vi informerade honom om att vi kunde göra en selektering och flytta hans meningsfränder närmare samt flytta de övriga längre bort, men det ville han inte. Vi föreslog även att vi kunde tömma torget, men han ville inte det heller, säger Rolf Sandberg.

Därmed är svenska journalisters förhållande till SD inte okomplicerat. Journalisten Björn Häger har i sin bok ”Problempartiet” granskat hur medierna agerade gentemot SD inför valet 2010. Där framgår att vissa redaktioner valde att försöka tiga ihjäl partiet, rädda för att ge SD draghjälp genom att ge dem uppmärksamhet. I efterhand kan vi se hur det gick. Häger konstaterar att försöken att tiga ihjäl SD istället förstärker bilden av partiet som en mobbad underdog, en bild som SD gärna odlar. När de stoppas i debatter och i annonser så säger man att vi i medierna inte vågar släppa fram SD:s budskap.

:eek:fferkofta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur hade det låtit om de hade gjort nämnda förflyttning och hur många offerkoftor hade då inte vädrats?

Fler, men vad har det med saken att göra?

Vems agerande värderar du högst, en partiledares eller en arbetslös 20-årings?

Visst kan man tycka att de skall värderas lika, men så ser väl knappast verkligheten ut som det är idag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror inte SD tycker det är roligt bli störda faktiskt, mot en partiledare står en lägre polischef, är inte alls säker på vems ord som väger tyngst eller vad som är sant.

Helt klart är att SD inte lyckas genomföra sina manifestationer pga att de blir störda av vänstern, det är problemet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror inte SD tycker det är roligt bli störda faktiskt, mot en partiledare står en lägre polischef, är inte alls säker på vems ord som väger tyngst eller vad som är sant.

Helt klart är att SD inte lyckas genomföra sina manifestationer pga att de blir störda av vänstern, det är problemet.

Roligt är iaf. att V tror sig vinna med förfarandet, trots att erfarenheten talar mot det.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fler, men vad har det med saken att göra?

Vems agerande värderar du högst, en partiledares eller en arbetslös 20-årings?

Visst kan man tycka att de skall värderas lika, men så ser väl knappast verkligheten ut som det är idag.

Är det enda alternativen? Det kommer väl an på vilka som får incitament att dra på koftan och det lär skära genom hela vänsterflanken från topp till botten jämte en hel del andra.

Det enda som kunde räddat den situationen är lite allsång; "We shall overcome..."

...eller inte.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är det enda alternativen? Det kommer väl an på vilka som får incitament att dra på koftan och det lär skära genom hela vänsterflanken från topp till botten jämte en hel del andra.

Det enda som kunde räddat den situationen är lite allsång; "We shall overcome..."

...eller inte.

Absolut, men har V-ledningen gnällt över att folk i den tysta protesten flyttats, jag har iaf. inte sett något.

Nåväl, det är fortfarande ett politiskt spel utan vidare värde...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Absolut, men har V-ledningen gnällt över att folk i den tysta protesten flyttats, jag har iaf. inte sett något.

Nåväl, det är fortfarande ett politiskt spel utan vidare värde...

Apropå offerkoftor och lättkränkthet. Hade tex S eller M haft mindre av den varan i fall de hade blivit äggkastade, överröstade och både åhörare och talare verbalt/fysiskt attackerade vid sina torgmöten tror ni? Det tror jag knappast. Jag tror precis tvärtom. Och att det hade blivit ett jävla hallå i medierna om det.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Apropå offerkoftor och lättkränkthet. Hade tex S eller M haft mindre av den varan i fall de hade blivit äggkastade, överröstade och både åhörare och talare verbalt/fysiskt attackerade vid sina torgmöten tror ni? Det tror jag knappast. Jag tror precis tvärtom. Och att det hade blivit ett jävla hallå i medierna om det.

De hade ju absolut försökt få sympatier, frågar är ju om de aktivt skulle försöka profilera sig som utstötta.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
De hade ju absolut försökt få sympatier, frågar är ju om de aktivt skulle försöka profilera sig som utstötta.

Men detta sker ju vid varje möte SD har. Att det inte benämns i media för vad det är, dvs ett stort direkt hot mot demokratin, är ju beklämmande. Ca 10% av Sveriges befolkning blir i princip tystade.

Och att inte de andra partierna tar tydligare avstånd när det knappast är något de själva hade velat bli utsatta för är konstigt, minst sagt. Det verkar vara nån slags tävling om vem som kan visa tydligast avstånd till SD. De tror att de ska vinna väljare på det antagligen men det verkar vara tvärtom.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De hade ju absolut försökt få sympatier, frågar är ju om de aktivt skulle försöka profilera sig som utstötta.

