Tank grip!!!

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Köp TechSpecs "snake skin" istället. Förhållandevis billiga, aldrig behövt tulla när jag beställt direkt via deras hemsida.
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Har köpt sådana precis, ska bli intressant o se hur kvaliteten är. Jag har dem främst för att slippa få tanken matt på sidorna
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

:fakta

Diskreta, vettigt prissatta, lätta att klippa till, funkar och sliter inte på stället. Ytan nöts ner efter ett tag men hellre byta ibland än att slita på stället som Stomp eller att dom är för hala som Snakes.

Det enda som är bättre är att gummera valda delar av stället, på så sätt greppar det överallt oavsett hoj. Däremot är det inte lika snällt mot lacken förstås.
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Josef!
Det enda som är bättre är att gummera valda delar av stället, på så sätt greppar det överallt oavsett hoj


Gummera på stället? Hurdå och med vaddå? Funkar bara på skinnställ lr på annat också?
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Har kollat olika varje alternativ även de som länkas i tråden men valde till slut att köra på "säkra kort" så det blev techspecs c3. Får hem om ett par veckor och kan ge lite feedback. Dyra är dom om man jämför med kinagrejor.
Ett tips kan vara att kolla R&G's alternativ (vet dock inte om de är bra eller inte samt att det varierar i varianter på bayen), de jag tänkte på verkar vara tunna och inte med mycket mönster, ligger på runt 29 dollars om någon känner sig manad. :7peta

Exempellänk R&G: http://www.ebay.co.uk/itm/R-G-RACIN...10?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item258ad956de
 

Kjell-Anders

Medlem
Gick med
27 Jul 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Jättegammal R6
Ajajdå!
Jag har köpt sådana (http://www.ebay.com/itm/Tank-Tractio...81af41&vxp=mtr) på Ebay och monterat dem på mitt gamla banvrak. Har dock endast hunnit med en timmes inspirerad körning på Gröndalsbanan i Eskilstuna, så jag kan inte uttala mig om slitstyrkan. Än så länge ser de dock fräscha ut och skinnstället har inte slitits i strimlor heller...

Jag har dock svårt att tänka mig att gripsen kommer att slitas ut så särdeles snabbt, men i så fall är det väl bara att sätta dit något annat.
En stor fördel är att de är svarta, mycket snyggare än de transparenta (hojen är numera spraylackad med halvmatt fälgfärg, vilken inte har optimal slitstyrka och därför behövs gripsen på tanken).
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Josef!
Gummera på stället? Hurdå och med vaddå? Funkar bara på skinnställ lr på annat också?


Det BÖR funka oavsett material, mitt raceställ har stretch från insida knä upp mot skrevet så det är där jag har applicerat det. Problemet med textilställ är att dom i regel inte sitter särskilt tight och därmed glider stället mot benet. Men visst blir det ändå mycket bättre.

Jag använder ett tjockt lager Casco Liquisole lagt i två eller tre omgångar, vått i vått. Det är lättflytande som ett tunnt kontaktlim så det flyter ut jämnt och bra utan större klumpar, sitter som berget, genomskinligt och greppar bra nog. Lämnar inga garantier för jag har bara gjort det på ett ställ men det har funkat perfekt i flera år på alla hojar jag testat.

Edit: nu med mobilkamerabild.

image.jpg
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tanktredz är sjukt bra.. sliter inte på stället. Billiga, och det känns nästan som att man sugs fast i dom.

Håller åtminstone en säsong med en hel del bankörning och dessutom tvättar.. På nån tidigare hoj funkade dom klockrent i 2 hela säsonger.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Htmoto/hydroturf funkar bra i min tank, bra grepp i sliter inte på byxorna
 

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Ludvika
Hoj
GSX-R 750 -09
Jag var med och tyckte till när Lindstrand tog fram nytt sportställ för några år sedan. Bad dem att sätta fäste på insidan av knäna och efter en del tester tog de fram http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?id=256&s=MC då. Mitt ställ är en prototyp, skitsnyggt (om jag får säga det själv) men med alldeles för "oklistrig" silicon, men den riktiga varan har mycket klibbigare siliconpluttar.
Nån som testat? Det borde vara kanonbra :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top