XLmotos egna märke, Course

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag är 186cm och 58 är absolut inte för kort för mig?[/QUOK

Kanske långa ben, kort kropp, lång hals och långt huvud. ?

Viss skillnad om man som jag har korta ben, lång kropp, kort hals och kort huvud.
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Tycker att Course prylarna verkar vara ok med tanke på priset. Köpte ett two seasons ställ och det känns bättre än mitt gamla som kostade 3-4 ggr mer. Skydden känns bra i stället.
Problemet är storlekarna. Jag behövde gå upp två storlekar på byxor och en på jacka jämfört med min normala storlek. 190cm 100kg xxxl på byxor och xxl på jacka.

Testade jeans och ingen storlek passade. Största problemet är längden. Asiatiska mått?
 

Dalener6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2015
Ort
Solna
Hoj
2007, Kawasaki, er6n
Är det något som har åsikter om deras racing stövlar? Köpte hem ett par på prov men tvekar på uppbyggnaden! Känns lite klent för ändamålet..
 

Mauritze

Medlem
Gick med
21 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
94 Kawasaki ZZR600
Måste fråga en sak Ni säger att dem är små i storlek gäller det rakt av eller bara i längden.
Jag har problem att hitta byxor som inte är för långa, behöver byxor med korta ben.
Kan vanliga 48 vara lika korta ben som SL på andra butiker?
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Testar att damma av den här gamla tråden...! Någon som har färska insikter om Course-prylar? Eller länk till något test? Kammar noll på Google...:gråta
 

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Ort
Nedre Rakvattnet, Knäckebröhult
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Testar att damma av den här gamla tråden...! Någon som har färska insikter om Course-prylar? Eller länk till något test? Kammar noll på Google...:gråta

Det är som med Biltema, en del prylar är riktigt bra, annat är skräp. Svårt att veta om man inte kan bilda sig en uppfattning på plats. Själv har jag ett par handskar från Course som jag är väldigt nöjd med, samt ett par mc-skor jag är mindre belåten med. Hjälmar, jackor o byxor vet jag inte hur de är.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Märkligt sätt att stava ”Kina” på...


Buy quality, cry once
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Testar att damma av den här gamla tråden...! Någon som har färska insikter om Course-prylar? Eller länk till något test? Kammar noll på Google...:gråta

Kan bara flika in med lite erfarenheter..

Tvådelat skinnställ.
Tre säsonger utan vurpor och det funkar fortfarande bra, men sömmar släpper lite här o var, och innerfoder i byxorna har gått sönder. Jag hade inte köpt det igen, utan hade gått på ett annat mer välrenommerat märke med förväntningarna om att sömmar INTE släpper etc. Passform på mig 186/92-ish kg e bra.

Stövlar race och touring
Båda paren är mjuka och sköna och sitter kanon på mina fötter, men läcker in lite vatten och inger inget förtroende vid eventuell vurpa (helt enkelt för mjuka). Har visserligen inga andra erfarenheter av "riktiga" märkens vägstövlar och vet därför inte hur sådana ska eller brukar vara, så jag har egentligen svårt att uttala mig...

Handskar av olika sorter
Efter inkörning är alla handskar jag har av märket sköna och skinnet ser och känns likadant ut som mina märkeshandskar från olika tillverkare typ Klim, Dainese, Aplinestars etc. Mycket nöjd.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har deras Four Seasons ställ och har slagit nån form av personrekord i storlekar, XXXL på byxan och XXL på jackan. Detta krävdes för att få på sig kläderna med skyddsjacka, skyddsbyxa och knäskydd under. Är ca 176 lång och 10 kg för tung ;) just under 90 kg. Är väl både lönnfet och hyfsat kraftiga ben men normalt brukar L-XL funka.

Hur kvalitén är får väl framtiden utvisa jag kommer att köra grus, offroad med detta ställ, ville snabbt få tag på ett ställ att ha tillsammans med lös skydd och det var rea på dessa ställ på XL moto jag chansade. Har varit en kall vår här i norr och då funkar stället bra men det är lite dåligt med ventilationen då det blev +23 och strålande sol och jag var och åkte i skogen trots bägge fodrena var urplockade och alla ventilationsöppningar var öppnade.

Försöker nu hålla koll efter beggade kvalitetsställ eller vänta på nån rea av kvalitetskläder.
 

Ekendahl

Medlem
Gick med
19 Apr 2019
Ort
ULRICEHAMN
Hoj
GSX400F
Har kört deras 2 seasons allväderställ 2 säsonger.
Course MC stövlar.

Ska tåla vatten, men kör du i regn blir det blött rakt igenom både på stövlar och kläder.

Sömmar i innerfoder i byxan har gått upp.. varmt på soliga dagar.
Men de va billigt så vad kan man vänta sig
 

Ekendahl

Medlem
Gick med
19 Apr 2019
Ort
ULRICEHAMN
Hoj
GSX400F
Är lite sugen på deras Course street skinnjacka.

Någon som har den?
Kostar en del mer än allväderställ så kvaliten kanske är högre med ?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag köpte ett par handskar för något år sedan.
Men det var länge sedan jag kastade dom. Sömmarna sprack,kardborreband gick av och lossnade. Det enda positiva var att dom var mjuka att använda.

Kommer aldrig att köpa något av det skräpmärket igen
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Sitter med två uppsättning handskar som funkat utmärkt i flera år, och ett nytt par där högerhandsken verkar snesydd på något sätt, och inte alls synkar med vänsterhandsken. Högerhandsken är dessutom mindre, och har knogskydden felplacerade.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top