Tankgrepp

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Körde bankurs med SMC idag och det var så klart hur kul som helst, som vanligt :yoparty

Dock är det så att R1:an jag köpte för ett ca ett år sen har helt kasst grepp för knäna vid tanken vilket gör att man blir väldigt trött i ben/knän.

Provsatt en hoj med "Tank Treadz" och det var ju grymt bra! Har surfat runt en del men inte hittat det till min hoj.

Sen finns det ju andra produkter, Tech Spec Snake Skin, High Fusion, C3, Stomp Grip, m.m. Vore så klart bra om det ger mycket grepp men inte sliter på skinnstället så mycket. Hörde att Stomp Grip sliter ganska mycket.

Någon som vet vad som är bäst och var det kan köpas? Modellanpassat till R1 -98 vore fint, annars universal. :)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Har haft Stomp, Treadz och provkört snake skinz genom åren. Tank tredz är bäst: Stomp ser fördjävligt ut och sliter på stället, Skinz har kasst grepp och ytan på Tredz nöts ut med tiden. Jag kan leva med att byta Tredz vartannat år eller så, nackdelarna med dom andra är inte ok för mig.

Fast jag säger som vanligt: Bäst är att gummera insida knä/lår på skinnstället, då har man alltid greppytan med sig oavsett vilken hoj man sitter på. Casco Liquisole har funkat kalas för mig, lämnar dock inga garantier på att lacken håller.
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Har stompgrips på min 600rr. Ger ett awesome grepp ja, men sliter på skinstället mer än utlovat.. Men jag är helnöjd - "det drabbar ingen fattig" :tungan
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Eazi-Grip är klart prisvärt alternativ som greppar bra. Får vara lite försiktig med bensinen bara när man tankar då limmet på dem ogillar bensin.
(för att förtydliga, sölade ganska ordentligt några gånger och sen börja limmet släppa lite i kanterna, inte så att de löses upp och försvinner om det kommer ett par droppar)

Bästa är att köpa "sheets" och klippa själv, räcker till 2 hojar om man klipper taktiskt http://www.ebay.co.uk/itm/Eazi-Grip...08?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a1ac50d28
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tredz rockar. Är inne på tredje säsongen på mina, och de är lika bra än. :) Greppar utan att äta skinnställ, och till skillnad mot techspec så greppar de verkligen.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Eazi-Grip är klart prisvärt alternativ som greppar bra. Får vara lite försiktig med bensinen bara när man tankar då limmet på dem ogillar bensin.
(för att förtydliga, sölade ganska ordentligt några gånger och sen börja limmet släppa lite i kanterna, inte så att de löses upp och försvinner om det kommer ett par droppar)

Bästa är att köpa "sheets" och klippa själv, räcker till 2 hojar om man klipper taktiskt http://www.ebay.co.uk/itm/Eazi-Grip...08?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a1ac50d28

Har oxå lurat på Eazi-grip. Sliter inte ut kläderna eller?
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Har provat alla varianter och ger följande recensioner:

Stompgrips: bra fäste dock mindre snygga och sliter rätt bra på stället.
Snakeskins: snygga, fästet sisådär sliter inte då mycket stället.
Treadz: bra fäste, slits dock ut rätt fort i mitt tycke.
C3: senaste köpet, är nöjd med fäste, slitstyrka och utseende. Blir nog dessa även nästa gång :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tack för alla svar! :) Blir till att köpa Tredz.

Fick ju en länk till den här sidan, men vilken variant ska man?
http://www.tre65.se/tank-tredz/universal

Jag hade de vågformade på förra hojen. Att tänka på är att de blir skitiga av stället så efter en stund är de inte lika "osynliga" som direkt efter montering.

Men som tidigare sagt väldigt bra grepp!
 

hansaa

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Linköping
Hoj
triumph daytona 675
TS! Har ett par Stomp grips till min Daytona 675, är det så att dem passar till yamaha's tank också? om man kollar på modellen så ser det ut att passa till vilken hoj som helst. är du intresserad så har jag ett par nya
till en bra peng. mhv:rolleyes:
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tips för montering av tredz.
Blomspruta med vatten och en smal roller gör det lättare att få dem dit man vill utan luftbubblor. De är ganska tunna och lätta att göra fel med.
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Återigen, tack så mycket för alla svar! :) Då testar jag ett par Large till att börja med :tummenupp
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kanske OT men kan någon förklara varför skålningen på R6 är så brutalt mycket större än på R1?
Torrbryter man en R6 känns det som att man omöjligen kan tappa knäfästet när man väl sträckt på vristen?

Eller finns det fördelar med rakare tank?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Det blev bra, spännande att testa imorgon :)
 

Bifogat

  • 10313359_10201185966966369_6856962627612331185_n.jpg
    10313359_10201185966966369_6856962627612331185_n.jpg
    113.5 KB · Visningar: 152

Tritanium

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Skövde
Hoj
VTR SP-1, VFR800FI
uploadfromtaptalk1401043372386.jpg
Jag satta dit ett par Snake skinns i veckan, oh vilken skillnad det blev, nu slipper åka in i tanken varje gång man bromsar. Kurvorna är än mer lättsvängda och kontrollerade.
Ångrar att jag inte satt dit fästen tidigare.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top