Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 16171819202122
Resultat 421 till 430 av 430
  1. #421
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Är det en go lösning verkligen med en massa packningar och shims på hög? Låter som ett recept på blåst toppackning? Skära ut en kopparpackning och nästan ha en meridentraja tycker jag låter bättre! ?
    Tanken har slagit mig...

  2. #422
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 826
    Citat Ursprungligen postat av Triumph-Jocke Visa inlägg
    Tanken har slagit mig...
    Sparar ju säkert flera kronor på toppackningar också.

  3. #423
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Har gjort mig ett shims idag.
    Ska bara slipas till rätt tjocklek också...

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180407_172320.jpg
Visningar:	33
Storlek:	113,3 KB
Id:	442829 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180407_172313.jpg
Visningar:	41
Storlek:	126,4 KB
Id:	442830

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180407_204704.jpg
Visningar:	33
Storlek:	133,7 KB
Id:	442831

  4. #424
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Leksand
    Hoj
    Aprilia RSV Mille 2001 (turbo)
    Inlägg
    393
    Jag har laddat 1,2 bar på gsxr1000 i bänk med lite drygt 9,3 i komp på vanlig 98 oktan.
    Kamkedjan var så spänd på den maskinen så sträckaren behövdes egentligen inte, på grund av att toppen var höjd.
    Ska du ner till 8,5 i komp så ska du lägga till minst 2,6 mm spacer som du säger. Det är väldigt tjock spacer.. Jag kan inte triumph så bra men jag misstänker att kamkedjan kan bli för kort om du höjer så mycket.
    Det går ju även att sätta i längre kamkedja men den blir ju 2 länk extra och då kan det vara bra att hooka upp slaksidans kamkedjeguide för att det ska lira men det märker du..


    Citat Ursprungligen postat av Triumph-Jocke Visa inlägg
    1 bar bör räcka att ladda!

    Det är som du säger, lösa cylinderfoder nerstuckna i blocket, så shimset måste vara vid topplockspackningen.

    Hur är komp.-förhållandet på din turbohoj?

    Jag tänkte 8,5:1 i min... det ska jag enligt mina beräkningar få till om jag har ett shims på 1,8 mm och med två topplockspackningar(en på var sida om shimset).

    Fast jag kanske ska nöja mig med ett shims på 1,5 mm... då får jag 8,86:1 i komp.-förhållande
    (med två packningar då).
    En packning är 1,1 mm tjock, så det skulle bli 2,6 mm extra höjd.

    Hmm...

    - - - Updated - - -



    ..

  5. #425
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Jag får svarva mig några distanser som motsvarar den totala tilltänkta tjockleken på packningar och shims, lägga på toppen och kolla om kamkedjan räcker till...

  6. #426
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Har testmonterat toppen med mina dummy-distanser för att simulera packningar + shims. Sen i med kammar och kamkedja för att kontrollera att kedjan räcker till... Det gjorde den!

    Sträckaren hoppade ut 2 hack, det kan nog bli ett tredje också när motorn körs på riktigt och kedjan blir lite längre av värmen.
    Så det lär ju funka.

    Bara att fortsätta enligt planen!

  7. #427
    hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Fbg
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Inlägg
    5 430
    4 år nu sedan inköpet, blir den någonsin klar ska själv iväg å kika på en speed triple i helgen -01, är det något speciellt jag bör kika lite extra på? Du bör ha rätt koll på denna maskin vid det här laget jocke
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

  8. #428
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    4 år nu sedan inköpet, blir den någonsin klar ska själv iväg å kika på en speed triple i helgen -01, är det något speciellt jag bör kika lite extra på? Du bör ha rätt koll på denna maskin vid det här laget jocke
    Ja, det har dragit ut på tiden. Iaf minst 1,5 år pga att första motorn havererade. Ett vevlager som gav sig, troligtvis pga för lite oljetillförsel. Turbon slukade nog för mycket av det som oljepumpen gav... ska va fixat med nya motorn!

    -02 kom en större uppdatering av motorn, nytt insprutningssystem bl.a.
    Gav en mer sofistikerad gång på motorn än -01:an.

    Har själv haft en -01:a, en nuclear red, eller som vanligt folk skulle kalla cerise... Gillade faktiskt den färgen, inte så att den försvann i mängden direkt.
    Lät få den mappad i bänk med en Powercommander.
    Blev ganska stor skillnad på motorgången, även om den inte var så illa innan. Mycket bättre vrid blev det.

    Annars så vet jag inte om några modell-specifika problem som dom dragits med.

    Jag upplever att Triumph har haft mycket bättre avstämda insprutningssystem än andra, vad det gäller on/off ryckighet vid avslag och påslag på gasen.

  9. #429
    hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Fbg
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Inlägg
    5 430
    Citat Ursprungligen postat av Triumph-Jocke Visa inlägg
    Ja, det har dragit ut på tiden. Iaf minst 1,5 år pga att första motorn havererade. Ett vevlager som gav sig, troligtvis pga för lite oljetillförsel. Turbon slukade nog för mycket av det som oljepumpen gav... ska va fixat med nya motorn!

    -02 kom en större uppdatering av motorn, nytt insprutningssystem bl.a.
    Gav en mer sofistikerad gång på motorn än -01:an.

    Har själv haft en -01:a, en nuclear red, eller som vanligt folk skulle kalla cerise... Gillade faktiskt den färgen, inte så att den försvann i mängden direkt.
    Lät få den mappad i bänk med en Powercommander.
    Blev ganska stor skillnad på motorgången, även om den inte var så illa innan. Mycket bättre vrid blev det.

    Annars så vet jag inte om några modell-specifika problem som dom dragits med.

    Jag upplever att Triumph har haft mycket bättre avstämda insprutningssystem än andra, vad det gäller on/off ryckighet vid avslag och påslag på gasen.
    ok tack!

    tyvärr så är inte blocket söndergödslat med speed triple, känns som att man får ta det som bjuds bland de äldre, finns en 01:a för tillfället och en 02:a med avståndsproblem för min del

    edit: 02:an är såld
    Senast redigerat av abethebabe den 2018-04-16 klockan 19:20.
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

  10. #430
    Medlem Triumph-Jockes avatar
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Hagfors
    Hoj
    2010, Triumph Speed Triple
    Inlägg
    355
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180424_181314.jpg
Visningar:	34
Storlek:	122,0 KB
Id:	443304 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20180427_165508.jpg
Visningar:	28
Storlek:	166,8 KB
Id:	443305

    Nu sitter toppen på igen iaf...

Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 16171819202122

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Hmm så man kanske skulle behålla sin gamla 2016 och kitta den istället..

javaguru
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här