Antalet startnummer Rookie 1000

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
På förekommen anledning iom att Rookie 1000 och Superbike ska köras tillsammans så har jag kollat hur många startnummer som har plockats ut i år.
Jag kunde räkna fram det till ungefär 90 startnummer.

Är det någon som vet hur kval m.m. kommer att gå till om t.ex. hälften av alla som tagit ut startnummer faktiskt kommer till tävling?
Då blir det ca 20 superbike-förare och 45 Rookie-förare.
Hur ska kvalen prioriteras? Kör Rookie och Superbike samma kval eller separata?

Jag vet inte riktigt hur det har det ut tidigare år med antalet uttagna startnummer. Men man blir ju minst sagt orolig för att det bara är några få Rookie-förare som faktiskt får köra fast vi faktiskt har ett fullt startfält.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vårat system för startnummer har en liten brist. Mest för att folk missbrukar det.
Man bokar nummer fastän man inte är kvar i klassen för att ingen annan ska få använda "sitt" startnummer och några bokar ett nummer och kör bara på träningar/bandagar. Så det går inte att utläsa något om startfält för racing med den listan.

Ihopslagna klasser gäller bara om det är väldigt få. Kan man hålla egna race för klasserna så görs det.
 
Last edited:

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Heh, 24 R1000 och 11 SBK anmälda hittills på premiären!

Ihopslagningen av Rookie och Superbike verkar lite förhastat kanske? För just nu så blir det minst 35 på gridden, fler än R600 och SSTK600 tillsammans faktiskt!

Helvete, jag jag hade gett upp på att få ledigt från beredskapen på jobbet, men nu måste jag fan böna och be, verkar ju bli värsta happeningen 1/6! :rock
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Heh, 24 R1000 och 11 SBK anmälda hittills på premiären!

Ihopslagningen av Rookie och Superbike verkar lite förhastat kanske? För just nu så blir det minst 35 på gridden, fler än R600 och SSTK600 tillsammans faktiskt!

Helvete, jag jag hade gett upp på att få ledigt från beredskapen på jobbet, men nu måste jag fan böna och be, verkar ju bli värsta happeningen 1/6! :rock

Problemet är att det är max 32 startande på Gelleråsen. Dvs minst 3 st kommer att bli utkvalade. Känns skevt i mina ögon när vi har stora problem med att folk inte börjar tävla.
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Last edited:

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Heh, ändå hade jag läst TR men hade 35 i huvudet som max startande...

Då uppstår ju nästa fråga, hur fan de ska få in det i schemat på en och samma dag... Det lär ju få strykas race eller nåt.
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Heh, ändå hade jag läst TR men hade 35 i huvudet som max startande...

Då uppstår ju nästa fråga, hur fan de ska få in det i schemat på en och samma dag... Det lär ju få strykas race eller nåt.

Det är ju nästa fundering, men jag hoppas att det finns en plan för det. Man får väl korta antalet varv i övriga race, då borde det ju gå att få in. Blir spännande att se hur som. :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top