Var är alla anti-kärnisar nu?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är bättre du citerar artikeln istället för bara en länk.
Jag och många andra vägrar konsekvent besöka aftonbladets eller expressens hemsidor eftersom detta generar trafik som gynnar dessa oseriösa media.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Den 13 maj gick bara Hüseyin Avkaş och hans son Ferhat till jobbet, den yngste sonen Fatih stannade hemma för att han var sjuk.

Några timmar senare small explosionen i gruvan.

Ferhat var nere i gruvan när katastrofen ägde rum, medan Hüseyin stod ovan jord och tittade med skräck på hur rök bolmade ut ur gruvans öppning.

Alla i närheten flydde i panik för att rädda sina liv.

Men inte Hüseyin. Han sprang rakt ner i gruvan för att rädda sin son. Vad som hände sedan är det ingen som vet.

När räddningsarbetare hittade Hüseyin och hans son var de döda – men höll om varandra.

Olycka i kolgruva, det händer med jämna mellanrum. Ändå är det inte via kolgruvorna som flest dödas av kolkraften utan via luftföroreningar. Många hundratusentals i Sverige är drabbade av KOL.

Så gaggar man om kärnkraftsolyckan där en människa dog då en trycktank exploderade... frustration är vad jag känner... :mad:
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Olycka i kolgruva, det händer med jämna mellanrum. Ändå är det inte via kolgruvorna som flest dödas av kolkraften utan via luftföroreningar. Många hundratusentals i Sverige är drabbade av KOL.

Nu har man visst sovit på samhällslektionerna igen, inte visste jag att KOL var något man grävde upp ur gruvor. Det verkar ju helt befängt, varför måste man gräva upp något som förstör lungorna på flera hundra tusen personer bara i Sverige?

Jag blir riktigt förbannad nu när jag tänker på det, min f.d. snälla tant till granne har KOL och det är tack vara de där förbannade gruvarbetarna! Här ska fanimej skrivas plakat!!:mad:

STÄNG GRUVORNA, FÖRBANNADE PISSFITTOR!
VI VILL INTE HA ER KOL!

:mad::mad::mad:
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nu har man visst sovit på samhällslektionerna igen, inte visste jag att KOL var något man grävde upp ur gruvor. Det verkar ju helt befängt, varför måste man gräva upp något som förstör lungorna på flera hundra tusen personer bara i Sverige?

Jag blir riktigt förbannad nu när jag tänker på det, min f.d. snälla tant till granne har KOL och det är tack vara de där förbannade gruvarbetarna! Här ska fanimej skrivas plakat!!:mad:

STÄNG GRUVORNA, FÖRBANNADE PISSFITTOR!
VI VILL INTE HA ER KOL!

:mad::mad::mad:

Lungemfysen, eller KOL, får man av luftföroreningar. T ex från kolkraftverk i Polen eller Tyskland. De flesta som får KOL är rökare men en andel får det ändå.

Kolkraftverk dödar dagligen, det är vetenskapligt belagt, så det är ju inte samhällskunskapen du sov på utan NO.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Nu är väl majoriteten av miljöaktivisterna(kärnkraftsmotståndare) mot kolgruvor oxå, eller?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varför välja mellan pest och kolera :va

Om man verkligen vill ta reda på vilka energislag som svenska folket föredrar och vill ha mer av, så är det förmodligen ännu lämpligare att titta på den årligen återkommande undersökningen från SOM-institutet. De redovisade att under 2010 så ansåg endast 19 procent att vi borde ”satsa mer” på kärnkraft de närmaste 5-10 åren, vilket gör kärnkraft till det tredje mest impopulära alternativet, efter kol och olja. På topp tre hittar vi solenergi (81 procent), vindkraft (66 procent) och vågkraft (58 procent). Det är dessutom resultat från en undersökning som gjordes innan olyckan i Fukushima. Det kan tänkas att åsikterna har ändrats något sedan dess.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/stammer-inte-att-svenskarna-vill-ha-karnkraft_7065933.svd
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Varför välja mellan pest och kolera :va

Om man verkligen vill ta reda på vilka energislag som svenska folket föredrar och vill ha mer av, så är det förmodligen ännu lämpligare att titta på den årligen återkommande undersökningen från SOM-institutet. De redovisade att under 2010 så ansåg endast 19 procent att vi borde ”satsa mer” på kärnkraft de närmaste 5-10 åren, vilket gör kärnkraft till det tredje mest impopulära alternativet, efter kol och olja. På topp tre hittar vi solenergi (81 procent), vindkraft (66 procent) och vågkraft (58 procent). Det är dessutom resultat från en undersökning som gjordes innan olyckan i Fukushima. Det kan tänkas att åsikterna har ändrats något sedan dess.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/stammer-inte-att-svenskarna-vill-ha-karnkraft_7065933.svd

Var fjärde svensk vill bygga nya kärnkraftverk.

Trots propaganda, det tycker jag är rätt bra siffror.:tummenupp
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag har ju redan el i vägguttaget så för egen del behöver det inte satsas någonstans, ville ju vara miljömedveten.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag har ju redan el i vägguttaget så för egen del behöver det inte satsas någonstans, ville ju vara miljömedveten.

Bor du dessutom mitt i stan är du ju helt safe.:)

elberoende.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var fjärde svensk vill bygga nya kärnkraftverk.

Trots propaganda, det tycker jag är rätt bra siffror.:tummenupp

Skulle snarare säga avsaknaden av propaganda eller åtminstone en nationell diskussion. Det bedrivs ju verkligen ingen energidebatt överhuvudtaget i landet. De gröna och V gör väl möjligen ibland små taniga försök,så AGV och resten av kärnkraftsfolket kan garanterat sova gott om natten.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skulle snarare säga avsaknaden av propaganda eller åtminstone en nationell diskussion. Det bedrivs ju verkligen ingen energidebatt överhuvudtaget i landet. De gröna och V gör väl möjligen ibland små taniga försök,så AGV och resten av kärnkraftsfolket kan garanterat sova gott om natten.

Propaganda är inget positivt.

Men låt höra, hur löser vi elkraften utan klyvning?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skönt att det finns elbolag som erbjuder enbart kärnkraftsel till kunden. Vindkraften kan de stoppa i...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top