Vilket jag tycker att SD verkligen inte gör, jag har hört Jimmy säga flera gånger att "självklart skall SD granskas som alla andra partier" (utan tillägget som hade varit relevant, att de granskas mycket hårdare än andra partier).
Det passar dock inte den nuvarande eliten att tydliggöra hans verkliga inställning, utan man plockar upp massa annat skit och försöker kleta ned dem med istället. Att SD de facto är mycket mer utsatt än alla andra partier är ju ett faktum, så även om de var offerkoftor - så vore det ju med all rätt.

Såg att extremist- och pyttelilla partiet FI fick en framsida i den "borgerliga" SvD (!) i helgen, inte ett negativt ord stavades.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Men detta sker ju vid varje möte SD har. Att det inte benämns i media för vad det är, dvs ett stort direkt hot mot demokratin, är ju beklämmande. Ca 10% av Sveriges befolkning blir i princip tystade.

Och att inte de andra partierna tar tydligare avstånd när det knappast är något de själva hade velat bli utsatta för är konstigt, minst sagt. Det verkar vara nån slags tävling om vem som kan visa tydligast avstånd till SD. De tror att de ska vinna väljare på det antagligen men det verkar vara tvärtom.

Ja, dom liksom målat in sig i ett hörn, men ge det lite tid, har bara pratat med en enda som tyckte det var en bra handling med den "tysta" protesten.

Gissa vad han tillhör...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vilket jag tycker att SD verkligen inte gör, jag har hört Jimmy säga flera gånger att "självklart skall SD granskas som alla andra partier" (utan tillägget som hade varit relevant, att de granskas mycket hårdare än andra partier).
Det passar dock inte den nuvarande eliten att tydliggöra hans verkliga inställning, utan man plockar upp massa annat skit och försöker kleta ned dem med istället. Att SD de facto är mycket mer utsatt än alla andra partier är ju ett faktum, så även om de var offerkoftor - så vore det ju med all rätt.

Såg att extremist- och pyttelilla partiet FI fick en framsida i den "borgerliga" SvD (!) i helgen, inte ett negativt ord stavades.

SD får ganska bra utrymme i press med tanke på sida, men allt som skrivs om dom läses som fan tolkar bibeln, och det av det egna ledet.

Schyman vill sätta ideologi före ekonomi

Pengar är ett känsligt ämne för FI:s talesperson Gudrun Schyman. Men inte heller så värst viktigt.

Ser ju inte så jättebra ut med tanke på var tidningen står, eller?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SD får ganska bra utrymme i press med tanke på sida, men allt som skrivs om dom läses som fan tolkar bibeln, och det av det egna ledet.



Ser ju inte så jättebra ut med tanke på var tidningen står, eller?

Jag förstår ingen av dina kommentarer, men jag vet att i pappersutgåvan så frågade "journalisten" hur Gudrun såg på olika skatter, efter en eller möjligen två följdfrågor så blev Gudrun dock sur "eftersom vi inte pratat ihop oss om det där så det är ju oschysst att fortsätta fråga", vilket så klart den medlöpande "journalisten" nöjde sig med, och det hade hon ju säkert gjort om Jimmy inte ville - eller ens kunde - svara på de allra enklaste frågor. :lol

Jag förstår inte riktigt vad vi diskuterar, ingen på hela jorden kan väl påstå att SD generellt sett behandlas som andra partier? :confused:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag förstår ingen av dina kommentarer, men jag vet att i pappersutgåvan så frågade "journalisten" hur Gudrun såg på olika skatter, efter en eller möjligen två följdfrågor så blev Gudrun dock sur "eftersom vi inte pratat ihop oss om det där så det är ju oschysst att fortsätta fråga", vilket så klart den medlöpande "journalisten" nöjde sig med, och det hade hon ju säkert gjort om Jimmy inte ville - eller ens kunde - svara på de allra enklaste frågor. :lol

Jag förstår inte riktigt vad vi diskuterar, ingen på hela jorden kan väl påstå att SD generellt sett behandlas som andra partier? :confused:

Jag tror vi diskuterar faktumet att de tjänar på att just inte bli behandlade som andra partier.

Att FI inte blir ställda på väggen är inget annat än tragiskt, de är inget annat än en liten samling hönshjärnor.

Får man skriva hönshjärnor nu för tiden.:va
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top