Någon som kan tänka sig å handleda mig?

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
Jo, som rubriken syftade till så är jag i MC tankar, har tagit 9ish lektioner ala 60min så jag är inte helt vilse men efter viss dissonans med körskole lärarn och därmed ägaren vill jag inte skicka ett korvöre mer i den riktningen.

Det är förstås knepigt med handledning ansvarsmässigt men jag känner ingen med MC kort så av ren desperation sänder jag frågan ut i etern; vågar du handleda mig ? Jag försäkrar webben om att jag är högst försiktig av mig, näst intill löjligt så när det är andra människor inblandade. Är 26 år så lite vet har man väl snappat upp och. Inte kan man väll göra så värst mycket skada med en MC men om något skulle hända så är jag inte någon fattig student utan jobbat ett tjog år så betalar (dig som blir ansvarig) självklart privat om jag av någon anledning skulle sabba någon bil eller nåt. Du får sätta tempot men tanken är att köra enligt regelboken i.e övningsköra.

Självklart är någon form av monetär reimbursment på plats utöver omkostnader, men, inte så pass att detta bör ses som ett tillfälle att tjäna pengar, då kan jag lösa problemet på annat vis..

Har igen MC än men tänkte köpa en i helgen ev. i veckan. Bor gör man (jag) i Trollhättan.
 

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
Äger numera en gsxr, har full utrustning, någon som kan tänka sig att åka med mig i veckan? Är grymt sugen, å du får lite gratis åk å mat :) kan köra när som helst under veckan f.o.m fredag genom helgen eller efter kl 15 ons, tors.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Äger numera en gsxr, har full utrustning, någon som kan tänka sig att åka med mig i veckan? Är grymt sugen, å du får lite gratis åk å mat :) kan köra när som helst under veckan f.o.m fredag genom helgen eller efter kl 15 ons, tors.
Du vet väl om att det krävs lite pappersarbete och formalia innan man "kan åka med dig"? :confused: Annars kan det tänka sig att polisklockstaplarna kan ha synpunkter på åkturen...:gråta
Du får ju liksom bara övningsköra med din "handledare" och inte med Vem Von Helst!
 

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
Du vet väl om att det krävs lite pappersarbete och formalia innan man "kan åka med dig"? :confused: Annars kan det tänka sig att polisklockstaplarna kan ha synpunkter på åkturen...:gråta
Du får ju liksom bara övningsköra med din "handledare" och inte med Vem Von Helst!

Jo vars men min handledare kan vara vem som helst som genomgått "utbildningen" *host* betalt avgiften *host*. Jag har körkortstillstånd så jag söker någon med handledare delen, vi behöver inte skaffa ett gemensamt intyg utan handledare och handledartagare kan missmatchas fritt :)
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jo vars men min handledare kan vara vem som helst som genomgått "utbildningen" *host* betalt avgiften *host*. Jag har körkortstillstånd så jag söker någon med handledare delen, vi behöver inte skaffa ett gemensamt intyg utan handledare och handledartagare kan missmatchas fritt :)

Du vill nog läsa på lite om reglerna.
 

Harrybob

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2014
Ort
T R O L L H Ä T T A N
Hoj
GSXR 750 -98
sɐəɹpuɐ;6033315 skrev:
Du vill nog läsa på lite om reglerna.

Jaha ja man måste tydligen ansöka för varje "elev" kostar 65kr, oh well mer röd tråd att vada igenom alltså.. Perfekt, staten gör verkligen allt för att hålla igång dessa körskolor och relaterad företag.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top