MotoGP videopass vs. Viasat Motor

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Kanske aningen OT men börjar bli lite mätt på kommentatorerna på motogp.com och skulle gärna testa BTsport eller British Eurosport till denna säsongen. Någon som testat deras abonnemang i kombination med någon VPN-tjänst?
Menar inte någon skakig gratisstream utan ett äkta abonnemang.

Tacksam för erfarenheter. PMa om ämnet är känsligt.

Försökte mig på bt-sports förra året men jag har för mig att det inte gick att köpa ett abonnemang från sverige. Du måste nog plita in en engelsk adress i så fall... Eller var det så att man var tvungen att ha bredband från dem kanske, kommer inte ihåg. Men det går väl att testa på deras hemsida?

Vpn bör ju funka, problemet var abonnemanget...

/R
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Det råkar inte vara någon som har en Samsung smart-tv som kan testa om det fungerar? Eller kan man kanske som med tex Youtube casta upp det direkt från mobilen/plattan till tv:n?
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
MotoGP videopass kör fortfarande flash, tyvärr. Det gör att väldigt många plattformar inte stödjer deras spelare, däribland de flesta Smart-TVs. Förhoppningsvis går de över till html5 snart, men det verkar ligga en bra bit bort.
Som jag skrivit tidigare i tråden, det enda smidiga sättet jag hittat för att få upp bilden på TV:n är via en dator och Chromecast. Tryck in stickan i TV:n, installera chrome och chromecast-tillägget till webläsaren och strömma sedan hela fliken till TV:n. Alternativet är att ha en dator direktinkopplad till tvn, men om man inte har en HTPC tycker jag att det blir för bökigt.

Håller tummarna för att de släpper officiellt chromecast stöd i år!
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
MotoGP videopass kör fortfarande flash, tyvärr. Det gör att väldigt många plattformar inte stödjer deras spelare, däribland de flesta Smart-TVs. Förhoppningsvis går de över till html5 snart, men det verkar ligga en bra bit bort.
Som jag skrivit tidigare i tråden, det enda smidiga sättet jag hittat för att få upp bilden på TV:n är via en dator och Chromecast. Tryck in stickan i TV:n, installera chrome och chromecast-tillägget till webläsaren och strömma sedan hela fliken till TV:n. Alternativet är att ha en dator direktinkopplad till tvn, men om man inte har en HTPC tycker jag att det blir för bökigt.

Håller tummarna för att de släpper officiellt chromecast stöd i år!
Fan va risigt! Är dålig på sånt här, men skulle det kunna gå att streama via tex plex på något sätt?
 

Rixon85

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2015
Ort
Vårgårda
Hoj
Yamaha R1-09
Videopass funkar inte på Smart-LG, men går att göra en uppdatering av mjukvaran på tv'n vad jag har förstått
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Jag slog till på ett videopass nu, och alla 4 videos jag har provat funkar fint direkt i tvn:s browser:yoparty. Eller är det kanske när det ska streamas live det inte kommer fungera?
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Jag slog till på ett videopass nu, och alla 4 videos jag har provat funkar fint direkt i tvn:s browser:yoparty. Eller är det kanske när det ska streamas live det inte kommer fungera?

Härligt!
Om det funkar nu kommer det att fungera när de kör live, gratulerar! :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag testade någon av gratisvideosarna på motogp.com med den inbyggda webbläsaren i min Samsung.

Trots att det är den sämsta jävla smarttv lösningen som finns, och den sämsta webbläsare som finns så startade streamen utmärkt (efter att ha klickat mig förbi uppmaningen om att byta webbläsare), däremot hängde den sig efter tre minuter då cashen i webbläsaren var full (antar jag)

Därför är jag mera intresserad av att få igång streamingen i Kodi.
Finns det någon app man måste ha?

Jag kastade ihop en mediaspelare av grejor jag hade liggande förra veckan (en raspberry Pi 2 och trådlöst tangentbord/styrkula, men det funkar bättre att styra med fjärkontrollen till tv'n)
Alltihopa fanns hemma, så den totala kostnaden slutade på 0:-, men man kan köpa ett färdigt paket med Kodi förinstallerat för 45 pund från http://thepihut.com/collections/ras...dles/products/raspberry-pi-2-media-centre-kit.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
hur gör man om man vill se ett enstaka race? Kan man köpa ett race/evenemang på motogp.com?

Jadå, det går köpa enskilda racehelger om man inte känner för att betala för helårspasset. Det blir dock dyrare om man i slutändan har kollat på alla race.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
MotoGP videopass kör fortfarande flash, tyvärr. Det gör att väldigt många plattformar inte stödjer deras spelare, däribland de flesta Smart-TVs. Förhoppningsvis går de över till html5 snart, men det verkar ligga en bra bit bort.
!

Min iPryl saknar allt stöd för flash, heelt omöjligt att köra flash på ios enheter men ändå funkar motogp.com jättebra
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Finns det nån länk till motogp.com-rejs i efterhand UTAN helvetes satans jävla spoiler?! :huvet :mad: :död :zpy
 

Fire02

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Pite
Hoj
Superduke R -07
gick inte spegla upp live från videopass mellan min iPhone apple tv nu i helgen och ska man kolla i efterhand funkar bara ljudet! nån mer som fått detta problem??
fungerat klockren förra året och Qatar racet!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top