MotoGP videopass vs. Viasat Motor

zeb_macahan01

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2016
Tjena! Nu blir jag förvirrad, jag har inte lagt märke till någon chromecastsymbol i övre högra hörnet.:confused:

Den kom vid förra uppdateringen och gjorde helt plötsligt appen 5-stjärnig.

Funkar sjukt bra. Glöm inte att du måste ha en chromecast på det wifi du är kopplad till för att symbolen skall visas.

Lycka till.
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Fungerar videopass appen bra för er? När jag castar till tv:n så lägger den ner helt plötsligt. Och när jag försöker starta upp igen så har den hoppat tillbaks 15 min eller liknande i sändningen. Sjukt irriterande.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Fungerar videopass appen bra för er? När jag castar till tv:n så lägger den ner helt plötsligt. Och när jag försöker starta upp igen så har den hoppat tillbaks 15 min eller liknande i sändningen. Sjukt irriterande.


Det gjorde min också igår. Jag höll på få en hjärnblödning. Så jag gav upp och satte mig vid datorn och såg klart.

Castar du med telefonen eller datorn? Jag ska prova casta med datorn istället idag och se om det gör någon skillnad.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag kan inte casta live-sändningar. Då står det att leverantören har satt begränsningar. Efterhandsändning funkar dock bra?!
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Jag castar med telefonen. Har fungerat ganska bra när jag kört direkt i crome. Men appen är ju väldigt smidig. Man får väl ge det nån chans till. Hoppas att det bara var något tillfälligt strul.
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Jag kan inte casta live-sändningar. Då står det att leverantören har satt begränsningar. Efterhandsändning funkar dock bra?!
Testa att byta broadcast option eller vad det nu heter. Min har bytt av sig själv till option 2 några gånger. Och då blir det som för dig. Option 1 verkar vara The way too go.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ipad airplay till appleTV funkade perfekt igår. :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ipad airplay till appleTV funkade perfekt igår. :)

Har funkat prickfritt för mig med i snart två år bara problem när själva sändningen har det med. Aldrig kört med appen och kommer inte göra det sålänge den kostar pengar. Anser den ska vara gratis till dom med videopasset.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Har ni inte köpt ett MotoGP videopass ännu i år så är det perfekt tillfälle just nu
att få ut mest valuta för pengarna.

Under veckorna som ledde upp till senaste racet försökte MotoGP/Dorna att luras genom att säga "Fyrtio euro billigare":

eurogp.jpg

Med den rabatten blev säsongspriset satt till 100 euro (tidigare 140 euro).

Men jag lade märke till att totalsumman för samma period (mitten på Juli fram till 19/11)
landade på 80 euro, om man betalat per månad istället.
Jag undrar hur många människor som gick på det och betalade 20 euro mer än de egentligen behövt göra, i tron om att dem fick en schysst rabatt.


Hur som helst, nu vid midnatt till Måndag så har MotoGP/Dorna sänkt säsongspriset (fram till 19/11) till 70 euro.

bättrepris.jpg

Så nu är det en legitim rabatt där du faktiskt tjänar något (10 euro) gentemot en månadsvis betalning.

För övrigt så noterade jag att mitt konto på motogp.com skapades för tretton år sedan!
Det hade jag ingen aning om, trodde inte att det var så gammalt faktiskt. :3freak
motogp.com skrev:
Registered user since:
12 years, 11 months and 25 days - Since 20/07/2005
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Har man inte MotoGP's videopass men är intresserad att skaffa så är det ett bra tillfälle just nu.

Köper man säsongs-passet nu (nedsatt till 60€) så blir det 55 SEK per racehelg (11st race kvar i år). Och vanligtvis avslutas det i slutet av November men nu sträcker det sig till Mars nästa år.

2018 när jag skrev här i tråden senast var erbjudandet 70€ för perioden Juli-November.

Just nu är erbjudandet 60€ för perioden Juni-Mars 2022.
Helt klart en schysst deal.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har man inte MotoGP's videopass men är intresserad att skaffa så är det ett bra tillfälle just nu.

Köper man säsongs-passet nu (nedsatt till 60€) så blir det 55 SEK per racehelg (11st race kvar i år). Och vanligtvis avslutas det i slutet av November men nu sträcker det sig till Mars nästa år.

2018 när jag skrev här i tråden senast var erbjudandet 70€ för perioden Juli-November.

Just nu är erbjudandet 60€ för perioden Juni-Mars 2022.
Helt klart en schysst deal.
Tack för tipset, men har priset höjts sen i lördags?

Skärmbild (152).png
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Det verkar som att Dorna har gjort en stor förändring detta år med deras Videopass.

Förr om åren har det alltid funnits tre alternativ:
-Säsongspass

-Månadspass

-Helgpass (där man kunde få tillgång till Videopasset
från och med Fredag till Tisdagen efter racehelgen. Priset var €10 om jag minns rätt.


Nu i år för första gången finns det bara ett alternativ och det är säsongspasset. Inget annat. Synd tycker jag, helgpasset var en ganska bra grej.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top