Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    [QUOTE=Mögel;6168327]Jag är 186cm och 58 är absolut inte för kort för mig?[/QUOK

Kanske långa ben, kort kropp, lång hals och långt huvud. ?

Viss skillnad om man som jag har korta ben, lång kropp, kort hals och kort huvud.

Medlem Fårskallens avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    FZ8-N
    Tycker att Course prylarna verkar vara ok med tanke på priset. Köpte ett two seasons ställ och det känns bättre än mitt gamla som kostade 3-4 ggr mer. Skydden känns bra i stället.
    Problemet är storlekarna. Jag behövde gå upp två storlekar på byxor och en på jacka jämfört med min normala storlek. 190cm 100kg xxxl på byxor och xxl på jacka.

Testade jeans och ingen storlek passade. Största problemet är längden. Asiatiska mått?

Medlem
    Reg.datum
    nov 2015
    Hoj
    2007, Kawasaki, er6n
    Är det något som har åsikter om deras racing stövlar? Köpte hem ett par på prov men tvekar på uppbyggnaden! Känns lite klent för ändamålet..

Medlem
    Reg.datum
    jul 2015
    Hoj
    94 Kawasaki ZZR600
    Måste fråga en sak Ni säger att dem är små i storlek gäller det rakt av eller bara i längden.
    Jag har problem att hitta byxor som inte är för långa, behöver byxor med korta ben.
    Kan vanliga 48 vara lika korta ben som SL på andra butiker?

Börsmäklarn Mahhbechhs avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Briggs & Stratton
    Finns det några fickor alls på helstället?

Glad Sommar! Cowbells avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    2010 BMW F800r
    Testar att damma av den här gamla tråden...! Någon som har färska insikter om Course-prylar? Eller länk till något test? Kammar noll på Google...

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Bulldog
    Citat Ursprungligen postat av Cowbell Visa inlägg
    Testar att damma av den här gamla tråden...! Någon som har färska insikter om Course-prylar? Eller länk till något test? Kammar noll på Google...
    Det är som med Biltema, en del prylar är riktigt bra, annat är skräp. Svårt att veta om man inte kan bilda sig en uppfattning på plats. Själv har jag ett par handskar från Course som jag är väldigt nöjd med, samt ett par mc-skor jag är mindre belåten med. Hjälmar, jackor o byxor vet jag inte hur de är.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Märkligt sätt att stava ”Kina” på...

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Börsmäklarn Mahhbechhs avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Briggs & Stratton
    Citat Ursprungligen postat av Cowbell Visa inlägg
    Kan bara flika in med lite erfarenheter..

Tvådelat skinnställ.
    Tre säsonger utan vurpor och det funkar fortfarande bra, men sömmar släpper lite här o var, och innerfoder i byxorna har gått sönder. Jag hade inte köpt det igen, utan hade gått på ett annat mer välrenommerat märke med förväntningarna om att sömmar INTE släpper etc. Passform på mig 186/92-ish kg e bra.

Stövlar race och touring
    Båda paren är mjuka och sköna och sitter kanon på mina fötter, men läcker in lite vatten och inger inget förtroende vid eventuell vurpa (helt enkelt för mjuka). Har visserligen inga andra erfarenheter av "riktiga" märkens vägstövlar och vet därför inte hur sådana ska eller brukar vara, så jag har egentligen svårt att uttala mig...

Handskar av olika sorter
    Efter inkörning är alla handskar jag har av märket sköna och skinnet ser och känns likadant ut som mina märkeshandskar från olika tillverkare typ Klim, Dainese, Aplinestars etc. Mycket nöjd.
    "Som vit man är du skyldig att känna skuld."

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Jag har deras Four Seasons ställ och har slagit nån form av personrekord i storlekar, XXXL på byxan och XXL på jackan. Detta krävdes för att få på sig kläderna med skyddsjacka, skyddsbyxa och knäskydd under. Är ca 176 lång och 10 kg för tung just under 90 kg. Är väl både lönnfet och hyfsat kraftiga ben men normalt brukar L-XL funka.

Hur kvalitén är får väl framtiden utvisa jag kommer att köra grus, offroad med detta ställ, ville snabbt få tag på ett ställ att ha tillsammans med lös skydd och det var rea på dessa ställ på XL moto jag chansade. Har varit en kall vår här i norr och då funkar stället bra men det är lite dåligt med ventilationen då det blev +23 och strålande sol och jag var och åkte i skogen trots bägge fodrena var urplockade och alla ventilationsöppningar var öppnade.

Försöker nu hålla koll efter beggade kvalitetsställ eller vänta på nån rea av kvalitetskläder.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Er6-n
    Har kört deras 2 seasons allväderställ 2 säsonger.
    Course MC stövlar.

Ska tåla vatten, men kör du i regn blir det blött rakt igenom både på stövlar och kläder.

Sömmar i innerfoder i byxan har gått upp.. varmt på soliga dagar.
    Men de va billigt så vad kan man vänta sig

Medlem
    Reg.datum
    apr 2019
    Hoj
    Er6-n
    Är lite sugen på deras Course street skinnjacka.

Någon som har den?
    Kostar en del mer än allväderställ så kvaliten kanske är högre med ?

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Jag köpte ett par handskar för något år sedan.
    Men det var länge sedan jag kastade dom. Sömmarna sprack,kardborreband gick av och lossnade. Det enda positiva var att dom var mjuka att använda.

Kommer aldrig att köpa något av det skräpmärket igen

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm! perjuls avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Yamaha XT600E, BMW F800GS, Suzuki DL650
    Sitter med två uppsättning handskar som funkat utmärkt i flera år, och ett nytt par där högerhandsken verkar snesydd på något sätt, och inte alls synkar med vänsterhandsken. Högerhandsken är dessutom mindre, och har knogskydden felplacerade.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lite bilder jag knäppte en av dagarna på Gotland Ring med IBF, 2020: Använd fritt, nämn mig om bilderna postas i Sociala Media:

Dr.Pepper
Vill du annonsera ovan? Klicka här